این چاشنی موجب افزایش قند خون می گردد!

به گزارش وبلاگ یاسین، سس های گوجه فرنگی (کچاپ) موجود در بازار حاوی شکر افزوده است و مصرف بیش از حد آن ها منجر به مسائل سلامتی متعددی از جمله چاقی، مقاومت به انسولین و حتی دیابت می گردد.

این چاشنی موجب افزایش قند خون می گردد!

قند خون بالا می تواند ناشی از عوامل زیادی از جمله استرس، کمبود خواب و مربوط به رژیم غذایی باشد. وقتی صحبت از کوشش برای حفظ سطح قند خون می گردد، قند های اضافه شده می توانند یکی از مشکل سازترین موادغذایی باشند و مصرف بیش از حد آن ها حتی می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند دیابت گردد.

به نقل از یاهونیوز، چاشنی ها ممکن است بی ضرر به نظر برسند و به طعم بهتر غذا یاری نمایند، اما بعضی از چاشنی ها ممکن است مواد مضری باشند که بیش از آنچه فکر می کنید به قند خون شما آسیب می زنند.

محققان اظهار کردند که چاشنی های به ظاهر ساده و روزمره می توانند حاوی منابع پنهان قند باشند بنابراین، اولین توصیه این است که ابتدا به مواد تشکیل دهنده توجه کنید.

نتایج آنالیز ها نشان می دهد که چاشنی ها به جای ریختن شکر و نمک اضافی روی غذا، راهی عالی برای افزایش طعم و مزه غذا و مصرف بیشتر غذا های سالم مانند سبزی ها به رژیم غذایی هستند، اما سس های گوجه فرنگی (کچاپ) موجود در بازار حاوی شکر افزوده است و مصرف بیش از حد آن ها منجر به مسائل سلامتی متعددی از جمله چاقی، مقاومت به انسولین و حتی دیابت می گردد.

بنابراین، مراقب منابع قند باشید و هر وعده را آنالیز کنید تا انتخاب بهتری در خصوص استفاده از آن ها داشته باشید. اگرچه عسل به تنهایی ممکن است فواید خاصی برای سلامتی داشته باشد، اما عسل و خردل همچنان حاوی میزان زیادی قند است.

مطلع باشید که چاشنی غیرطبیعی عسل و خردل اثرات مثبتی مانند عسل ندارد. سس سالاد نیز از مواردی است که افراط در مصرف آن منجر به افزایش قند خون می گردد.

منبع: فرادید

به "این چاشنی موجب افزایش قند خون می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این چاشنی موجب افزایش قند خون می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید