ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم های ایران باید برداشته گردد

به گزارش وبلاگ یاسین، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تصمیم اوپک پلاس تاکید نمود برای کاهش بهای نفت باید تحریم های ایران برداشته گردد.

ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم های ایران باید برداشته گردد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (آدینه) بیان کرد برای کاهش بهای نفت خام در جهان باید تحریم های نفتی ایران برداشته گردد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه طی سخنرانی در همایشی در استان نوشهر خطاب به آمریکا و اروپا گفت که اگر می خواهید قیمت نفت را کاهش دهید، تحریم های ایران را لغو کنید.

وی در تبادل نظر با وبلاگ یاسین، در پاسخ به سوالی درباره هشدار آمریکا به بازنگری در روابط با عربستان سعودی به علت تصمیم سازمان اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت، از واشنگتن به علت تهدید و ارعاب ریاض به بهانه کاهش فراوری نفت انتقاد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این باره شرح داد: تمام جهان به نفت و گاز طبیعی ونزوئلا احتیاج دارد. بعلاوه تحریم هایی بر نفت ایران اعمال شده است. اگر می خواهید قیمت ها کاهش پیدا کند، تحریم ها را بردارید.

نورالدین نباتی وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، گفت: جمهوری ترکیه می تواند نفت روسیه را بدون احتیاج به تامین مالی یا بیمه غرب خریداری و حمل کند.

نباتی گفت: ما باید اقدامات لازم را برای برطرف احتیاج های خود انجام دهیم و بعلاوه هر کاری که ضروری است برای حفظ منافع کشورمان انجام دهیم.

پیش از این کشور های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا فراوری نفت را از ماه نوامبر به اندازه 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور های فراوریکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت های جهانی است.

این تصمیم باعث شد تا مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم ریاض انتقاد کردند، اکنون کشور های غربی به علت تحریم حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت و تورم بالا دست به گریبان هستند و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه می تواند باعث ایجاد رکود مالی در این کشور ها گردد.

وبلاگ یاسین بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم های ایران باید برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم های ایران باید برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید