برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

به گزارش وبلاگ یاسین، ایسنا/ بدنبال خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می گردد که برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

داستان چیست؟

به نقل از نیوز، سازمان مدیریت مقصد (DMO) در راهبردهای بازاریابی خود برای انطباق با شرایط جدید باید تغییراتی ایجاد کند که شامل تعامل با مسافران، اعتماد مسافران و فراوری محصولات سازگار با فرایند جدید خواهد بود که هریک در ذیل شرح داده شده است.

تعامل با مسافران

اگرچه در شرایط فعلی، بیشتر مقاصد نمی توانند پذیرای گردشگران باشند، اما بازاریابی و تعامل با گردشگران را نباید متوقف نمایند. ممکن است مقاصد محبوب گردشگران در قبل از شیوع بیماری کووید- 19 با عدم استقبال گردشگران روبرو شوند؛ در عوض، مقاصدی برای مسافران مناسب تر هستند که احتمالا گزینه های بازدید در آینده خواهند شد. بنابراین، DMO ها باید برای دسترسی و ادامه تعامل با مسافران کمپین های بازاریابی ایجاد نمایند و آنان را در رویای سفر نگه دارند و به آنان با ارائه اطلاعات مرتبط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مقصد اطمینان دهند.

در اوایل شیوع بیماری همه گیر، زمانی که کشورها برای کنترل ویروس مرزها را بستند و نمی دانستند که چه موقع مجدد بازگشایی انجام خواهد شد، بسیاری از مقاصد با پیغام سفر را به بعد موکول کنید کمپین هایی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند. بیشتر این کمپین ها به صورت ویدئویی بود و به گردشگران یادآوری می کرد که باید فاصله فیزیکی و محدودیت سفر را رعایت نمایند، اما همچنان تصاویر زیبا، هیجان انگیز است.

به عنوان مثال، کشور سوئیس پیغام اکنون رویا، بعدا سفر، کشور پرتغال ویدیو از امید غافل نشویم، جزایر مادیرا در کشور پرتغال پیغام اکنون با رویای آنلاین در خانه بمان، بعدا سفر کن و دبی نیز پیغام زمانی که دوباره باهم دیدار کنیم را برای مخاطبان ارسال کردند.

ایجاد اعتماد مسافران

از بارزترین تغییراتی که در بینش مسافران در همه گیری بیماری کووید- 19 مشاهده می گردد، این است، زمانیکه دوباره قصد سفر نمایند، ایمنی اولویت اصلی آنان است. بنابراین مسافران به دنبال مقصدی هستند که اعتماد آنان را جلب و در برابر سلامتی، ایمنی و حقوق مسافران احساس مسئولیت کند. در حال حاضر، برای تشویق افراد به بازدید در آینده ایجاد اعتماد در گردشگران لازم است و همچنین مقصد نیز فرصت بهبودی زودتر را خواهد داشت.

برای جلب اعتماد مسافران، DMO ها می توانند برای محافظت از سلامتی افراد، اطلاعاتی درباره بازگشایی، اقدامات ایمنی و بهداشتی و همچنین فناوری در مقصد ارائه دهند. بروزرسانی این نوع اطلاعات همچنین به تصویر نام تجاری مقصد یاری می نماید تا حضور بیشتری داشته باشد و با گردشگران ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، اطمینان از یک مقصد امن مستلزم همکاری نزدیک DMO با ذینفعان برای ایجاد تجارب ایمنی سراسر برای گردشگران است. برای ایجاد اعتمادبه نفس گردشگران در سفر، موارد مرتبط با حمل ونقل، محل اقامت، غذا خوردن، خرید کردن و ارائه دهندگان خدمات مسافر باید استانداردهای بهداشتی مناسب را رعایت نمایند. بنابراین، DMO ها برای ارائه پیغام های ایمنی سازگار به مسافران باید با ذینفعان مربوط در بخش های دولتی و خصوصی همکاری نمایند.

فراوری محصولات متناسب با فرایند جدید

محصولات گردشگری در مقصد باید با تغییر نیازها و رفتارهای مسافران تغییر نمایند. ایمنی اولویت اول است و برای گردشگران، تجربه های مربوط به حفظ حریم خصوصی، تعامل کمتر، تورهای کوتاه مدت، تورهای شخصی یا کوچک جذاب تر خواهند بود.

DMO ها می توانند آنالیز نمایند و برای ارزیابی بینش گردشگران نسبت به اقدامات ایمنی اجرا شده، از نتایج داده ها استفاده و همچنین نظارت بر تغییرات سریع رفتار و نگرانی مسافران را کنترل نمایند. بنابراین، DMO ها می توانند برای فراوری محصولات مناسب تر تغییراتی در فرایند و ترجیحات مسافران بدست آورند.

منبع: همگردی

به "برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید