آنچه برای وزارت تعاون اولویت دارد، تثبیت شغل است

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه برای این وزارتخانه در خصوص این استان اولویت دارد، تثبیت شغل است.

آنچه برای وزارت تعاون اولویت دارد، تثبیت شغل است

به گزارش وبلاگ یاسین، عیسی منصوری در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون برگزار گردید، با اشاره به اینکه عملکرد استان درخصوص منابع اختصاص یافته به استان مرکزی ویژه طرح اشتغال پایدار روستایی مطلوب است، اضافه نمود: عملکرد استان در حوزه تخصیص منابع به رسته های اولویت دار طرح تکاپو خوب است، البته در بعضی از شهرستان ها عملکرد خوبی گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ظرفیت یک شهرستان در حوزه دام زیاد نیست نباید بخش عمده ای از منابع را به سمت دام و طیور و ... راهنمایی کرد، گفت: براساس شیوه نامه مواجهه با مغایرت ها انتظار می رود کمیته نظارت استان با دست اندرکارانی که چارچوب را رعایت نمی نمایند، برخورد کند.

منصوری با بیان اینکه زمان آن فرارسیده است که با مغایرت ها برخورد گردد، اضافه نمود: براساس تمام شماری و داده های سامانه ناظر، مغایرت هایی را در استان مرکزی شاهد هستیم. حدود 11 درصد طرح ها با اخذ وثیقه مازاد توسط بانک ها تسهیلات دریافت نموده اند.

وی اضافه نمود: ضروری است که مسئولان بانکی استان قواعد را رعایت نمایند، همچنین گاها در این استان پرداخت وام به متقاضیان به صورت مستقیم انجام شده است که با قواعد بانک سازگار نیست و در حوزه محل اجرای طرح نیز حدود دو درصد مغایرت وجود دارد.

وی توضیح داد: در حوزه ایجاد اشتغال، علیرغم اینکه طرح ها هنوز تمام نشده، اما آمار بالایی اعلام شده است و باید در این بخش نیز دقت گردد. حتما دقت گردد تسهیلات ثبت شده در سامانه کارا با واقعیت مطابقت داشته باشد، گاهی شاهد مغایرت هایی هستیم که باید کمیته نظارت در این حوزه اقدام و نتیجه را اعلام کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود: براساس اختیار و دسترسی هر استان، یک نفر عضو کمیته فنی استان به امکان ویرایش در سامانه کارا دسترسی دارد و باید از این ظرفیت استفاده و مغایرت ها برطرف گردد.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی و خارج از ناحیه ها و شهرک های صنعتی امکان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صرف وجود دارد، اضافه نمود: ابلاغیه اخیر وزیر تعاون درخصوص تکمیل طرح های نیمه تمام تا 40 درصد پیشرفت، شامل طرح هایی که فقط نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند، نمی گردد.

منصوری با تاکید بر اینکه در شیوه نامه مواجهه با مغایرت ها و انحرافات، موارد، معین شده است و این چنین نیست که تمامی مغایرت ها بلافاصله به دادگاه ارجاع شوند، گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی صرفا نباید به سراغ پرداخت وام رفت بلکه باید از الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزارت کار اصولا با پرداخت وام برای خرید خودرو موافق نیست مگر اینکه وزارت راه در بسته های خود برای نظم دادن به مباحث حمل و نقل طرح هایی داشته باشد و طرح های نهادهای حمایتی ذیل آن قرار گیرد، گفت: مجموعه استان مرکزی بارها اعلام نموده است که 30 درصد اشتغال استان توسط نهادهای حمایتی ایجاد می گردد، اما تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه ننموده اند، باید حتما گزارشی در این راستا ارائه گردد تا حداقل بازدیدی در این خصوص انجام گردد، چراکه از یک بُعد اقدام مثبتی انجام شده است و از یک سو این رقم نگران نماینده است و نشان از تعداد بالای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دارد.

منصوری در خصوص عملکرد استان در حوزه سیاست های فعال بازار کار اظهار کرد: استان مرکزی در این راستا به صورت نسبی جزو استان های اول نیست و باید در این راستا کوشش های بیشتری صورت گیرد. در خصوص استان آنچه برای وزارتخانه اولویت دارد، تثبیت شغل است. به جای پرداخت وام برای ایجاد مشاغل جدید، باید ابزارهای در اختیار در راستای حفظ و تثبیت اشتغال موجود مورد استفاده قرار گیرد.

حاتم شاه کرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه طبق شاخص ها، وضعیت کارگری استان مرکزی مطلوب است، اضافه نمود: متاسفانه در چند واحد بزرگ به دلایل عمدتا مدیریتی شاهد اعتراضاتی هستیم که در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری موارد و مسائل صنایع مورد آنالیز نهاده شد و تصمیماتی نیز اتخاذ شد. چهارشنبه هفته جاری نیز جلسه ستاد تسهیل برای اتخاذ تصمیماتی ویژه آذرآب برگزار می گردد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاخص ها نشان می دهد که وضعیت کارگری استان مرکزی باستثنای مطلوب است.

وی گفت: موضوع مشاغل سخت و زیان آور در جلسات متعدد مورد بحث نهاده شده و خوشبختانه با اتاق ایران توافق و آیین نامه مربوطه اصلاح شده است که در جلسه آینده شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می گردد.

شاه کرمی اضافه نمود: برای قراردادهای موقت نیز آیین نامه تبصره دو ماده هفت قانون کار در شورای عالی کار تصویب و به دولت ارسال شده است که در صورت تایید دولت، این آیین نامه نیز تصویب و ابلاغ می گردد.

معاون وزیر کار اضافه نمود: درخصوص اصلاح ترکیب هیات های تشخیص و تجدید نظر وصول مطالبات تامین اجتماعی دستوراتی صادر شده و در حال آنالیز موضوع هستیم. به زودی ترکیب هیات ها هم اصلاح می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنچه برای وزارت تعاون اولویت دارد، تثبیت شغل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه برای وزارت تعاون اولویت دارد، تثبیت شغل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید