علم و تکنولوژی

راهنمای سفر به شهر ورامین؛ شهری تاریخی در همسایگی مرکز

ورامین از گذشته های دور معروفیت خاصی در هر زمینه از جمله تاریخی، فرهنگی، کشاورزی و گردشگری و...داشته است. پس، اغراق نیست اگر گفته گردد که این منطقه یکی مهمترین مکانهای دیدنی در کل ایران به شمار میرود. با ما در راهنمای سفر به شهر ورامین همراه شوید تا شما...

11 فروردین 1403

محدودیت تازه چین برای آمریکا، ممنوعیت استفاده از پردازنده های اینتل و AMD

چین دستورالعمل های جدیدی را معرفی کرده است تا ریزپردازنده های آمریکایی از شرکت هایی نظیر اینتل و AMD را از کامپیوترهای شخصی و سرورهای دولتی خارج کند. این اقدام در ادامه مجموعه اقدامات چین و ایالات متحده علیه یکدیگر انجام می گیرد.

6 فروردین 1403

تبلیغ خلاقانه سامسونگ در آسمان

سامسونگ تبلیغات زیادی برای هوش مصنوعی انجام داده است و در تبلیغ جدیدش، به شکلی نوآورانه قابلیت Circle to Search را معرفی می کند.

24 بهمن 1402

نسخه کامل بازی Wo Long به زودی عرضه می شود

استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) به تازگی از تاریخ انتشار نسخه کامل (Complete Edition) بازی Wo Long: Fallen Dynasty رونمایی کرده است.

26 دی 1402

ادای احترامی به بازی Hades؛ بررسی بسته الحاقی گاد آو وار رگناروک

حتی با استانداردهای آثار AAA، گاد آو وار رگناروک یک بازی بزرگ محسوب می شود. این اثر داستان های مربوط به وظایف پدری، میراث ها و رویدادهای فاجعه بار را در دنیای نیمه بازی که مملو از کارهای مختلف برای انجام دادن است، در هم می آمیزد. با این حال در والهالا (Valhalla)،...

1 دی 1402

راهنمای خرید برترین هدفون بی سیم لیتو؛ انتخاب مالی و پرکاربرد

برندهای مختلفی در زمینه فراوری و توزیع این نوع هندزفری فعالیت می نمایند که یکی از معروف ترین آنها، شرکت لیتو است. این برند چینی با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول خود توانسته به جایگاه مناسبی در میان کاربران انواع هندزفری و هدفون به دست آورد. با ما در این...

17 آبان 1402

فروش 900 هزار کیلو تراشه هوش مصنوعی ، بازار پررونق انویدیا

دیجیاتو نوشت: هوش مصنوعی به یکی از داغ ترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و یکی از ستاره های این فناوری، پردازشگرهای گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا است. طبق گزارشی نو، انویدیا در فصل دوم 2023، 900 تن GPU هوش مصنوعی H100 یا نزدیک به 300 هزار واحد از این GPU روانه بازار...

26 شهریور 1402

ایرانی ها شجره نامه دو نسل خود را در این سایت ببینند

سازمان ثبت احوال کشور که سامانه هویت یکپارچه ملی ایرانیان را به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات راه اندازی نموده است تا در کنار کاهش هزینه های پنهان، زمینه افزایش سرعت در ارائه خدمات را هم فراهم کند و امور متقاضیان با سهولت بیشتری انجام گردد حالا امکان...

8 شهریور 1402

انتخاب رشته کنکور 1403 با هوش مصنوعی

در این مقاله به آنالیز انتخاب رشته با هوش مصنوعی می پردازیم اگر کنکوری و در پی انتخاب رشته هستید، این مقاله برای شما است.

9 مرداد 1402

سانسورچی های شبکه های اجتماعی در معرض آسیب های روانی

مهر نوشت: صدها نفر از بازبین های شبکه های اجتماعی در آلمان با اشاره به اهداف سخت شرکت و مسائل سلامت ذهنی از قانون گذاران خواسته اند تا شرایط کاری شان را بهبود دهند.

27 خرداد 1402

سر برآوردن ویروس زامبی از دل خاک منجمد سیبری پس از 48 هزار سال

ویروس های ناشناخته در خاک منجمد می توانند همه گیری های مرگباری را رقم بزنند. دانشمندان هشدار می دهند ذوب یخ ها و سرازیر شدن ویروس های احتمالی درون آن ها به سمت دریاچه های آب شیرین می تواند باعث سرایت آلودگی گردد.

19 اسفند 1401

هشدار؛ مصرف زیاد مُلین ها احتمال زوال عقل را افزایش می دهد

تحقیقات قبلی سایر دارو های بدون نسخه از جمله دارو های خواب بدون نسخه و دارو های آلرژی را با زوال عقل مرتبط دانسته است، اما این اولین بار است که مصرف مُلین در ابتلاء به این عارضه دخیل است.

13 اسفند 1401

عکس ، این کروکودیل ها900 نفر را خوردند!

کروکودیل ها در باتلاق هایی با آب شور در سراسر جهان یافت می شوند و در مقایسه با تمساح ها، می توان گفت که اینگونه تهاجمی تر هستند.

30 بهمن 1401

ارتقاهای شخصی ال جی با ThinQ UP تأیید UL را دریافت می نمایند

اطمینان پذیری از فرایند ارتقاء نرم افزار برای لوازم خانگی ThinQ UP ال جی به وسیله شرکت معتبر علمی ایمنی جهانی تایید شد.

4 بهمن 1401

کشف سازه های باستانی عجیب در مکزیک

محققان با یاری فناوری لایدار سازه هایی را در خلیج مکزیک پیدا نموده اند که در میان مردم اولمک یا مایا به عنوان تقویم استفاده می شد.

24 دی 1401

یافته های هابل که از داستان های تخیلی هم عجیب تر است

یافته های تلسکوپ فضایی هابل، راوی واقعیت هایی است که از هر داستان و افسانه ای عجیب تر هستند.

23 دی 1401

کشف 12 گور چکمه ای و بقایایی از دوره برنز تا آهن در کاشان

کاوش های باستان شناسی در محوطه استرک جوشقان به کشف 12 گور چکمه ای، بقایایی از دوره برنز تا آهن، ظروف سفالی خاکستری و مهره هایی از جنس سنگ و عقیق منجر شد.

18 دی 1401

تکلیف زباله های فضایی سرگردان چیست؟!

چین اعلام نموده که زباله های فضایی که پیش بینی شده به ماه برخورد کند، متعلق به این کشور نیست.

7 دی 1401

عکس ، مردی که اتفاقی سنگی با ارزش تر از طلا را به خانه آورد!

در سال 2015، دیوید هول در پارک منطقه ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال جستجو بود.

4 آذر 1401

تصاویر ، تیگو 8 یا سانتافه؛ کدام ماشین بهتری است؟

گجت نیوز نوشت: یکی از خودروسازان محبوب چینی در بازار ایران، چری است که پیروز شده با نمایندگی مدیران خودرو، اغلب محصولات کراس اوور و بعضا سدانش را به فروش برساند. جدیدترین و البته پرمدعاترین محصول چری، فونیکس تیگو 8 پرو است که داعیه رقابت با محصولات قدیمی...

23 آبان 1401
تعداد: (214)