برترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل

به گزارش وبلاگ یاسین، دانشگاه های پرتغال

پرتغال با آب و هوای ملایم مدیترانه ای، خط ساحلی زیبا و شهرهایی مملوء از آثار تاریخی و فرهنگی غربی ترین کشور اروپاست و مطمئنا در بین مجذوب کننده ترین کشورهای اروپا قرار گرفته است. به غیر از جاذبه های تاریخی و زیبایی های طبیعی پرتغال به فرهنگ و شب های سرزنده هم معروف است. اگر عاشق موسیقی هستید در شهرهای مهم ساحلی این کشور جشنواره های مجذوب کنندهی برگزار می گردد که مطمئنا تعدادی از آن ها با سلیقه شما جور در می آیند. حتی اگر از هیچ کدام از مجذوب کنندهیت های این کشور خوشتان نیامد باز هم نگران نباشید چون حضور دانشجویان مختلف در شهرهای مهم پرتغال به این معنی ست که در این کشور همواره چیزی برای تفریح وجود دارد. پس اگر عاشق غذا، کوهنوردی، جشنواره های موسیقی و یا آثار تاریخی هستید پرتغال را برای تحصیل انتخاب کنید. می خواهیم درباره تعدادی از برترین دانشگاه های پرتغال حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

برترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل

کمی درباره دانشگاه های پرتغال

5 تا از دانشگاه های پرتغال در فهرست رتبه بندی جهانی QS قرار دارند که در بین آن ها دانشگاه پورتو با رتبه 301 از همه بهتر است! پرتغال در طول تاریخ همواره دانشگاه های خوبی داشته برای همین پیروز شد در اولین رتبه بندی جهانی از نظر سیستم آموزشی در جایگاه 35 ام قرار بگیرد. در پرتغال به غیر از دانشگاه های با کیفیت تعداد زیادی پلی تکنیک های معتبر هم هست. تفاوت اصلی بین پلی تکنیک و دانشگاه این است که دانشگاه بیشتر بر روی تحقیقات آکادمیک تمرکز دارد در حالی که پلی تکنیک دانشجویان را در راه رسیدن به شغل دلخواه آماده می نماید. برخی از رشته ها در یکی از این دو دانشگاه ارائه می شوند اما بیشتر رشته ها در هر دو. مثلا هم در دانشگاه و هم در پلی تکنیک مدارک مهندسی، مدیریت و علوم انسانی ارائه می گردد.

پرتغال از سال 2006 مطابق با پیمان بلونیا (برپایی دستورالعمل های مشترک در همه دانشگاه های اروپا) پیش می رود. برای سازگاری با این پیمان دانشگاه های پرتغال سه مدرک ارائه می دهند:

  • لیسانس: که بین سه تا 4 سال طول می کشد.
  • فوق لیسانس: 1 تا 2 سال طول می کشد تا پیروز به گرفتن این مدرک شوید.
  • دکترا: زمان اخذ مدرک دکترا معمولا 3 سال است.

بیشتر رشته ها مخصوصا در دروه لیسانس به زبان پرتغالی تدریس می شوند از طرفی در پرتغال معمولا هر کسی توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را ندارد.

دانشگاه پورتو | University of Porto

دانشگاه دولتی شهر پورتو با رتبه 301 جهانی در سال 2018. این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شده و بیش از 31 هزار دانشجو دارد که حدود 3200 تا از آن ها دانشجوهای بین المللی هستند. این دانشگاه به تازگی فعالیت های تحقیقاتی زیادی انجام می دهد و مقاله های تحقیقاتی جالب توجهی را در زمینه های مختلف علمی ارائه داده است. دانشگاه پورتو بعد از دانشگاه لیسبون دومین دانشگاه بزرگ پرتغال است و بیشتر وقت ها در بین 100 دانشگاه برتر اروپا قرار گرفته است.

دانشگاه لیسبون | University of Lisbon

بزرگ ترین دانشگاه پرتغال که با 47 هزار دانشجو و 18 دانشکده در سال 2018 به رتبه جهانی 305 رسیده است. این دانشگاه در سال 2013 با ادغام دانشگاه فنی لیسبون و دانشگاه لیسبون (که در سال 1911 تاسیس شده بود) شکل گرفت و در رشته های زیادی مثل طراحی، مهندسی معدن و جغرافیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه 18 مدرسه و بیش از 100 واحد تحقیقاتی دارد و مرکز مهم آموزش، نوآوری، ورزش، تحقیق، فرهنگ و هنر است. با توجه به سیستم آموزشی معتبر، فرهنگ، آب و هوا و مهمانوازی لیسبون هر سال بیش از 1000 دانشجوی خارجی به دانشگاه لیسبون وارد می شوند.

دانشگاه نوین لیسبون | New University of Lisbon

سومین دانشگاه برتر پرتغال با رتبه 361 جهانی در سال 1973 تاسیس شده و حدود 20 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه با تاکید بر رشته های علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات، علوم اقتصادی، حسابداری، مدیریت و اقتصاد امکانات خاص زیادی دارد که خیلی ها را تشویق ادامه تحصیل در آن می نماید.

دانشگاه کویمبرا | University of Coimbra

شاید باورتان نگردد ولی این دانشگاه تاریخی در سال 1290 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه پرتغال است. دانشگاه کویمبرا در شهر کویمبرا (مرکز سابق پرتغال) قرار گرفته است و و با حدود 25 هزار دانشجو در رتبه 401-410 جهانی جای دارد. تعداد زیادی دانشجوی خارجی و همینطور دانشجوی داخلی در 8 دانشکده این دانشگاه در رشته های هنر، علوم انسانی، علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه مینهو | University of Minho

دانشگاهی در شمال پرتغال که در سال 1973 تاسیس شده و حدود 20 هزار دانشجو دارد. با اینکه این دانشگاه از دانشگاه های تازه تاسیس به شمار می ورد اما در این مدت رشد و پیشرفت زیادی نموده و حتی از تعدادی از دانشگاه های قدیمی تر هم پیشی گرفته است. در 10 دانشکده این دانشگاه رشته های متنوع و پرطرفدار زیادی تدریس می گردد.

دانشگاه ایوورا | University of Évora

دانشگاه ایوورا در شهر ایوورا در حدود 150 کیلومتری لیسبون قرار گرفته است و سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به سراغ آن می فرایند. دومین دانشگاه قدیمی پرتغال در سال 1559 افتتاح شده و حدود 9 هزار دانشجو دارد که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در حال تحصیل هستند. دانشگاه ایوورا بیشتر بر روی رشته های علوم و تکنولوژی، پرستاری، علوم اجتماعی و هنر تاکید دارد.

دانشگاه الگارو | University of Algarve

از برترین دانشگاه های دولتی جهان که در جنوبی ترین منطقه پرتغال یعنی الگارو قرار گرفته است و با چشم اندازهای خیره کننده از سواحل اقیانوس اطلس از مقاصد رویایی برای تحصیل است. این دانشگاه در سال 1979 تاسیس شده و شامل دو موسسه علمی و تحقیقاتی است. حدود 10 هزار دانشجو در این مرکز عالی و منحصربفرد در حال تحصیل هستند که در بین آن ها دانشجویانی از 60 کشور مختلف هم دیده می گردد. این دانشگاه در مجموع 3 دانشکده و 5 دپارتمان و مدرسه دارد که در بین آن ها دانشکده اقتصاد، زیست فناوری، علوم و تکنولوژی هواداران زیادی دارند.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت

به "برترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید