همه چیز درباره هواوی میت 30

به گزارش وبلاگ یاسین، گوشی های تازه نفس هواوی میت 30 و میت 30 پرو هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزار و دوربین با خانواده میت 20 متفاوت هستند؛ بلکه پخته تر و بهتر شدند تا نشان دهند هنوز هواوی رو به جلو حرکت نموده و خالی از ایده و نوآوری نشده است.

همه چیز درباره هواوی میت 30

میثاق محمدی زاده| هواوی طی مراسمی در مونیخ آلمان، از پرچم دار های سری Mate سال جاری خود رونمایی کرد. هواوی هر سال دو سری گوشی پرچم دار معرفی می نماید. سری پی در اوایل سال و سری میت در اواخر سال تا با جدیدترین پرچم دار های بازار رقابت نمایند.

گوشی های تازه نفس هواوی میت 30 و میت 30 پرو هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزار و دوربین با خانواده میت 20 متفاوت هستند؛ بلکه پخته تر و بهتر شدند تا نشان دهند هنوز هواوی رو به جلو حرکت نموده و خالی از ایده و نوآوری نشده است.

نبوغ این شرکت چینی را می توان گوشی های جدیدش مشاهده کرد. هر فردی به راحتی متوجه می گردد جزو بهترین گوشی های رده بالای جهان هستند و روی دوربین آن ها تمرکز ویژه ای اجرا شده است. همراه ما باشید تا مهم ترین نکات و مولفه های پرچم دار های چند چشمی هواوی را آنالیز کنیم:

طراحی جدید

هواوی دوست دارد هر سال طراحی گوشی هایش را تغییر دهد. او به تغییر بعضی المان ها به صورت محدود نیز رضایت نمی دهد و معمولا شاهد یک بازطراحی کامل هستند. طراحی خانواده میت 30 نیز نسبت به سال گذشته متفاوت است.

بزرگ ترین و بدیهی ترین تغییر در ماژول دوربین پشتی اتفاق افتاده است و اکنون شاهد یک ماژول دایره ای در وسط و بالای پنل پشتی گوشی ها هستیم. در این ماژول دوربین چهار لنز کار شده است و به گفته خود مدیران هواوی حلقه ای هاله ای و بدیع است.

خمیدگی لبه های گوشی های هواوی ادامه پیدا نموده و اکنون در میت 30 شاهد خمیدگی 88 درجه ای هستیم. هواوی می گوید طراحی های جدید گوشی هایش از آبشار الهام گرفته اند و صفحه نمایش ها کاملا افقی هستند. کلید های خازنی لمسی جایگزین کلید های سخت افزاری سنتی شدند تا گوشی منحنی تر به نظر برسد.

در صفحه نمایش جلو، میت 30 پرو دارای یک پنل اولد 6.53 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 18.4:9 است. این پنل از استاندارد DCI-P 3 HDR پشتیبانی می نماید. فیلتر نور آبی نسل جدید این پنل نسبت به پنل های میت 20 حدود 25 درصد بهتر عمل می نمایند. نسبت نمایشگر به بدنه هم 94.1 درصد است.

میت 30 با صفحه نمایشی 6.62 اینچ و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل عرضه می گردد. هر دو گوشی در رنگ های مشکی، آبی، سبز و طلایی وارد بازار می شوند.

قدرت سخت افزاری

همه می دانستیم که گوشی های هواوی میت 30 با پردازنده کرین 990 هواوی معرفی می شوند. پردازنده ای که همین چند هفته پیش معرفی گردید و قدرتمندترین تراشه موبایل جهان است. هواوی یک مدل میت 30 پرو 5 G. نیز رونمایی نموده است که از دو اسلات سیم کارت فایوجی و 14 آنتن داخلی بهره می برد و هر دو نوع امواج رادیویی شبکه های 5 G. را پشتیبانی می نماید.

گوشی های Mate 30 Pro و Mate 30 Pro 5 G. با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شوند، ولی میت 30 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی وارد می گردد.

باتری ها هم بزرگ تر از نسل میت 20 هستند. مدل پرو دارای باتری 4500 میلی آمپرساعتی است که حتی از باتری سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نیز بزرگ تر است. باتری میت 30 کوچک تر و دارای ظرفیتی 4200 میلی آمپرساعتی است. هر دو گوشی با فناوری سوپرشاٰرژ 40 واتی عرضه می شوند و قادر به استفاده از شارژ سریع بی سیم 27 واتی هستند. سرعت شارژ بی سیم نسبت به سری قبل نزدیک به سه برابر بیشتر شده است.

4 دوربین و اولترا اسلوموشن

همان طور که گفتیم بیشترین تمرکز هواوی در پرچم دار های جدید روی ماژول دوربین بوده است.

هر دو گوشی میت 30 و میت 30 پرو با یک لنز اصلی 40 مگاپیکسلی RYYB و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسل با زوم 3 برابر اپتیکال و 5 برابر ترکیبی عرضه شدند. هواوی می گوید دوربین اصلی این گوشی ها 137 درصد روشن تر از آیفون 11 پرو مکس است.

میت 30 از یک دوربین اولتراواید 16 مگاپیکسلی نیز سود می برد. میت 30 پرو دارای یک دوربین 3 D. ToF برای عکاسی بوکه و یک دوربین اولتراواید 40 مگاپیکسلی است.

این دوربین اولتراواید دارای قابلیت های بهبوددهنده تصویر در نور کنم است. از سنسور بزرگ تری سود برده (1/1.7 اینچ برای لنز اصلی و 1/1.5 اینچ برای لنز اولتراواید) تا نور بیشتری و عکس هایی به مراتب واضح تر و بهتر از دوربین های اولتراواید اسمارت فون های دیگر ثبت کند.

هواوی می گوید کاربران میت 30 پرو می توانند با استفاده از دوربین 3 D. ToF عکس های پرتره و بوکه ای با زوم 3 و 5 برابر بگیرند که یک ویژگی و ظرفیت بسیار جدید است.

دوربین سلفی میت 30 پرو نیز 32 مگاپیکسل با لنز عمق سنج 3 D. است، ولی میت 30 از دوربین سلفی 24 مگاپیکسل سود می برد.

هواوی در بخش فیلم برداری هم ویژگی های جدیدی به پرچم دار های خود افزوده است. دوربین میت 30 پرو می تواند ویدیو های بوکه بی درنگ بگیرد؛ ضبط ویدیوی 7680 fps با ظرفیت 4 K. و 60 fps برای اولین بار و تایم لپس 4 K. HDR داشته باشد.

هواوی می گوید رکورد ویدیوی اولتراواید هواوی میت 30 پرو روشن تر و تمیزتر از گلکسی نوت 10 پلاس است.

EMUI 10 و امنیت بیومتریکی

گوشی های جدید هواوی با سیستم عامل اندروید 10 و پوسته EMUI 10 عرضه می شوند. البته، روی این گوشی ها خبری از نرم افزار های مجوزدار گوگل نیست. برای آگاهی از ویژگی های جدید اندروید 10 به این مطلب مراجعه کنید. در اندروید جدید، شاهد ویژگی Always-On Display بهبودیافته و Dark Mode در سراسر گوشی و اپ ها هستیم.

هواوی می گوید قابلیت های امنیتی و بیومتریکی را هم در خانواده میت 30 ارتقا داده است. شکاف ناچ نسبتا بزرگ در پنل جلویی گوشی های تازه وارد هواوی برای بسیاری از کاربران خوش آیند نیست، ولی امکان فعال کردن قفل تشخیص چهره به صورت سخت افزاری را فراهم می نماید.

در حقیقت، اطلاعات تشخیص چهره و بیومتریکی به همراه سنسور اثر انگشت زیرصفحه نمایش توسط یک سیستم میکرو کرنل مبتنی بر Harmony OS محافظت می شوند.

قیمت و زمان عرضه

گوشی میت 30 با قیمت 883 دلار و میت 30 پرو با قیمت 1215 دلار به فروش می رسند. قیمت میت 30 پرو فایوجی هم حدود 100 یورو گران تر خواهد بود. هواوی یک گوشی ویژه میت 30 پروشه دیزاین نیز با قیمت 2316 دلار عرضه می نماید. این گوشی دارای ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایتی است.

همه این گوشی ها در آینده ای نزدیک (اکتبر 2019) روانه بازار می شوند.

منبع: وبسایت یک پزشک

منبع: فرادید

به "همه چیز درباره هواوی میت 30" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره هواوی میت 30"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید