سلامتی و پزشکی

8 ترفند در زبان بدن که اعتماد به نفس تان را بیشتر نشان می دهند

زبان بدن روشی قدرتمند و مؤثر برای انتقال ظریف یک پیغام است. در حقیقت، به همان قدرتمندی کلام است و حتی بیشتر از آن، به این شرط که بتوانید آن ها را به درستی با یکدیگر ترکیب کنید، مثل زمانی که سعی می کنید جلوی دیگران خود را با اعتماد به نفس نشان دهید.

2 مرداد 1402

سانسورچی های شبکه های اجتماعی در معرض آسیب های روانی

مهر نوشت: صدها نفر از بازبین های شبکه های اجتماعی در آلمان با اشاره به اهداف سخت شرکت و مسائل سلامت ذهنی از قانون گذاران خواسته اند تا شرایط کاری شان را بهبود دهند.

27 خرداد 1402

خبر خوش معاون اول رئیس جمهوری به ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب

محمد مخبر با اشاره به احداث کارخانه کاغذ در کشورمان گفت: امیدواریم تا دو سه سال آینده در بحث کاغذ خودکفا شویم.

28 اردیبهشت 1402

انتقال سموم باکتری در بیماری هلیکو باکترپیلوری بررسی شد

به گزارش خبرنگاران، هلیکوباکتر پیلوری یک باکتری گرم منفی است که می تواند درون معده انسان زندگی کند و منجر به بیماری هایی مانند گاستریت، زخم معده، روده و سرطان معده شود.

14 فروردین 1402

یک نماینده به میرسلیم: شما را به مناظره دعوت می کنم، مقابل شما می ایستم، حتی به قیمت آبرویم

جلال رشیدى کوچى، نماینده مرودشت در پاسخ به توئیت مصطفی میرسلیم که از واردانت خودرو های کارکرده سواری انتقاد کرده بود نوشت: آقای میرسلیم شما را به مناظره دعوت میکنم تا برای مردم بهتر مشخص شود چه کسانی با تصمیمات خود باعث شدند سوار شدن بر خودرو روز دنیا...

11 فروردین 1402

5 راه ساده برای درمان سردرد بدون مسکن

در حالی که بسیاری از این سردرد ها را می توان با مسکن های رایج مانند پاراستامول (استامینوفن)، ایبوپروفن یا آسپرین درمان کرد، برخی از آن ها ازجمله سردرد تنشی اغلب به روش های دیگری قابل درمان هستند.

25 اسفند 1401

عکس، صداوسیما با یک فتوشاپ انتقال سال فوتبال ایران در اروپا را رقم زد!

یک اتفاق عجیب باعث شد تا خبر انتقال مدافع استقلالی در رسانه ها منتشر شود.

24 اسفند 1401

سر برآوردن ویروس زامبی از دل خاک منجمد سیبری پس از 48 هزار سال

ویروس های ناشناخته در خاک منجمد می توانند همه گیری های مرگباری را رقم بزنند. دانشمندان هشدار می دهند ذوب یخ ها و سرازیر شدن ویروس های احتمالی درون آن ها به سمت دریاچه های آب شیرین می تواند باعث سرایت آلودگی گردد.

19 اسفند 1401

هشدار؛ مصرف زیاد مُلین ها احتمال زوال عقل را افزایش می دهد

تحقیقات قبلی سایر دارو های بدون نسخه از جمله دارو های خواب بدون نسخه و دارو های آلرژی را با زوال عقل مرتبط دانسته است، اما این اولین بار است که مصرف مُلین در ابتلاء به این عارضه دخیل است.

13 اسفند 1401

خوابیدن در این حالت خطرناک است!

بسیاری از افراد وقتی روزهایی پر از استرس، تنش و نگرانی را می گذارند دچار بی خوابی می شوند.

11 اسفند 1401

خانه پزشک ناصرالدین شاه در تهران؛ خانه موتمن الاطبا کجاست؟

خانه موتمن الاطبا، خانه ای زیبا و خاطره انگیز با معماری منحصربه فرد است که از اواخر دوره قاجار در میان محله عیان نشین عودلاجان به جای مانده است و در بسیاری از فیلم های سینمایی آن را دیده اید.

8 اسفند 1401

این سبزی درمان قند خون و 99 درد است!

بر اساس آموزه های طب سنتی این نوع سبزی بسیار پرخاصیت است و در روزگار نه چندان دور جایگاه ویژه ای در سفره غذایی مردم کشورمان داشته است؛ در روایتی از پیامبر اکرم(ص) مصرف این سبزی درمان 99 درد دانسته شده است.

18 بهمن 1401

خطرات اشعه ماوراء بنفش دستگاه های ژلیش ناخن

اگرچه هنوز به آنالیز های بیشتری در این مسیر احتیاج است، ولی محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض تابش طولانی اشعه ماوراء بنفش، ریسک ابتلا به سرطان پوست و آسیب تماشا DNA را افزایش می دهد.

16 بهمن 1401

کمبود این ویتامین باعث نفخ شکم می شود

گذشته از اختلالات گوارشی، عدم تحمل لاکتوز و گلوتن نیز می تواند باعث نفخ، گاز و ناراحتی معده شود. زمانی که بدن قادر به هضم صحیح برخی غذاها نباشد، می تواند منجر به نفخ شود.

12 بهمن 1401

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، شکوه و عظمت تاریخ در اردبیل

یکی از مجموعه های زیبای مذهبی دوران صفوی بقعه شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی (735-650 ق) است که با داشتن فضاهای متعدد مذهبی و تشریفاتی و آرایه های زیبا، شاهکار هنر معماری ایران محسوب می گردد. مقبره شیخ صفی الدین یکی از جاذبه های گردشگری اردبیل است که هرساله...

15 دی 1401

کوهی برفی با چشمه های آب گرم!

از دور که کوهستان را می بینی سر تا پا سفید است و برفی، اما نه از آسمان برف می بارد و نه سوز سرما صورتت را می سوزاند، هوا گرم است و آفتاب وسط آسمان.

14 دی 1401

ساخت خط 10 متروی تهران آغاز شد ، این خط از کدام منطقه ها عبور می نماید؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عملیات اجرایی خط 10 به طول 44 کیلومتر شروع شده و در شمال شهر تهران مسیری را به صورت شرقی-غربی طی می نماید؛ این خط از منطقه 22 شروع می گردد و در میدان قنات کوثر در شمال شرق تهران به اتمام می رسد.

4 دی 1401

حمله وحشتناک راکون هار به دختر دانش آموز

یک راکون هار به یک دختر بچه 7 ساله کانکتیکات در حالی که از خانه خود برای رفتن به مدرسه خارج می گردد، حمله کرد.

12 آذر 1401

اینفوگرافیک ، ویتامین ب کمپلکس بهتر است یا نوروبیون ؟ ، مزایای مصرف ویتامین های گروه ب

استفاده از ویتامین ب کمپلکس یا نوروبیون در دوران نقاهت، قبل یا بعد از مسافرت یا فعالیت سنگین بدنی می تواند انرژی ما را افزایش دهد و حال ما را بهتر کند؛ با این حال نکاتی هم هست که باید به آنها دقت کرد.

10 آذر 1401

ارائه خدمات در هفت مرکز نازایی و ناباروری آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون هفت مرکز نازایی و ناباروری در استان خدمات ارائه می دهند گفت: تا به امروز یک هزار و 840 زوج نابارور در استان شناسایی شده اند.

3 آذر 1401
تعداد: (280)