سریال کمدی مجذوب کننده مرد در مقابل زنبور؛ آتکینسون در مجموعه ای متفاوت با مستر بین

به گزارش وبلاگ یاسین، سریال مرد در مقابل زنبور (Man vs. Bee) یکی دیگر از محصولات سال 2022 نتفلیکس به شمار می رود که بسیاری از علاقه مندان به ژانر کمدی منتظرش بوده اند؛ سریالی که مولفه های مهمی را برای جذب هر نوع مخاطب در خود دارد.

سریال کمدی مجذوب کننده مرد در مقابل زنبور؛ آتکینسون در مجموعه ای متفاوت با مستر بین

داستان سریال مرد در مقابل زنبور روایتگر ماجرای یک مرد میان سال به نام ترور (Trevor) است که وظیفه دارد برای مدتی کوتاه از یک عمارت مدرن و بزرگ نگهداری کند. در واقع حفاظت از عمارت، وظیفه و مسئولیت شغلی این مرد به شمار میرود. با این حال جالب است که ترور در این کار با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می نماید که پیش بینی کردن حوادث پیشِ پای این شخصیت برای مخاطب کار به شدت سخت ولی در عین حال بامزه ای خواهد بود.

سریال مرد در مقابل زنبور یک محصول تلویزیونی انگلیسی در ژانر طنز تلقی می گردد که ویلیام دیویس (William Davies) وظیفه نگارش سناریو و دیوید کر (David Kerr) وظیفه کارگردانی این اثر را برعهده گرفته است. بازیگر نقش اصلی داستان یعنی ترور، روان آتکینسون است و از سایر بازیگرها می توان به جینگ لوسی (Jing Lusi)، کلودی بلیکلی (Claudie Blakley) و گرگ مک هیو (Greg McHugh) اشاره نمود. این سریال 24 ژوئن سال 2022 میلادی (سه تیر ماه سال 1401 شمسی) از شبکه نتفلیکس منتشر شد.

سریال مرد در مقابل زنبور در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی در سبک طنز باشد اما پس از کش و قوس های متعدد در فرایند فراوری، این محصول در نهایت به یک سریال 9 قسمتی تبدیل شد که هر قسمت از آن، به جز قسمت اول که حدودا بیست دقیقه است، تقریبا 10 دقیقه به طول می انجامد. بعلاوه جالب است بدانید سریال مرد در مقابل زنبور به یک شبکه دیگر برای پخش و انتشار پیشنهاد شده بود که پس از مردود شدن به وسیله کارشناسان شبکه، در نهایت شبکه نتفلیکس این سریال را در برنامه پخش خود قرار داد.

سریال مرد در مقابل زنبور به شدت یاد و خاطره سری فیلم های مستر بین (Mr. Bean) را در فکر بیننده ها زنده می نماید؛ فیلم ها و سریال های مستر بین، محصولاتی هستند که در فکر بسیاری از علاقه مندان به سینما و هنر حک شده اند و نمی توان به این راحتی خیلی از صحنه های بامزه مستر بین را از یاد برد. با این اوصاف، سریال مرد در مقابل زنبور یک نسخه تقریبا متفاوت از مستر بین را به بیننده نشان می دهد که ویژگی های رفتاری جدیدی نظیر وسواس فکری دارد. با این که فرایند فراوری این سریال تقریبا چهار سال طول کشیده، دیوید کِر اذعان داشته که احتمال ساخت فصل دوم سریال مرد در مقابل زنبور وجود دارد.

از نکات جالب فرایند ساخت این سریال می توان به این مورد اشاره نمود که به علت همه گیری و شیوع بیماری کووید، تیم فراوری سریال اجازه نداشته اند تا از یک منزل یا عمارت واقعی به منظور فیلم برداری استفاده نمایند. با این اوصاف، سکانس های مربوط به داخل عمارت، در استودیوی بوینگ دان (Bovingdon) واقع در هرت فوردشایر و سکانس های مربوط به فضای آزاد، علاوه بر منطقه هرت فوردشایر، در باکینگ هام شایر نیز فیلم برداری شد. از دیگر نکات مجذوب کننده این سریال می توان به زنبورِ داستان اشاره نمود که صرفا یک مدل دیجیتالی نبوده و تماشاگر در بعضی از صحنه ها با یک مدل فیزیکی روبه رو می گردد.

علی رغم تبلیغات به نسبت گسترده ای که برای سریال مرد در مقابل زنبور چه به صورت دیجیتالی و چه به صورت فیزیکی نظیر نصب بیلبورد در مناطقی همانند منچستر انجام شد، این سریال نمرات نه چندان قابل توجهی را از سوی منتقدین و عموم کاربران دریافت می نماید. با این حال، بازی آتکینسون به وسیله بسیاری از منتقدین مورد تحسین قرار گرفته است. استوارت جفریز (Stuart Jeffries)، نویسنده و منتقد رسانه گاردین در وصف ایفای نقش آتکینسون می نویسد: او به طرز عامدانه ای در تمامی 9 قسمت بامزه است. اگر از مسائل فنی، اصول فیلم نامه نویسی و بعلاوه کارگردانی فاکتور بگیریم، تماشای سریال کمدی و خنده دار مرد در مقابل زنبور خالی از لطف نیست.

منبع: دیجیکالا مگ

به "سریال کمدی مجذوب کننده مرد در مقابل زنبور؛ آتکینسون در مجموعه ای متفاوت با مستر بین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال کمدی مجذوب کننده مرد در مقابل زنبور؛ آتکینسون در مجموعه ای متفاوت با مستر بین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید