برای توسعه دانش بنیان، باید از مالکیت فکری حمایت گردد

به گزارش وبلاگ یاسین، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است حمایت قانونی از مالکیت فکری در حوزه های دانش بنیان مهم ترین اقدام برای توسعه و رشد این حوزه است.

برای توسعه دانش بنیان، باید از مالکیت فکری حمایت گردد

ابراهیم جمیلی در گفت وگو با اتاق ایران آنلاین ادامه داد: در تمام دنیا مالکیت فکری دارای حق وحقوق قانونی است اما بی توجهی به این موضوع در ایران بیش از همه، دست اندرکاران شرکت های دانش بنیان را با مشکل روبرو نموده است. بنابراین حمایت قانونی از مالکیت فکری باید اولویت دولت باشد.

او تأکید کرد: برای این حمایت اگر ضروری است باید قانون مورد بازنگری قرار بگیرد و هیات دولت و مجلس به شکل جدی تری وارد شوند.

جمیلی با بیان اینکه اخیراً کنسرسیوم شرکت های دانش بنیان در حوزه معدن تأسیس شده بیان نمود: اقداماتی شرکت های دانش بنیان در حوزه معدن انجام می دهند می تواند جهشی را در تمام بخش های معدنی اعم از استخراج، اکتشاف، فرآوری، نحوه کنترل معادن ایجاد نموده و کاهش هزینه های تمام شده را در این بخش در پی داشته باشد. به همین علت توجه به این شرکت ها باید در اولویت بخش معدن نیز باشد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با تأکید بر پرهیز از شعارگرایی در روبروه با حوزه دانش بنیان گفت: بهتر است با مشارکت خود شرکت های دانش بنیان، راهکارهای حمایت و توسعه این شرکت ها را از دست اندرکاران این حوزه پرسید و به دور از شعارزدگی عمل کرد.

جمیلی تأکید کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی خمودگی اقتصاد کشور است.

او با بیان اینکه باید الزامات تغییر در دنیا را پذیرفته و خود را با رویدادهای روز دنیا هماهنگ کنیم ادامه داد: در حال حاضر دانش بنیان ها در بخش های مالی، تولیدی و نحوه توزیع و چگونگی اداره کشور حرف اول را می زنند. خوشبختانه سال جاری رهبری توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان داشته و نام گذاری سال جاری می تواند توجه به توسعه حوزه دانش بنیان را فراگیرتر نموده و بیش از گذشته در اولویت قرار دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برای توسعه دانش بنیان، باید از مالکیت فکری حمایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای توسعه دانش بنیان، باید از مالکیت فکری حمایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید