زیباترین مکان های کشور ارمنستان

به گزارش وبلاگ یاسین، کشور ارمنستان، کشوری زیبا و کوچک است که در شمال غربی کشور ایران قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا هفت تا از زیباترین مکان های کشور ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

زیباترین مکان های کشور ارمنستان

1. یغگنادزور

Novarank monastery in Yeghegnadzor (Shutterstock)

یغگنادزور، شهری در استان وایوتس دزور در جنوب کشور ارمنستان است. در این شهر می توانید از دره نوراوانک و بعلاوه مجموعه صومعه قرن سیزدهم واقع در آن، تماشا کنید. این صومعه در دره باریکی قرار گرفته است که از طریق رودخانه آماقو شکل گرفته است. این دره بیشتر برای صخره ها و پرتگاه های بلند، خالص و آجری رنگش مشهور است. این دره در آنسوی صومعه قرار گرفته است و زیستگاه عقاب های طلایی است. دره زیبای یغجیس نیز در نزدیکی اینجا قرار گرفته است.

2. جرموک

A waterfall in Jermuk (Shutterstock)

شهر جرموک در استان وایوتس دزور واقع شده است. این شهر دارای چشمه های آبگرم و کوهستانی معروفی است. در طی تابستان و زمستان، این مکان از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی شلوغ می گردد. گردشگران برای درمان از طریق آب های معدنی و چشمه های آبگرم به این منطقه سفر می نمایند. علاوه بر این، این شهر برترین مکان برای انجام ورزش اسکی در زمستان در کشور ارمنستان به شمار می رود.

3. دیلیجان

Dilijan in autumn (Shutterstock)

شهر دیلیجان دارای اکوسیستم و آب و هوای بسیار غیرمعمولی است. پیرامون شهر، یک پارک ملی درخشان و زیبا قرار گرفته است که دارای درختان و جنگل های زیبایی است. اغلب اوقات به این شهر، سوییس ارمنستان گفته می گردد. این شهر در نزدیکی دریاچه پارز به معنی شفاف قرار گرفته است. این مکان زیبا، در طی فصل پاییز که برگ درختان زرد، قرمز و طلایی رنگ است، تماشای تر نیز می گردد. نکته جالب توجه در خصوص این شهر این است که ذخیره طلای ملی کشور ارمنستان همچنان در شهر قدیمی دیلیجان قرار گرفته است.

4. کوه آراگاتس

Mount Aragats (Shutterstock)

کوه آراگاتس، یک آتشفشان غیرفعال و منزوی با چهار قله است. این کوه را می توان به راحتی از مرکز کشور ارمنستان یعنی شهر ایروان مشاهده کرد. پیاده روی و کوهنوردی در این کوه به خصوص در طی فصول بهار و تابستان، بسیار لذت بخش و تماشایی است. در این منطقه بعلاوه چندین رستوران سنتی وجود دارد که می توانید در کنار لذت بردن از چشم انداز ها، غذاهای سنتی ارمنستان از جمله سوپ سنتی خاش که با جوشاندن پای گاو درست می گردد را نوش جان کنید.

5. گغارد

Geghard Monastery (Shutterstock)

گغارد، یک صومعه قرون وسطایی در استان کوتایک در کشور ارمنستان است. یونسکو این صومعه باستانی را به عنوان میراث دنیای ثبت نموده است. این صومعه در فاصله کمی از مرکز کشور ارمنستان یعنی شهر ایروان قرار گرفته است و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. این صومعه، یکی از مکان های زیبا و تماشای کشور ارمنستان به شمار می رود. این صومعه، مجموعه ای از کلیساها و مقبره های سنگ تراشیده شده زیبا و قابل توجه است که احتمالا مانند آن را هیچ جا ندیده باشید.

6. بال های تاتو

Wings of Tatev cable car passing above Tatev Gorge (Shutterstock)

بال های تاتو، طولانی ترین تله کابین دو طرفه در دنیا است. طول این تله کابین بیش از شش کیلومتر است و بین صومعه هالیدزور و تاتو قرار گرفته است. سوار شدن بر روی این تله کابین و طی این مسافت، تقریبا دوازده دقیقه طول می کشد. این جهت از روی دره و رودخانه عمیق وروتون می گذرد و چشم انداز بسیار دلپذیر و تماشایی را به شما به ارمغان می آورد. صومعه تاتو در حدود 800 سال پس از میلاد ساخته شده است. این صومعه بر روی زمینی مسطح و بر لبه پرتگاهی مشرف به دره ای زیبا و خیره نماینده قرار گرفته است. تمام عایدی حاصل از تله کابین قرار است برای بازسازی و نوسازی صومعه مورد استفاده قرار بگیرد.

7. دریاچه سوان

Ferry crossing Lake Sevan (Shutterstock)

دریاچه سوان، مکانی بسیار زیبا و چشم نواز در شهر سوان در کشور ارمنستان است. این دریاچه، مقصد بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران در طی تابستان های داغ است. دریاچه سوان، بزرگترین دریاچه در منطقه قفقاز به شمار می رود و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در سرتاسر دنیا نیز محسوب می گردد. آب های این دریاچه بسیار شفاف و آبی رنگ هستند. سواحل دریاچه سوان، مکان های زیبا و راحتی برای استراحت به شمار می فرایند. علاوه بر این، با استفاده از قایقران های محلی و تورهای مختلف، شما می توانید سفری بر روی دریاچه داشته باشید و البته، به گردش در پارک های ملی اطراف دریاچه نیز بپردازید. سفر و گردش در این منطقه به تنهایی ممکن است چندان عاقلانه نباشد اما شما می توانید از تورهای مختلفی را برای لذت بردن از این منطقه بهره بگیرید. بعلاوه، هتل های خوب و قابل قبولی در شهر سوان وجود دارد که اقامت راحتی را برای شما در این شهر فراهم خواهد نمود.

منبع: فوت و فن / wanderlust.co.uk

به "زیباترین مکان های کشور ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مکان های کشور ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید