یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ یاسین، یک شرکت بریتانیایی یک تست آنتی بادی یا پادتن ویروس کرونا را ساخته است که 10 دقیقه بیشتر طول نمی کشد و قیمتی حدود یک دلار خواهد داشت.

یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ یاسین به نقل از رویترز این تست که نمونه های اولیه آن برای معین اعتبار به آزمایشگاه ها فرستاده شده است ممکن است نقشی تاثیرگذار در مبارزه با همه گیری جهانی ویروس کرونا پیدا کند.

شرکت تکنولوژی هیا بهداشتی مولوجیک (Mologic) سازنده این آزمایش که قبلا یکی نخستین آزمایش های بارداری در خانه هم ساخته بود، میخواهد اگر کارآزمایی های این تست پیروز باشد، تا اوائل ماه ژوئن (خرداد) آن را به بازار بفرستد.

تست های آنتی بادی برای این طراحی می شوند که افرادی را شناسایی نمایند که قبلا دچار عفونت با ویروس شده اند و دستگاه ایمنی بدنشان آنتی بادی یا پادتن بر ضد ویروس فراوری نموده است. پادتن یک مولکول پروتئینی است که می تواند با اتصال به عامل بیماری زا یا آنتی ژن (پادگن) آن را خنثی کند.

تست های فعلی برای ویروس کرونا تست های آنتی ژن هستند یعنی نشان می دهند آیا در حال حاضر فرد دچار عفونت با ویروس کرونا عامل کووید-19 هست یا نه. این تست ها که بر تکنولوژی واکنش زنجیره ای پلی مراز (PCR) هستند از مولکول های برانگیزاننده یا پرایمری استفاده می نمایند که دقیقا به هر توالی ژنتیکی متصل می شوند و باید در آزمایشگاه های پیچیده انجام شوند. نتایج این تست ها هم بعد از چند ساعت به دست می آید و قیمت بالایی هم دارند.

  • آزمایش کوروناویروس چطور انجام می گردد؟

کارآزمایی نمونه های اولیه این تست در دانشکده پزشکی گرمسیری دانشگاه لیورپول و بیمارستان سنت جرج آغاز شده است و همکارانی در کشورهای دیگر هم این تست را ارزیابی خواهند کرد.

جو فیچت، مدیر پزشکی شرکت مولوجیک گفت در حالی که بسیاری از شرکت ها بر روی تست تشخیص خود ویروس عمل می نماید، هدف این شرکت فراوری تستی ارزان قیمت و در دسترس گسترده است.

از طرف دیگر دولت بریتانیا 3.5 میلیون تست آنتی بادی از شرکت های متفاوت دیگر خریده است و در حال آنالیز آنها از لحاظ اعتبار پیش از توزیع گسترده شان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تست ارزان آنتی بادی برای تشخیص سریع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید