سلطه بخش املاک و انرژی بر تکنولوژی در2021 ؛ آیا سقوط بازار های سهام در راه است؟

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران - علیرغم اینکه بخش انرژی در سال 2020 قربانی همه گیری ویروس کرونا شد اما توانست بالاترین بازدهی را در سال 2021 ثبت کند.

سلطه بخش املاک و انرژی بر تکنولوژی در2021 ؛ آیا سقوط بازار های سهام در راه است؟

به گزارش سرویس ترجمه وبلاگ یاسین، سود بخش انرژی 36.8 درصد و پس از آن املاک و مستغلات با 28.01 درصد بوده است. به طور میانه، این دو بخش بازدهی بیش از 32 درصد را برای خاتمه دادن به سلطه فناوری در سال 2020 ثبت نموده اند.

در سال 2021، صنعت فناوری بازدهی 27.56 درصدی را به ثبت رسانده و در رتبه سوم قرار گرفته است. جالب اینجاست که علیرغم افزایش ترس از تورم، بازار سهام به طور کلی انعطاف پذیری نشان داده است، به طوری که همه بخش ها بازدهی مثبتی را تا حدودی به علت حمایت از اقدامات محرک فدرال رزرو ثبت نموده اند.

عملکرد مثبت بخش انرژی عمدتاً به علت تداوم تقاضا برای نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ بود. این تقاضا عمدتاً از لغو اقدامات قرنطینه به علت عرضه واکسن ها در کشور های صنعتی ناشی شد.

در جاهای دیگر، در سال 2021، بخش املاک و مستغلات پس از خروج از تعطیلی به علت همه گیری که منجر به احیای مجدد جریان نقدی شد، بهبود یافت. شایان ذکر است که بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که املاک و مستغلات عملکرد بهتری خواهند داشت حتی اگر تورم همچنان به اوج خود ادامه دهد. همانطور که به وسیله Finbold گزارش شده است، بریتون هیل، رئیس شرکت مدیریت دارایی Weber Global Management معتقد است که این بخش به خوبی برای مقابله با هرگونه شوک بازار ناشی از افزایش تورم محافظت می گردد.

محرک های احتاقتصادی برای سقوط بخش فناوری

بخش فناوری سال را بر اساس دستاوردهای قوی 2020 شروع کرد که شاهد استفاده از محصولات شرکت های مختلف برای یاری به مردم برای مدیریت قرنطینه های تحمیلی بود. این بخش از تقاضا در زمینه فناوری کار از راه دور، تمرینات خانگی، تحویل غذا و تفریح های مبتنی بر فناوری بهره مند شد. با این حال، تقاضا برای این بخش با بازگشایی اقتصاد کاهش یافت. عمده ترین اتفاق برای بخش فناوری کاهش ارزش شرکت هایی بوده است که در سال 2020 ارزش بازار زیادی به دست آوردند، اما بعداً در سال 2021 به وسیله سرمایه گذاران رها شدند زیرا شیوه های ماندن در خانه برای کار در بخش های مختلف دنیا کاهش یافت. به عنوان مثال، ارزش بازار پلت فرم ویدئو کنفرانس Zoom (NASDAQ: ZM) در سال 2021 بیش از 40 درصد کاهش یافته است. شایان ذکر است که بخش فناوری توانسته است به لطف بازیکنان بزرگی مانند اپل (NASDAQ: AAPL) و مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) که عمدتاً رشد خود را حفظ نموده اند، جایگاه سوم را حفظ کند. در نتیجه، همانطور که قبلاً به وسیله Finbold گزارش شده بود، تحلیلگران انتظار دارند اپل در سال 2022 رشد بیشتری داشته باشد.

دن ایوز، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Wedbush، پیش بینی می نماید که ارزش بازار اپل تا خاتمه سال 2022 به بیش از 3 تریلیون دلار برسد که عمدتاً به علت افزایش تقاضا برای محصولاتش است.

آیا بازار در سال 2022 سقوط می نماید؟

با حرکت به سال 2022، تمرکز بر نحوه عملکرد بخش ها در پی کاهش خرید اوراق و اقدامات بعدی فدرال رزرو خواهد بود. با این حال، بعضی از تحلیلگران منظره بدی را برای بازارها پیش بینی می نمایند.

همانطور که فینبولد، تاجر و نویسنده کتاب اقتصادی شخصی پدر پولدار پدر فقیر گزارش داده است، رابرت کیوساکی به سرمایه گذاران هشدار داده بود که خود را برای سقوط و رکود قابل توجه بازار به علت آنچه که او به عنوان ارقام جعلی تورم در مقابل اقدامات فدرال قلم داد می نماید، آماده نمایند.

علاوه بر این، جرالد سلنت، پیش بینی نماینده فرایند آمریکایی هشدار داد که سال 2022 با بزرگ ترین سقوط در تاریخ دنیا همراه خواهد بود که با اقدام فدرال رزرو شروع می گردد. افزایش تورم ناشی از افزایش نرخ بهره به وسیله فدرال رزرو به عنوان محرک اصلی این سقوط عنوان می گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "سلطه بخش املاک و انرژی بر تکنولوژی در2021 ؛ آیا سقوط بازار های سهام در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه بخش املاک و انرژی بر تکنولوژی در2021 ؛ آیا سقوط بازار های سهام در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید