تصویب برنامه اجرایی توسعه دوچرخه سواری در تهران

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرگزاری خبرنگاران-لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران امروز در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

تصویب برنامه اجرایی توسعه دوچرخه سواری در تهران

به گزارش وبلاگ یاسین، زهرا صدراعظم نوری، درباره این لایحه گفت: آلودگی هوا یکی از موضوعات جدی است که همه شهروندان تهرانی را آزار می دهد و جزو مطالبات اصلی و اولیه شهروندان است. در مد های حمل و نقل بحث استفاده از خودرو و وسائل حمل و نقل عمومی و خصوصی به نام منابع آلاینده متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوای شهر تهران دارند و هر چقدر بتوانیم از میزان استفاده از وسائل حمل و نقل که آلو دگی هوا را تشدید می کند بکاهیم، به تحقق مطالبه شهروندان کمک می کند.

وی افزود: چرا که حق همه شهروندان داشتن هوای پاک است. در این ارتباط استفاده از دوچرخه به نام یک فرهنگ مطرح شد تا ترویج یابد و به نام یکی از مد های حمل ونقل در بخشی از راستا ها به نام مکمل استفاده از مترو و اتوبوس استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: بر همین اساس طبق مصوبات قبلی شورا مقرر شده است تا اقداماتی صورت گیرد. مشخصا در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و ماده 17 و 55 این برنامه شهرداری مکلف به ارائه برنامه اجرائی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران شده است.

این عضو شورا افزود: در این ارتباط شهرداری تهران لایحه ای را ارائه کرد که در کمیسیون های مشترک عمران و حمل و نقل و سلامت و محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز در صحن شورا مطرح شد.

نوری ضمن تشکر از شهرداری تهران برای ارائه این لایحه گفت: از شهردار تهران تشکر می کنم چرا که از روزی که منصوب شدند سه شنبه های بدون خودرو را تبلیغ کردن و خودشان به این شعار پایبند بودند و در هر شرایطی سه شنبه ها از دوچرخه استفاده کردند.

وی با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری که در دو بخش ارائه شده است افزود: یک بخش برنامه و تکالیف نرم افزاری و دیگری برنامه ها و تکالیف سخت افزاری است. بخش نرم افزاری شهرداری تهران را مکلف کرده است که در راستای افزایش سهم سفر با دوچرخه و توسعه دوچرخه های اشتراکی و اتصال راستا های دوچرخه به شبکه حمل ونقل همگانی، برنامه ها و تکالیف اجتماعی، آموزش، فرهنگی و توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران را به انجام برساند.

نوری افزود: دربندی از این لایحه فرهنگ سازی و اجرای اقدامات فرهنگی در محلات را انجام دهد و از سفیران دوچرخه سواری در سطح شهر استفاده کند. همچنین از ظرفیت رسانه ها، شوراکمک ها و گروه های مشارکت های مردمی برای ارتقا فرهنگ دوچرخه استفاده کند.

وی ادامه داد: درگاه اطلاع رسانی خدمات و اموزش دوچرخه سواری را با قابلیت دسترسی به نقشه های مسریاب و مکان یاب برای دوچرخه و پارکنیگ طراحی و محتوا های اموزشی را در غالب متن، صوت و تصویر در شبکه های اجتماعی شهری و بیلبورد های تبلیغاتی ارائه کند.

صدراعظم نوری با اشاره به تکالیف سخت افزاری گفت: شهرداری تهران مکلف شده است احداث پارکنیگ دوچرخه در ایستگاه های مترو، امکان حمل و نقل دوچرخه با اتوبوس، توسعه دوچرخه اشتراکی، تکالیف مربوط به زیرساخت های فنی تسهیل دوچرخه سواری انجام شود.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با کلیات این لایحه موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تصویب برنامه اجرایی توسعه دوچرخه سواری در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب برنامه اجرایی توسعه دوچرخه سواری در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید