سفری کوتاه به دشتی در تنکابن

به گزارش وبلاگ یاسین، دشت های دریا سر در شهرستان تنکابن استان مازندران قرار گرفته است که گردشگران بسیاری را به خود جلب نموده است.

سفری کوتاه به دشتی در تنکابن

به گزارش ، دشتی پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف بخشی از زیبایی های یکی از منطقه ها طبیعی بی نظیر ایران است که به نام دشت دریاسر تنکابن شناخته می گردد. در فصل بهار، تماشای گل های بابونه زرد که دشت را فرش نموده است در لحظه ای بهشت را پیش روی شما قرار می دهد. این اتفاق هیجان انگیز در اردیبهشت بیشتر ملموس است و به همین علت آن را بهشت اردیبهشت ایران می خوانند.

وجود چشمه ها هم در کف آن بر زیبایی های این مکان افزوده است و در فصل بهار بیشتر نقاط این دشت را آب این چشمه ها گرفته است. بعلاوه رودخانه ای در میان دشت به چشم می خورد که از کوه سیالان سرچشمه می گیرد و زیبایی این دشت را صد چندان می نماید.

دشت دریاسر تنکابن در جنوب این شهر، در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا و در میان چهار کوه بلند قرار گرفته است. کوه الموت در جنوب غربی این دشت واقع شده است. پس از رسیدن به شهر تنکابن، راستا جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امام زاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده، راستای به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک ونیم ساعت کوهپیمایی سبک نموده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر می رسید.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال نموده است که مشاهده می کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تنکابن

زیبایی های دریاچه زوریخ در یک نگاه + فیلم

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندوبلاگ یاسین اینجا کلیک کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سفری کوتاه به دشتی در تنکابن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری کوتاه به دشتی در تنکابن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید