دیزل جوشکاری چیست ؟

به گزارش وبلاگ یاسین، دیزل جوشکاری یکی از انواع ابزار و وسایل کارگاهی است که حضور آن در بخش های مختلفی اعم از ساختمان سازی، لوله کشی یا حتی ساخت انواع دیگری از سازه ها نیز حیاتی است؛ به طوری که دیزل جوشکاری یکی از آن دسته وسایلی است که برای اغلب کارگران و پیمانکاران کاملاً آشناست.

دیزل جوشکاری چیست ؟

به گزارش وبلاگ یاسین، بنابر اعلام تهران ابزار، دو قطعه ای که باید به هم متصل شوند بسته به مهارت و توانایی جوشکار به درستی زاویه بندی شده و در مجاورت هم قرار می گیرند تا آماده اتصال باشند. پس از این، الکترود که خود نیز از جنس فلز است و به مفتول شباهت دارد، به یاری جریان برق ذوب شده و در نقاطی مشخص شده از اتصال بین دو فلز قرار می گیرد.

بدیهی است که با سرد شدن فلز ذوب شده شاهد اتصالی فلزی و محکم بین دو قطعه خواهیم بود. هرچند انجام کار به این سادگی نبوده و مستلزم ملاحظات ویژه ای است، برای ما این موضوع اهمیت دارد که در این بین وظیفه موتور جوش را متوجه شویم. برای ذوب شدن الکترود که از جنس فلز است، احتیاج است تا یک برق با فشار بسیار قوی (آمپراژ یا ولتاژ بالا) از آن عبور کند.

همزمان با عبور جریان برق، دمای الکترود تا حدی بالا خواهد رفت که ذوب خواهد شد و ماده مورد احتیاج برای اتصال قطعات فلزی ایجاد خواهد شد. پس می توان گفت کاربرد یک موتور جوش دیزلی فراهم کردن برق فشار قوی است.

بدیهی است که دیزل جوشکاری عموماً در مواقعی کاربرد دارد که برق در دسترس نباشد؛ در کارگاه هایی که دسترسی به برق نیست و یا برق موجود برای انجام این کار مناسب نیست.

قوه محرکه

در خصوص موتور جوش دیزل، نوع سوخت گازوئیل و بدیهی است خود موتور نیز دیزلی است اما در صورتی که موتور جوش بنزینی یا حتی گازی باشد، سوخت مصرفی تفاوت دارد و در کنار آن ساختار موتور نیز تفاوت های کوچک دیگری خواهد شد. به هر طریق در هر شکل و حجم و نوعی، موتور در این وسیله یک نیروی مکانیکی (حرکتی) فراوری می نماید که این نیرو در قالب گردش یک شفت (محور) خروجی ظاهر خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی تهران ابزار با سابقه سال ها فروش انواع تجهیزات صنعتی، مفتخر است که با ارائه انواع ابزارآلات اصل و با کیفیت رضایت تمام مشتریان محترم خود را در کارنامه کاری خود دارد. شما عزیزان می توانید برای ورود به سایت تهران ابزار و مشاهده انواع محصولات باکیفیت و اصل اینجا >> را لمس بفرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیزل جوشکاری چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزل جوشکاری چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید