شروع واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه ، خبر خوش برای کارفرمایانی که بیمه نیستند

به گزارش وبلاگ یاسین، پرداخت وام به مشاغل یکی از سیاست های حمایتی دولت در دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل است.

شروع واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه ، خبر خوش برای کارفرمایانی که بیمه نیستند

در مرحله اول فرایند شروع این وام، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صاحبان کسب وکار از 13 رسته شغلی پیامک ارسال کرد و در مرحله دوم ثبت نام اینترنتی این افراد از روز چهارشنبه هفته گذشته در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir شروع شد.

اما شرط دریافت این وام این است که کارفرمایان باید لیست بیمه را تا انتها فروردین ماه سال جاری به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند.

بنابراین مشاغلی که بیمه نیستند مشمول دریافت وام 12 تا 16 میلیون تومانی کرونا نمی شوند.

در این خصوص ازوجی، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که پیامک دریافت ننموده اند می توانند با شماره تلفن 02188977405 الی 12 تماس بگیرند.

در این میان بسیاری از صاحبان مشاغلی که اظهار نموده اند طی چند ماه اخیر تعطیل بوده اند نسبت به مشمول نشدن برای دریافت این وام معترض هستند.

بیمه، سد راه مشاغل برای دریافت وام کرونا

اما شرط بیمه بودن نیز برای بسیاری از مشاغل مشکل آفرین است، اظهارات بعضی از مخاطبان وبلاگ یاسین را در زیر می خوانید:

من فست فود دارم و مادر دوتا بچه که دانشجو هستن .وام اشتغال از کمیته امداد گرفتم .خودم هم مستاجر هستم .الان دوسه ماهه به علت کرونا مغازه بسته .با اینهمه اجاره مغازه واجارره خونه وهزارتا مخارج دیگه. با بچه هام فست فود کار میکردیم ولی بیمه نیستیم آقای رییس جمهور الان باید چکار کنم .تکلیف یک خانم سرپرست خانوار چی میشه.

چرا به ارایشگران وام کرونا نمیدن مگه ما به دستور ستاد کرونا بسته نبودیم مگه ما شب عیدی ضرر نکردیم اوج کار ما یک هفته قبل عید است گفتید بندید دولت حمایت میکنه پس کو حمایت این وام هم خو به ما تعلق نمیگیرهپس چه کنیم که سه ماه از همه چی عقب موندیم این انصافه لطفا رسیدگی کنید.

مربی باشگاه هستم 3ماه تعطیل چون بیمه ندارم وام بهم تعلق نمیگیره باید چکار کنیم

بخدا ظلم ما که بیمه نیستم چیکار کنیم

کسانی که جز این دسته هستن بیمه نیستن چیکار کنن ظلم بخدا ..چون ما نتونستیم بیمه بشیم نباید وام بگیریم …با اینکه جزو این دسته هستیم

ما که بیمه نیستیم باید چکارکنیم یک ماه مغازه مابسته بود پراوانه کسب از اتاق اصناف داریم وهرساله مالیات مب پردازیم چرا به کسانی که بیمه نیستند وام نمی دهید چرا

منم آرایشگرم بیمه اختیاری دارم چرا شامل حال مانمیشه دوماه مغازه م بسته بوده

خبر خوش برای مشاغلی که بیمه نیستند

علاالدین ازوجی، مدیر کل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در مورد صاحبان مشاغلی که بیمه نیستند، به وبلاگ یاسین گفت: در مصوبه ستاد مالی کرونا، پرداخت وام به مشاغلی که بیمه هستند در اولویت است؛ اما در حال آنالیز هستیم تا از صاحبان مشاغلی که مجوز دارند ولی بیمه نیستند نیز به نوعی حمایت گردد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته اطلاعات مربوط به کسب وکارها از 13 رسته شغلی اعلامی، از سوی دستگاه های اجرایی گرفته شد، در این هفته جمع بندی می گردد و براساس چارچوب هایی که قرار است معین گردد، در سامانه می نشیند. همچنین اگر دستگاه ها اطلاعات دقیقی داده باشند، فرایند تخصیص حمایت از این مشاغل شروع می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این اطلاعات قرار است در ستاد کرونا آنالیز و درباره آن تصمیم گیری گردد که چه مبلغی با چه شرایطی به این افراد تعلق گیرد.

شروع پرداخت وام مشاغل از اوایل خرداد ماه

مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره زمان واریز این وام گفت: فرایند اجرای واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه شروع می گردد و اگر متقاضیان مدارک خود را به طور کامل ارسال نموده باشند واریز وام برای این کارفرمایان انجام می گردد.

وی پیش تر زمان بازپرداخت آن از اوایل مهر ماه خاطرنشان کرد که دو سال نیز طول خواهد کشید.

همچنین به گفته وی، نزدیک به سه میلیون شاغل بیمه شده در بیش از یک میلیون واحد مالی آسیب دیده مشغول به کار بوده اند که تا روز گذشته 18 هزار کارفرما و فعالان مالی برای دریافت کرونا تسهیلات ثبت نام نموده اند.(تسنیم)

منبع: تجارت نیوز

به "شروع واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه ، خبر خوش برای کارفرمایانی که بیمه نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه ، خبر خوش برای کارفرمایانی که بیمه نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید