با افزایش سرسام آور اجاره ها چرا در هتل زندگی نکنیم؟

به گزارش وبلاگ یاسین، گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری نشان می دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران نسبت به ماه قبل 32.3درصد رشد داشته. در ماه های قبل هم تقریبا اوضاع به همین منوال بوده و اجاره بها متاثر از افزایش سرسام آور قیمت مسکن به طور مداوم بالا رفته.

با افزایش سرسام آور اجاره ها چرا در هتل زندگی نکنیم؟

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: اجاره واحد های مسکونی در تهران در حدی مضحک شده و تناسبی با عایدی خانوار ها ندارد که الان اگر یک زوج یا حتی یک خانواده کم جمعیت در مرکز تصمیم بگیرد به جای اجاره مسکن در هتل زندگی کند شاید برایشان ارزان باشد. الان با محاسبات خیلی ساده می گوییم که چرا چنین مقایسه ای کاملا معنادار و واقعی است.

به آگهی های واحد های استیجاری مراجعه می کنیم اول ببینیم اجاره بهای یک واحد آپارتمان معمولی در یک منطقه میانه تهران چند است. یک آپارتمان 90متری در سردار جنگل در منطقه 5 تهران آگهی شده 200میلیون پول پیش و ماهانه 8میلیون تومان اجاره. یا در خیابان سهروردی منطقه 7 یک آپارتمان 87متری را دقیقا به همین قیمت گذاشتند.

در شرق تهران و محله تهرانپارس هم دقیقا یک واحد نوساز 105 متری با همین مبلغ قابل رهن و اجاره است؛ بنابراین اگر مبلغ پول پیش 200میلیونی این واحد ها را تبدیل کنیم به اجاره، سکونت در این خانه ها هر ماه 12میلیون تومان ناقابل آب می خورد. 12میلیون تومان را حالا تقسیم بر 30 کنیم می گردد 400هزار تومان.

یعنی هرکس در این خانه های معمولی تهران ساکن است هر روز 400هزار تومان از دستمزد یا عایدیش را باید برای اجاره اش کنار بگذارد. حالا سوال اینجاست وقتی قرار است هر شب 400 هزار تومان برای سکونت در یک آپارتمان هزینه کنیم چرا در هتل زندگی نکنیم؟ اجازه بدهید قیمت هر شب اقامت در هتل های تهران را آنالیز کنیم. یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل لاله تهران در خیابان فاطمی با 260هزار تومان همین الان در سایت های آنلاین قابل رزرو است.

اتاق دوتخته در هتل چهار ستاره هویزه تهران با 425 هزار تومان برای یک شب در دسترس است. هتل هما در حوالی میدان ونک 475هزار تومان. هتل پنج ستاره استقلال از 436هزار تومان و هتل چهارستاره کوثر هم هر شب 396هزار تومان. خلاصه اینکه میانگین قیمت هتل های 4 و 5 ستاره در تهران همان حدود 400هزار تومان است؛ بنابراین اقامت در این هتل ها از نظر هزینه تفاوتی با اجاره کردن یک واحد آپارتمان معمولی در منطقه ها شرق و غرب تهران ندارد.

تازه این مزیت را هم دارد که شما از خدمات هتل و صبحانه هم می توانید بهره ببرید. دردسر قبض برق و آب و گاز ندارید. نیازی به خرید وسایل گران قیمت زندگی پیدا نمی کنید و هر زمان هم دوست داشته باشید می توانید با حمل یک چمدان به نقاط مختلف شهر اسباب کشی کنید. شاید حتی برای رزرو هتل در یک بازه زمانی طولانی مدت قطعا بتوانید از تخفیف های خوبی هم بهره ببرید و استرس خرده فرمایش های صاحبخانه را نداشته باشید. شرایط عجیبی شده!

منبع: فرارو

به "با افزایش سرسام آور اجاره ها چرا در هتل زندگی نکنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش سرسام آور اجاره ها چرا در هتل زندگی نکنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید