اصناف متخلف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب می شوند

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر اینکه ضروری است حفظ سلامت عمومی اولویت تمامی صنوف باشد، گفت: اصناف رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

اصناف متخلف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب می شوند

دکتر عبدالجبار ذاکری در گفت و گو با وبلاگ یاسین، اضافه نمود: با توجه به تب و تاب بازار در روزهای خاتمهی سال و شروع سفرهای نوروزی به جهت کنترل فراگیری بیماری کووید ضروری است با حساسیت بیشتری رعایت دستورالعمل های بهداشتی رصد و پایش گردد.

وی اظهار کرد: بدین منظور طرح نوروزی سلامت محیط با هدف آنالیز رعایت بهداشت و بهسازی محیط در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز خرید و اماکن عمومی از 15 اسفند ماه شروع و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

ذاکری با بیان اینکه در این رصدها به صنوفی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکند اخطاریه برطرف نقص صادر و در صورت عدم توجه نسبت به معرفی به تعزیرات یا پلمب واحد اقدام خواهد شد، توضیح داد: ضروری است که تمامی متصدیان فروش دستورالعمل های بهداشتی به ویژه تکمیل تزریق سه دُز واکسن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده مستمر از ماسک در محل کسب را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: اصناف موظفند از خدمت رسانی به افراد فاقد ماسک نیز خودداری نمایند، از صنوفی هم که دستورالعمل ها را به نحو مطلوب اجرا نمایند، تقدیر و اسامی آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: قطعا واقف هستیم که در دو سال گذشته به علت پاندمی کووید بسیاری از کسب و کارها آسیب دید اما با احترام به تمامی کسبه با توجه به اولویت بهداشت و درمان و سلامت عمومی بر منافع فردی در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

ذاکری در خاتمه اضافه نمود: بعلاوه از مردم درخواست می گردد هرگونه عدم رعایت مسائل بهداشتی را به سامانه 190 گزارش نموده تا به وسیله تیم های بازرسی پیگیری های لازم انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اصناف متخلف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف متخلف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید