نجات 5600 مهاجر و پناهجو در سواحل لیبی

به گزارش وبلاگ یاسین، گارد ساحلی ایتالیا از نجات هزاران مهاجر و پناهجو در آبهای ساحلی لیبی در دریای مدیترانه خبر داده است.

نجات 5600 مهاجر و پناهجو در سواحل لیبی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ یاسین به نقل از پرس تی وی، مرزبانان ایتالیا روز دوشنبه اعلام کردند بیش از 5600 مهاجر را از قایق های سرگردان در آبهای ساحلی لیبی نجات داده اند.

نجات این تعداد مهاجر در یک روز از زمان آغاز بحران مهاجران و پناهجویان در اروپا، کم سابقه بوده است.

این عملیات هم زمان با سومین سالگرد آتش سوزی در کشتی مهاجران و غرق شدن آن در نزدیکی جزیرۀ لامپه دوسا صورت گرفت؛ در آن حادثه 366 نفر کشته شدند.

این درحالی است که مؤسسۀ خیریه صندوق نجات بچه ها در گزارشی جدید از قربانی شدن صدها کودک پناهجو در دریای مدیترانه از ابتدای امسال خبر داده و از بی توجهی جامعۀ بین الملل به این موضوع انتقاد نموده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، کِوین واتکینز، مدیر مؤسسۀ خیریه صندوق نجات بچه ها با استناد به اطلاعات دریافتی از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان گفته است: از اول ژانویه (11 دی 1394) تا 26 سپتامبر امسال (5 مهر 1395) دست کم 600 کودک پناهجو هنگام عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

واتکینز در ادامه بر لزوم توجه جامعۀ بین الملل به این موضوع و کوشش برای حفاظت از بچه ها پناهجو تاکید نمود و اضافه کرد: از آغاز امسال بیش از 20 هزار کودک پناهجو وارد ایتالیا شده اند که افزون بر 18 هزار نفر از آن ها تنها و بی سرپرست بوده اند.

اروپا با موج پناهجویانی روبرو شده است که کشورهای جنگ زده و ناآرام خود را درخاورمیانه و آفریقا ترک نموده اند.

سال گذشتۀ میلادی بیش از یک میلیون و 100 هزار پناهجو و مهاجر وارد حوزه اتحادیه اروپا شدند. بیشتر این پناهجویان به وسیله یونان و ترکیه به این قاره راه یافتند.

منبع: تسنیم

به "نجات 5600 مهاجر و پناهجو در سواحل لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 5600 مهاجر و پناهجو در سواحل لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید