فیلم ها چگونه می توانند باعث رونق صنعت گردشگری شوند؟

به گزارش وبلاگ یاسین، تاثیر جهانگردی سینمایی بر روی جذب جهانگرد و منافع مشترک صنعت جهانگردی یک محل و جهانگردی فیلم را در این مقاله آنالیز نموده ایم.

فیلم ها چگونه می توانند باعث رونق صنعت گردشگری شوند؟

این روزها زندگی بسیاری از مردم در سراسر دنیا تحت تاثیر فیلم ها و سریال های تلوزیونی است. برترین فیلم ها راه خود را در تخیل ما پیدا می نمایند، به عنوان مخاطب نمی توانیم شخصیت اصلی یا لوکیشنی جالب در فیلم را از خاطر خود پاک کنیم. یک فیلم یا مجموعه تلویزیونی خوب توانایی این را دارد تا احساسات ما را تا حدی تحت کنترل قرار دهد و ما همچنان می خواهیم بیشتر و بیشتر درباره فیلم بدانیم. به همین علت است که جهانگردی فیلم یا جهانگردی سینمایی می تواند به راحتی همه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

جهانگردی فیلم به عنوان یک ژانر جهانگردی وابسته به یک فیلم یا مجموعه تلوزیونی (پس از انتشار فیلم یا در حین فیلمبرداری) است. مخاطب غالبا جذب لوکیشنی می گردد که بر روی پرده نقره ای سینما دیده است. زمانی که، به عنوان مثال، آدری هپبرن و گرگوری در فیلم تعطیلات روم در سال 1953 در کنار مجسمه ای رومی (Bocca della Verità) قرار می گیرند، محبوبیت مجسمه به شدت افزایش یافت. حتی این روزها، با گذشت بیش از 50 سال، مردم در مقابل ورودی کوچک کلیسا صف می کشند برای تماشا آن.

بازدید از یک مکان، جهانگرد را در بطن یک فیلم و در واقع دنیایی که در آن خلق شده می برند. با حضور در لوکیشن فیلم، مخاطب به یاری حواس خود با تمام وجود به جنبه های دیگری از ساخت فیلم پی می برد. جهانگردی فیلم دروازه ای است برای ایجاد شیوه های نو و جدی تر برای بازدید از یک مقصد جهانگردی. در عین حال، مبادله افکار، احساسات و تجارب جهانگردان در جمع های خود، می تواند عاملی برای تشکیل گروه های متنوع جهانگردی گردد.

منظره جهانگردی از بسیاری جهات در حال تغییری اساسی است. دیگر نمی توان گفت که جهانگرد از جایی مثلا دانمارک تماشا می نماید، فقط به این علت که این کاری است که معمولا همه جهانگردان انجام می دهند. جهانگردان را این روزها دیگر نمی توان در دسته بندی های مشخصی جا داد. آن ها به وسیله اینترنت، برنامه خاص خود را آماده می نمایند و انتخاب های خود را دنبال می نمایند نه کس دیگری.

از این جهت، صنعت جهانگردی باید راهی نو و گسترده تر برای جهت دهی به خواسته های جهانگردان پیدا کند. نمی توان گفت پکیج های جهانگردی در حال نابودی هستند؛ اما به طور فزاینده ای، جهانگردان تمایل دارند برنامه پیشنهادی خود را ارائه دهند و تغییراتی شخصی در آن اعمال نمایند. برای یک آژانس جهانگردی مدرن، صنعت فیلم و تجارت جهانگردی سینمایی راهی است نو برای جلب مشتری. هم صنعت فیلم و هم صنعت جهانگردی با به وجود آوردن فرصت هایی برای تجربه های نو می توانند به حیات خود ادامه دهند. ترکیب این دو صنعت فرصتی ایجاد می نماید برای همکاری قابل توجه در گستره تبلیغاتی و برندینگ فیلم و مقصد جهانگردی. وقتی یک مقصد بر روی پرده سینما ظاهر می گردد، در صورتی که همکاری خوبی در حوزه جهانگردی و فیلم صورت بگیرد، فرصت های زیادی برای کسب و کارهای محلی ایجاد می گردد.

رونق صنعت جهانگردی فیلم که وابسته به یک فیلم یا مجموعه تلویزیونی است، به افراد زیادی بستگی دارد. تعامل بین این افراد در پروژه های مختلف می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. اما فیلم ها چگونه می توانند باعث رونق صنعت جهانگردی می شوند؟ مزایا، چالش ها و فرصت های موجود در حوزه جهانگردی فیلم چیست؟ چطور مقصد ها، گردانندگان صنعت جهانگردی و بخش های کسب و کار محلی با صنعت فیلم سازی همکاری نمایند؟ چطور افراد پیروز به کسب عایدی در زمینه جهانگردی فیلم شده اند؟

تمرکز بر روی جهانگردی فیلم برای بیشتر مقاصد جهانگردی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. این مسئله حقیقت دارد که در سال های اخیر، بازار سفرها و تجربیات خاص به سرعت در حال توسعه است. به همین ترتیب، بسیاری از رسانه ها دسترسی خود به مخاطبان را به وسیله ابزارهایی چون لوکیشن فیلم بیشتر نموده اند. فراوری فیلم، مجموعه ای از فرصت های سودمند برای یک مقصد به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، در طول فیلمبرداری، سازندگان و بازیگران یک فیلم در هتل اقامت می نمایند و توجه بسیاری، از جمله افراد محلی را بیشتر و بیشتر به لوکیشن جلب می نمایند، و در بیشتر موارد امکان انجام هماهنگی های لازم برای حضور تماشاگران در حین فیلمبرداری وجود دارد.

بدیهی است که فراوری یک فیلم، به خصوص فیلمی که مورد توجه بین المللی واقع شده است، در یک مقصد جهانگردی برای آن مقصد بسیار سودآور خواهد بود. با این حال یکی از پیش شرط های مهم، توانایی مقصد در جلب توجه علاقه مندان به فیلم و بازاریابی، چه به صورت درازمدت و چه کوتاه مدت است. بعلاوه، لازم است که مقصد در کنار همکاری فیلم برای جذب جهانگرد، خود نیز زیرساخت های لازم را داشته باشد.

همکاری صنعت نو ظهور جهانگردی و فراوریات هالیوودی در دهه 70 و 80 میلادی به به وجود آمدن صنعت جهانگردی فیلم یاری به سزایی کرد. فیلم آرواره ها که محصول سال 1975 هالیوود بود را فیلمی می دانند که توانست تبلیغات فراوریات هالیوودی را وارد مرحله ای نو کند.

در سال های دهه 90 بودجه بازاریابی برای فراوری فیلم های بین المللی به طور چشمگیری افزایش یافت. توجهات بسیار چشمگیر بود و اشتیاق جهانگردان برای کشف و تجربه فضایی که قهرمان داستان را درگیر خود نموده مدام در حال افزایش بود.

به عنوان یک قاعده، فراوری فیلم احتیاج اقتصادی زیادی دارد که از طرف سرمایه گذاری های خصوصی و عمومی تامین می گردد. در این راستا، دفاتر جذب جهانگرد می توانند در شبکه محلی خود برای تامین اقتصادی فعالیت نمایند. بعلاوه، این همکاری می توانند عامل مشخص نماینده در کسب بودجه لازم برای فراوری فصل دوم یک سریال یا سومین فیلم از یک مجموعه فیلم در همان لوکیشن باشد. در واقع جهانگردی فیلم نفعی دوطرفه چه برای مقصد جهانگردی و چه سازندگان فیلم دارد.

از لحاظ هنری، جهانگردی فیلم حتی می تواند انگیزه هواداران برای بیان بازخوردهای الهام بخش به فراورینمایندگان فیلم را افزایش دهد. هواداران پروپاقرص یک فیلم معمولا می خواهند بیشتر و بیشتر دریاره فیلم بدانند. در اینجا، جهانگردی فیلم به وضوح ابعاد نوی از صنعت فیلم را ارائه می دهد و به این گروه از هواداران فرصتی می دهد تا با حضور فیزیکی در لوکیشن فیلم احساسات خود را درون روح داستان ببیند. حتی صنعت جهانگردی سینمایی می تواند دروازه ای باشد برای دادن انگیزه و پیشنهادات به فراورینمایندگان فیلم برای ساخت سری دوم یک فیلم. یکی از برجسته ترین نمونه های جهانگردی فیلم را می توان تأثیر سری فیلم های ارباب حلقه ها بر روی صنعت جهانگردی نیوزیلند دانست.

منبع: کجارو / northseascreen.eu

به "فیلم ها چگونه می توانند باعث رونق صنعت گردشگری شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ها چگونه می توانند باعث رونق صنعت گردشگری شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید