زالی:آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد بروز می نماید

به گزارش وبلاگ یاسین، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: آثار تغییر رفتار جمعیتی در تهران که باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس می گردد، ظرف 9 تا 14 روز آینده نمایان می گردد.

زالی:آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد بروز می نماید

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ یاسین، علیرضا زالی، در بازدید از خط فراوری مواد ضد عفونی کننده یکی از کارخانجات شوینده، خواهان کوشش برای توزیع رایگان محصولات بهداشتی به اقشار کم برخوردار تهران شد و اضافه نمود: با این اقدام می توانیم در حالی که بعضی از مردم در شرایط مالی دشواری قرار دارند برای مقابله با ویروس کرونا این محصولات را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی درباره شرایط اپیدمی کرونا در استان تهران شرح داد: علاوه بر منحنی پیش بینی کرونا که در تمام جهان وجود دارد، در تهران تردد های غیر ضروری، بازگشت مسافران نوروزی و حجم قابل توجه جمعیت درون شهری باعث تکانه های سینوسی شکل شده و پیش بینی ها و تحلیل های آماری را با مشکلاتی رو به رو می نماید.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستان ها در چهار روز اخیر، یادآور شد: البته بخشی از این افزایش آمار ها ممکن است به خاطر افزایش شتاب غربالگری و بیماریابی به وسیله سامانه سیب، سلامت و تماس های 4030 با مردم باشد.

زالی اضافه نمود: ارزیابی آثار تغییر رفتار های جمعیتی، شکل گیری کلونی ها و خوشه های جمعیتی که ممکن است روز های آینده در تهران با آن رو به رو باشیم در زمینه ابتلا های جدید و مراجعه به بیمارستان ها 9 تا 14 روز آینده تعیین می گردد.

وی ادامه داد: آثار این تغییرات رفتاری در خصوص میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه سه هفته بعد و در خصوص تعداد فوتی ها یک ماه آینده تعیین می گردد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: این بدان معناست که اگر امروز با تغییر میزان جمعیت در سطح شهر رو به رو باشیم نتیجه آن تا دو سه روز آینده تغییری در آمار ها ایجاد نمی نماید بلکه نتایج آن با تأخیر تعیین می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زالی:آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد بروز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی:آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد بروز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید