نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت

به گزارش وبلاگ یاسین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت.

نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت

نسخه اصلی کتاب فولیوی یکم اثر ویلیام شکسپیر که اغلب از آن به عنوان مهمترین کتاب در ادبیات انگلیسی یاد می شود، در حراجی ساتبیز نیویورک بیش از دو میلیون دلار به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شد.

به گفته خانه حراج ساتبیز، کتاب فولیوی یکم که تقریبا 400 سال پیش چاپ شده شامل 36 نمایشنامه از ویلیام شکسپیر است و تنها 750 نسخه از این کتاب منتشر شده که 220 نسخه از آن به جای مانده و 20 نسخه از آن در دست مجموعه داران شخصی است.

این کتاب از طریق جان همینگز و هنری کاندل جمع آوری و منتشر شده و بدون وجود این کتاب ممکن بود 18 اثر از جمله آثار معروفی چون مکبث، طوفان و شب دوازدهم در تاریخ گم شوند.

در کتاب فولیوی یکم تقسیم بندی نمایشنامه ها از طریق همینگز و کاندل به دسته های کمدی ها، تراژدی ها و تاریخ ها اجرا شده است. گفته می شود این نسخه تنها نسخه ای است که منشأ اولیه اسکاتلندی دارد، که اولین بار از طریق خانواده گوردون در اوایل قرن هفدهم بدست آمد.

این کتاب در ادامه به فعال سیاسی و مورخ آر-دبلیو استون واتسون رسید که در طول جنگ جهانی اول و پس از آن از سقوط امپراتوری اتریش-مجارستان حمایت کرد و باعث ظهور چکسلواکی و یوگسلاوی شد. در دهه 1960 این نسخه از اقیانوس اطلس عبور کرد و در مجموعه آبل ای برلند یک مدیر املاک و مستغلات و کتابشناس از شیکاگو نگهداری شد.

این کتاب برگه صفحه نخست معروف خود با تصویر شکسپیر را از دست داده است که ممکن است طی سالها حذف یا دزدیده شده باشد تا به عنوان یک پرتره قاب شود.

ریچارد آستین رئیس جهانی بخش کتاب ها و دست نوشته های حراجی ساتبیز در این باره می گوید: حضور نسخه اصلی کتاب فولیوی یکم شکسپیر در بازار همیشه یک رویداد مهم است، زیرا تعداد کمی از نسخه های آن در دست اشخاص به جای مانده است. این کتاب که تقریبا 400 سال پیش چاپ شده ، اثر مهمی است که آثار فوق العاده شکسپیر را برای همیشه حفظ کرده و تضمین می کند که بسیاری از آثار معروف او در تاریخ گم نمی شوند. این نسخه مخصوصا برای ردپاهای صاحبان قبلی در صفحات آن، که بسیاری از آنها اثری پاک نشدنی خود را در سراسر کتاب بجا گذاشته اند، به ما یادآوری می کند که این قطعه زنده ای از تاریخ بشر است که نشان می دهد چگونه شکسپیر الهام بخش نسل های مختلف بوده است.

منبع: همگردی

به "نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید