رکوردزنی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2019

به گزارش وبلاگ یاسین به نقل از یورو نیوز، افزایش صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2019 همانند دو سال گذشته ادامه پیدا نموده و به گفته وزارت اقتصاد این کشور در سال 2019 رکورد جدیدی ثبت شده به طوری که در این سال برلین پیروز شده 7 میلیارد و 950 میلیون یورو صادرات تسلیحاتی داشته باشد.

رکوردزنی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2019

مجارستان با خرید 1/77 میلیارد یورو، نخستین مشتری جنگ افزار آلمان در سال 2019 بوده است. دولت محافظه کار ویکتور اوربان با تصمیم به نوسازی ارتش خود، بودجه دفاعی این کشور اروپای شرقی را دو برابر نموده است.

پس از مجارستان، الجزایر با 843 میلیون یورو، دومین واردکننده بزرگ تسلیحات آلمانی در سال 2019 بود. الجزایر پس از استقلال در نیمه دوم قرن بیستم و نزدیکی با بلوک شرق، به ویژه در دهه 1980 میلادی، یکی از مشتریان بزرگ تولیدات دفاعی-تهاجمی جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) به شمار می رفت.

مصر با 802 میلیون یورو خرید جنگ افزار از آلمان در رده بعدی مشتریان تسلیحات آلمان واقع شده است.

علاوه بر این سه کشور، امارات متحده عربی و قطر هم در میان 10 مشتری اصلی سلاح آلمان قرار دارند.

با انتشار گزارش وزارت اقتصاد در هفته گذشته و با توجه به آنکه کشورهای واردکننده عمده سلاح آلمانی، سابقه درخشانی در احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی شهروندان خود ندارند یا آنکه مانند امارات متحده عربی درگیر جنگ (در یمن) هستند، به نظر می رسد نهادهای مدافع حقوق بشر و احزاب مخالف دولت در هفته های آینده خواهان بازنگری سیاست صادرات تسلیحاتی جمهوری فدرال شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رکوردزنی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید