برنامه ریزی برای لذت بردن از سفر به دوبی در تعطیلات

به گزارش وبلاگ یاسین، برنامه ریزی برای سفر به دوبی احتیاج به کمکی تحقیق دارد تا متوجه شوید در فصلی که تصمیم به سفر دارید چه برنامه هایی در آنجا ارائه می گردد. با این که دوبی تمام سال یک مقصد گردشگری عالی به شمار می رود اما بهتر است در ماه های خنک تر سال به آنجا سفر کنید. در این حالت است که آژانس های مسافرتی طوری برای شما برنامه ریزی می نمایند که بتوانید از فرهنگ غنی این منطقه نهایت تجربه را ببرید و در فعالیت های تفریح مناسبی برای کل اعضای خانواده در هر رده سنی شرکت کنید. برنامه ریزی برای سپری کردن تعطیلات در دوبی یعنی این که قادر باشید از تمام چیزهایی که این شهر ارائه می دهد بیشترین استفاده و لذت را ببرید.

برنامه ریزی برای لذت بردن از سفر به دوبی در تعطیلات

برای لذت بردن از دوبی چه مراحلی را باید دنبال کنیم؟

مرحله اول: زمان تعطیلات مهم است

کاملاً معین است زمانی اقدام به سفر و رفتن به دوبی را می گیرید که همه اعضای خانواده برای آن آمادگی داشته باشند. با این حال، سفر رفتن هم زمان مناسب خودش را دارد. با اینکه در هر فصلی می توان به دوبی سفر کرد اما مناسب ترین زمان فصل پاییز و زمستان است که هوا خنک تر از فصل های دیگر است.

این زمان درست وقتی است که شهر در برترین حالت خود است و فعالیت های بسیاری برای کل اعضای خانواده وجود دارد. در فصل بهار و تابستان هوا بسیار گرم و مرطوب است و شرایط وقتی بدتر می شود که با کودک خود سفر می کنید و گاهی طوفان های گرد و خاک زندگی را برای شما سخت می نمایند. اما خب، باید این را هم در نظر بگیرید که در فصول گرم معمولاً هتل ها مقرون به صرفه تر از ماه های دیگر سال هستند. استفاده از تاکسی هایی که کولر دارند و سپری کردن در مکان هایی که به خوبی تهویه می شوند و سیستم های سرمایشی مناسبی دارند می تواند تا مقدار ای این شرایط جوی ناراحت نماینده را خنثی کند.

مرحله دوم: بودجه خود را در نظر بگیرید

مکانی که قصد اقامت در آن را دارید به تمکن اقتصادی و بودجه شما بستگی دارد. با این که می توانید از میان اقامتگاه های بسیار لوکس و عالی در بسته های مسافرتی بهره ببرید اما قبل از این که هر تصمیمی بگیرید باید در خصوص امتیازات و محسنات آن خوب آنالیز کنید. دوبی سیستم حمل و نقل مقرون به صرفه و عالی دارد و تاکسی فراوان است و خیلی هم گران نیست.

غذا نیز گران نیست و رستوران های متنوع زیادی متناسب با بودجه شما وجود دارد که همواره در دسترستان هستند. تفریح ها نیز قیمت مناسبی دارند. بنابراین، همه گردشگران با هر تمکن اقتصادی می توانند به تفریح های جورواجور دسترسی داشته باشند و از تجربه انواع آنها لذت ببرند. با این حال، نباید فراموش کنید که دوبی گران ترین شهر در میان شهرهای خاورمیانه است.

مرحله سوم: قبل از این که بروید، بدانید که چه می خواهید بکنید

تجربیات بر حسب علت سفر مردم به شهرها و کشورهای مختلف فرق دارد. اگر به خاطر قیمت ها سفر می کنید، بعضی از برترین تجربیات شهرها ممکن است به صورت رایگان به شما ارائه شوند. سواحل زیبا و تمیز به راحتی از تمام مکان های شهر در دسترس هستند. به همین علت است که همه خانواده می توانند از یک روز مقرون به صرفه و آرام بخش در کنار ساحل لذت ببرند.

تجربیات رایگان دیگر خانواده شامل گشت زدن و بازدید از بافت قدیمی شهر دوبی با رفتن به الشندغه، دیره و بر دوبی است که پر از امارت های قدیمی، بادگیر ها و آب انبارهای مختلف است. علاوه بر این می توانید از هنرمندانی که کنار خیابان صنایع دستی می سازند سوغات خریداری کنید و از موسیقی ها و پایکوبی های خیابانی محلی لذت ببرید.

مرحله چهارم: تصمیم بگیرید برای خرید به کجا می خواهید بروید

هر کس به دوبی می رود، دست خالی برنمی شود و خرید می نماید. همین خودش یک تفریح و یک علت مهم برای آنهایی است که قصد سفر به این شهر را دارند. دوبی بیش از 70 مرکز خرید بزرگ دارد که ترکیبی از فروشگاه و مرکز تفریح است و همواره پر از جمعیت. بازارهای محلی در کنار خور دوبی تجربه متفاوتی از خرید را به شما ارائه می دهند که می توانید حسابی برای خریدهایتان چانه بزنید. جشنواره های خرید دوبی در تجربه خرید بیشتر مورد تأکید مسافران هستند.

مرحله پنجم: بدانید که کجا می خواهید غذا بخورید

دوبی چشم انداز آشپزی شگفت انگیزی دارد که هر ذائقه و هر بودجه ای را سیر می نماید. رستوران های مختلفی وجود دارد که غذاهای سنتی کشورهای مختلف سراسر جهان را ارائه می دهند. بنابراین، خود غذا خوردن در دوبی هم برای خودش نوعی ماجراجویی به شمار میرود. علاوه بر این که رستوران ها برترین کیفیت غذا را دارند، دکور شگفت انگیز و خارق العاده، منظره ها پس زمینه خیره نماینده و نورمحیطی و جو بی نظیر آن هوش از سر شما خواهد برد.

مرحله ششم: ماجراجویی خود را انتخاب کنید

در میان تفریح های ماجراجویانه در دوبی، سافاری صحرایی که شامل سفر در بیرون از شهر برای لذت بردن و زدن به دل تپه و کوه های بیابان در عصرگاه، سپس شتر سواری به عنوان حسن ختام، پایکوبی های محلی عربی در غروب و شام سنتی عربی در شبانگاهان است برایتان حتماً تجربه جدیدی خواهد بود.

از چشم انداز های شهری، بیابانی، حوضچه ها و شترها در حیات وحش نهایت لذت را ببرید.

می توانید از پرواز با یک بالن در یک عصر هیجان انگیز نهایت خوشی و هیجان را تجربه کنید.

از سفر با جهاز یا قایق های عربی تک بادبانی در خور دوبی می توانید لذت ببرید. سفرهای ماهیگیری از اعماق دریا و گشت زدن در خطوط ساحلی دوبی با قایق بادبانی یکی دیگر از انواع شیوه های لذت بردن از ماجراجویی در دوبی است.

مرحله هفتم: تفریح خود را انتخاب کنید

دوبی برای همه اعضای خانواده در هر رده سنی تفریح خاصی دارد. پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Water Park) در ساحل جمیره برای تمام سنین سواری و وسایل تفریح هیجان انگیزی دارد.

مُدهش ورلد (Modhesh World) یک مقصد بی نهایت عالی برای تفریح خانوادگی است.

شهر بچه ها در Dubai Creek Park برای بچه ها تا رده سنی 15 سال تفریح های آموزشی و تفریحی ارائه می دهد.

اسکی دوبی در پاساژ امارات برف واقعی دارد و تجربه اسکی برای هر کسی در هر فصلی که به آنجا می رود بی نظیر خواهد بود.

پارک های آبی واندرلند (Wonderland) و اسپلش لند (Splashland) از دیگر پارک های آبی دوبی هستند.

جهان را از طبقه 124 مشاهده کنید؛ از عرشه دیده بانی برج خلیفه. نمای پانوراما از بلندترین سکوی دیده بانی جهان خارق العاده است. شب های دوبی صحنه های شگفت انگیزی دارد.

مکان های بسیاری برای خوش گذرانی و وقت گذرانی در کلوب های شیک با تفریح های شگفت آور وجود دارد. کلوب های شبانه تا نزدیک خروسخوان باز هستند و سرویس ارائه می دهند. رقاصان بین المللی و آکروبات ها هر از گاهی هیجان را به صحنه تفریح این شهر می افزایند.

نکات مهم:

  • به هتل های باکیفیت بروید و در آنجا اقامت کنید.
  • هتل آپارتمان ها هم خوب و مقرون به صرفه هستند و هم ایمن.
  • وقتی به دوبی سفر می کنید آب زیاد با خودتان بردارید. هوا خیلی مرطوب و شرجی است.

هشدار: دوبی یک شهر بسیار امن است که نرخ جرائم و جنایات ناچیز است اما همواره مراقب باشید. هرگز پاسپورت یا مدارک شخصی خود را در اتاق هتل جا نگذارید. اما اگر این کار را کردید، به خوبی آنها را در جایی مخفی کنید.

منبع: فوت و فن

به "برنامه ریزی برای لذت بردن از سفر به دوبی در تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای لذت بردن از سفر به دوبی در تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید