صعودبه دماوندتا خاتمه مرداد ممنوع شد

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران : با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند، فدراسیون کوهنوردی از کوهنوردان خواسته تا خاتمه مرداد به قله صعود نکنند.

صعودبه دماوندتا خاتمه مرداد ممنوع شد

به گزارش وبلاگ یاسین ؛ با توجه به فصل صعود به قله دماوند کوهنوردان زیادی راهی منطقه می شوند که همین موضوع باعث شلوغی راستا صعود می گردد که در این بین حوادث ناگواری هم رخ می دهد که در بعضی اوقات منجر به از دست رفتن جان افراد می گردد.

پرهیز از حضور در ارتفاعات 4 گانه دماوند تا انتها مرداد

نظر به محدودیت ظرفیت حضور کوهنوردان در راستاهای 4گانه کوه دماوند به ویژه راستا جنوبی و باتوجه به تکمیل ظرفیت پناهگاه های بارگاه سوم تازه و قدیم، و باتوجه به خطر رانش و ریزش سنگ بعلت بارندگی های اخیر، از تمامی علاقمندان کوهنوردی تقاضا می گردد؛ برای جلوگیری از حوادث از ورود به این منطقه ها تا انتها مردادماه پرهیز نمایند.

به نقل از رسانه ها ،اداره کل مدیریت بحران استان مازندران نیز با صدور اطلاعیه ای درباره احتمال جاری شدن سیل، ریزش کوه و رانش زمین در استان هشدار داد.

در این اطلاعیه از کوهنوردان و گردشگران خواسته شده با توجه به پیش بینی وقوع صاعقه ، بارش های رگباری و احتمال ریزش سنگ از کوه، از صعود به ارتفاعات و منطقه ها باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند.

کشته شدن یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در دماوند

یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در پناهگاه سوم دماوند جان خود را از دست داد.به گزارش رسانه ها، یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در پناهگاه سوم دماوند جان خود را از دست داد.اصابت صاعقه به دکل مخابراتی و متلاشی شدن تخت سنگ بزرگ در زیر دکل و افتادن آن بر روی چادر کوهنوردان، علت بروز حادثه در پناهگاه سوم دماوند بود.

بر اساس این گزارش ،گروهی از کوهنوردان که از استان کرمانشاه به قله صعود نموده بودند و شاهد این ماجرا بودند گفتند که شب گذشته اصابت صاعقه به دکل مخابراتی و متلاشی شدن سنگ زیرین دکل و افتادن آن روی چادر کوهنوردان باعت کشته شدن حداقل یک نفر شد.

به گفته کوهنوردان ، نیروهای امداد هلال احمر با ارسال تجهیزات و یاری های امدادی از جمله سگ های زنده یاب به وسیله بالگرد هلال احمر به قله و جابجا کردن سنگ، چند مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین حال دکتر حمید مساعدیان، مسئول کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی در این باره به وبلاگ یاسین گفت: با توجه به تعطیلی چند روزه راستا صعود به دماوند بسیار شلوغ شده و از سوی دیگر به علت بارش های زیاد اخیر، ریزش کوه و سقوط سنگ زیاد اتفاق می افتد.وی ادامه داد: روز گذشته به علت سقوط یک سنگ در بارگاه سوم متاسفانه فعلا کشته شدن یک نفر قطعی شده و با توجه به بزرگ بودن سنگ هنوز اطلاعی از اینکه چند نفر در چادر حضور داشته اند، نداریم.

مسئول کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی تاکید نمود: ظرفیت پناهگاه ها هم تکمیل شده و خواهش ما این است که تا انتها مرداد از حضور در منطقه برای صعود خودداری نموده و جان خود و امدادگران را به خطر نیندازند.

منبع: توریسم آنلاین

به "صعودبه دماوندتا خاتمه مرداد ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعودبه دماوندتا خاتمه مرداد ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید