ضرورت آشنایی تولیدکنندگان با نحوه مشارکت در سامانه خرید سازمان ملل متحد

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون بین الملل اتاق ایران آشنایی تجار و تولیدکنندگان ایرانی با نحوه ثبت شرکت در سامانه خرید سازمان ملل برای حضور در مناقصات منطقه ای و بین المللی این سازمان را هدف از برگزاری سمینار خرید سازمان ملل متحد دانست.

ضرورت آشنایی تولیدکنندگان با نحوه مشارکت در سامانه خرید سازمان ملل متحد

وی در ابتدا دغدغه اصلی کشورهای درحال توسعه را دستیابی به توسعه یافتگی بیان کرد و گفت: در برداشت جدید از توسعه، تأمین امنیت، مشارکت فعال در زندگی سیاسی- اجتماعی، حفظ محیط زیست و تحقق عدالت گنجانده شده و توسعه با حقوق بشر و دموکراسی پیوند خورده است. از همین رو، توسعه به معنی تلاش آگاهانه و نهادینه شده و مبتنی بر برنامه ریزی برای پیشرفت اجتماعی و مالی جوامع تعریف می گردد.

معاون بین الملل اتاق ایران یکی از معضلات اصلی بسیاری از جوامع کمتر توسعه یافته را مبارزه و برطرف فقر مطلق برشمرد و توضیح داد: بر اساس آمار سال 2019 میلادی 600 میلیون نفر (8/7 درصد) از مردم دنیا در فقر مطلق یعنی با درآمد 1/9 دلار در روز یا کمتر زندگی می نمایند که از این میزان بیش ترین سهم متعلق به قاره آفریقا با سهم 70 درصدی است. خوشبختانه پیش بینی های آماری بیانگر این واقعیت است که جمعیت فقر مطلق در دنیا رو به کاهش بوده و تا سال 2030 به 436 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

وی به شرایط فقر در آسیا نیز اشاره و تأکید کرد: نرخ فقر مطلق در قاره آسیا زیر 3 درصد است و هند با 40 میلیون نفر (کمتر از 3 درصد) بالاترین آمار فقر مطلق را دارد، در این بین پیش بینی می گردد سهم قاره آفریقا از نرخ فقر مطلق دنیای تا سرانجام سال 2023 به 80 درصد برسد. این امر به ویژه در 13 کشور جنوب صحرای آفریقا به ویژه نیجریه مشاهده می گردد.

بر اساس اظهارات او در آمریکای جنوبی تنها 4 درصد از جمعیت در فقر مطلق هستند اما این رقم در حال کاهش تدریجی است. این آمار و ارقام نشانگر نتیجه بخش بودن سیاست های مبارزه با فقر توسط کشورهایی نظیر چین و هند و برنامه های سازمان ملل متحد به ویژه UNDP است.

کرباسی در ادامه ارائه مشاوره های کارشناسی، آموزشی و یاری هایی برای پیشرفت و توسعه کشورها به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته، تشویق کشورهای هدف برای قرار دریافت در راستا توسعه دنیای، تمرکز بر کاهش فقر، آموزش راه های پیشگیری از بیماری هایی نظیر ایدز، حفظ محیط زیست و انرژی و مقابله با بحران ها و یاری به اصلاح ساختار اجتماعی و مالی کشورها را از فعالیت های سودمند برنامه توسعه ملل متحد دانست که با همکاری کشورهای عضو و نهادها و سازمان های ذی ربط در هر یک از این کشورها اجرا می گردد.

معاون بین الملل اتاق ایران ادامه داد: در این راستا شایسته است زمینه ای فراهم گردد تا اشخاص، شرکت ها و سازمان هایی که تمایل به همکاری با برنامه های بشرمحبت آمیز و توسعه محور ملل متحد در کشورهای مختلف دارند بتوانند بی واسطه و به سریع ترین شکل ممکن ضمن نیازسنجی هر یک از پروژه های صندوق توسعه ملل متحد امکان مشارکت در اجرای این طرح ها را به دست آورند.

او یادآور شد: به منظور تأمین این نیازمندی، آشنایی تجار و تولیدنمایندگان ایرانی با نحوه ثبت شرکت ها در سامانه خرید سازمان ملل برای حضور در مناقصات منطقه ای و بین المللی این سازمان، سمینار خرید سازمان ملل متحد را برگزار کردیم. این سمینار دو روزه بوده و امید است راهی برای ارتقای سطح مشارکت شرکت ها با این سازمان باشد.

اداره خریدهای سازمان ملل با همکاری برنامه توسعه ملل متحد مسئولیت خرید کالا و خدمات را از کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته دارد و هر ساله طی حضور در کشورهای متقاضی و ملاقات با تولیدنمایندگان و تجار، نسبت به ثبت نام شرکت های علاقه مند به حضور در مناقصات سازمان ملل متحد در سامانه مورد اشاره، اقدام می نماید.

با بهره مندی از امتیازاتی که سازمان ملل متحد در زمینه ارائه خدمات و یاری های انسان محبت آمیز در سراسر دنیا و در معضلاتی از جمله منازعات بین المللی، بلایای طبیعی و سایر مشکلاتی که ممکن است کشورهای مختلف را با چالش های اساسی در زمینه تأمین نیازهای اولیه و ضروری جامعه روبه رو سازد، برنامه خرید سازمان ملل متحد می تواند در برطرف معضلات و تأمین نیازهای فوری و اولیه آسیب دیدگان در جوامع مختلف راهگشا باشد.

کالاها و خدماتی که سازمان ملل متقاضی خرید آنهاست طیف وسیعی از تولیدنمایندگان کالا و خدمات در کشورهای متقاضی ارائه خدمات از جمله ایران را شامل می گردد. دفتر مذکور ضمن برخورداری از معافیت های وزارت خزانه داری آمریکا، دارای حساب ارزی در جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین دلیل شرکت های ایرانی می توانند نسبت به دریافت وجوه حاصله از فروش کالا و خدمات خود از بخش خرید سازمان ملل اقدام نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ضرورت آشنایی تولیدکنندگان با نحوه مشارکت در سامانه خرید سازمان ملل متحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت آشنایی تولیدکنندگان با نحوه مشارکت در سامانه خرید سازمان ملل متحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید