خبرنگاران عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه های نیویورک ممنوع شد

به گزارش وبلاگ یاسین، نیویورک- خبرنگاران- فرمانداری نیویورک در بخشنامه ای عرضه کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف را در فروشگاه های سراسر این ایالت ممنوع نمود.

خبرنگاران عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه های نیویورک ممنوع شد

اندرو کومو در بخشنامه ای که بر اساس قانون اوت 2019 اجرا شده است، استفاده از این کیسه ها را ممنوع نموده است و اگر کسی بخواهد از کیسه کاغذی مناسب استفاده کند باید به ازای هر عدد پنج سنت بپردازد.

گفته می گردد دستور العمل مشابهی در کالیفرنیا، هاوایی و ارگان و ورمونت هم پیش از این به اجرا درآمده بوده است. در این بخشنامه که با شروع ماه مارس به اجرا در آمده است هرگونه تخلف از سوی خرده فروشان برای بار نخست مبلغ 250 دلار و برای دومین بار 500 دلار جریمه خواهند شد.

در سال 2007، سانفرانسیسکو نخستین شهر عظیم آمریکا بود که ممنوعیت عرضه کیسه های پلاستیکی به مشتریان را در خرده فروشی ها ممنوع نمود. این ممنوعیت ابتدا در خواربار فروشی ها و داروخانه ها و سپس در سال 2012 به سایر خرده فروشی ها گسترش یافت.

البته اعمال این ممنوعیت به سادگی رخ نداده و مقامات محلی با مقامات ایالتی اختلافاتی داشته اند که خاتمه به دلیل رحجان قوانین ایالتی بر محلی، همه فروشگاه مجبور شده اند به این دستورالعمل تن دهند و آن را اجرایی سازند.

بر اساس اعلام نهادهای بین المللی مصرف بی رویه پلاستیک در دنیا، محیط زیست را بیش از هر زمان دیگر به خطر انداخته است. از این رو، جنبش نه به پلاستیک به راه افتاده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه های نیویورک ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عرضه کیسه پلاستیکی در فروشگاه های نیویورک ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید