بهداشت دهان و دندان

5 راه ساده برای درمان سردرد بدون مسکن

در حالی که بسیاری از این سردرد ها را می توان با مسکن های رایج مانند پاراستامول (استامینوفن)، ایبوپروفن یا آسپرین درمان کرد، برخی از آن ها ازجمله سردرد تنشی اغلب به روش های دیگری قابل درمان هستند.

25 اسفند 1401

این سبزی درمان قند خون و 99 درد است!

بر اساس آموزه های طب سنتی این نوع سبزی بسیار پرخاصیت است و در روزگار نه چندان دور جایگاه ویژه ای در سفره غذایی مردم کشورمان داشته است؛ در روایتی از پیامبر اکرم(ص) مصرف این سبزی درمان 99 درد دانسته شده است.

18 بهمن 1401

بورسیه تحصیلی قبرس ، تحصیل رایگان در قبرس

دریافت بورسیه تحصیلی قبرس و تحصیل رایگان در قبرس از رویاهای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به قبرس است. برای به حقیقت پیوستن این رویای نه چندان دست نیافتنی، احتیاج به ارائه رزومه مناسب برای تحصیل در قبرس وجود دارد. دانشگاه های قبرس برای دانشجویان خارجی هم پذیرش...

21 اردیبهشت 1401

شناسایی حیاط محل زندگی نئاندرتال ها در باوه یوان

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، شناسایی حیاط محل زندگی نئاندرتال ها در باوه یوان صورت گرفت.

9 دی 1400

درمان دندان درد در خانه

دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که تقریبا برای تمام انسان ها به وجود آمده است، در ادامه با روش های تسکین و درمان سریع دندان درد آشنا خواهید شد.

22 آبان 1400

نباید هایی برای مراقبت از دندان

ممکن است کودک به خوردن شیر زمان خواب عادت کند و قند موجود در شیر در طول شب روی دندان های او باقی بماند؛ پس بهتر است شیر دادن هنگام خواب را به طور کلی از برنامه کودک حذف کنید.

7 آبان 1400

فسیل ها دریچه ای برای کشف خودمان در گذشته

خبرنگاران چرا ما به همین شکلى که هستیم وجود داریم؟ دست انسان چه چیزى را با بال یک مگس به اشتراک دارد؟ آیا پستان ها، غده هاى عرق و فلس به نوعى با هم ارتباط دارند؟ براى بهتر فهمیدن ساختار داخلى بدنمان و ردیابى منشاء بسیارى از بیمارى هاى شایع امروزی، باید...

23 خرداد 1400

مهلت مجدد ثبت نام برای آزمون دکتری وزارت بهداشت

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: برای داوطلبانی که پیروز به ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی نشده اند، مهلت مجدد در نظر گرفته شد.

5 خرداد 1400

تصمیم یکباره وزارت بهداشت برای تعویق یک آزمون ، استفاده غیرقانونی فرزند یک مسئول از سهمیه استعداد های درخشان خبرنگاران

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

23 فروردین 1400

علت برفک دهانی (عفونت دهان) چیست؟

عفونت دهان به طرق مختلفی از جمله برفک دهانی بروز می نماید که بیشتر در بچه ها و نوجوانان دیده می گردد. عموما این عفونت ها خطرناک نیستند اما کسانی که دچار مسائل ایمنی بدن هستند باید آن را جدی بگیرند و فورا درمان نمایند؛ چرا که این...

16 بهمن 1399

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت، بسته به نوع خورشت متفاوت است. گوشت گوسفند یکی از بهترین انواع گوشت است که در تهیه خورشت استفاده می گردد.

30 دی 1399

گل ختمی؛ از کاهش قندخون تا تسکین درد ها

خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ختمی توانایی گلبول های سفید را در دفاع از بدن و ریزه خواری تقویت می کند و آزمایشات حیوانی و آزمایشات اجرا شده روی موش نشانگر کاهش قند خون در اثر مصرف ختمی بوده و تاثیر آن روی...

1 بهمن 1398