بینایی ضعیف بر مهارت های رانندگی و عملکرد مغز تاثیر می گذارد

به گزارش وبلاگ یاسین، بر طبق دو مطالعه منتشر شده در سال 2018، دلایل اصلی برای محافظت خوب از چشم هایتان می تواند 1- جلوگیری از کاهش مهارت و عملکرد های شناختی و 2- محافظت از شما در هنگام رانندگی باشد.

بینایی ضعیف بر مهارت های رانندگی و عملکرد مغز تاثیر می گذارد

در مطالعه اول، محققان بر روی حدود 56 هزار بزرگسال با سن های 65 سال و بالاتر تحقیقات خود را انجام دادند و متوجه شدند کسانی که عمل آب مروارید نموده بودند 9% کمتر از دیگر افراد دچار تصادف های جدی در سال اخیر شده اند. به گفته محققان علاوه بر ایجاد دید مبهم، آب مروارید می تواند تابش و تشعشع نور و نور خورشید را تشدید کند که می تواند در هنگام رانندگی بسیار خطرناک باشد.

در مطالعه دیگر، یک ارتباط بین بدتر شدن بینایی و کاهش عملکرد شناختی در میان افراد مسن یافت شد. محققان بینایی و سلامت شناختی حدود 2520 نفر، با سن 65 سال و بالاتر را مورد آزمایش قراردادند.

در طول یک دوره 8 ساله، هم بینایی و هم نمرات شناختی آنها کاهش یافت، اما محققان دریافتند افراد با بیشترین افت بینایی بعلاوه بدترین کاهش شناختی را نیز تجربه نموده بودند.

محققان گفتند که به طور کلی، دید ضعیف توانایی فرد را برای شرکت در فعالیت هایی که باعث تحریک مغز می گردد، کاهش می دهد. آنها بعلاوه خاطر نشان کردند که بینایی نقش مهمی در عملکرد مغز دارد.

این نشان می دهد که حفظ سلامت بینایی منظم با داشتن نظارت منظم و حل مسائل مانند آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن می تواند به حفظ سلامت مغز شما یاری کند.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "بینایی ضعیف بر مهارت های رانندگی و عملکرد مغز تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بینایی ضعیف بر مهارت های رانندگی و عملکرد مغز تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید