ساخت دستگاه ونتیلاتور فشار قوی

به گزارش وبلاگ یاسین، مهندسان ناسا پیروز شدند طی 37روز یک دستگاه ونتیلاتور فشار قوی جدید را بسازند.

ساخت دستگاه ونتیلاتور فشار قوی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ یاسین از سی نت، دانشمندان ناسا این روزها خود را محدود به کارهای مرتبط با فضا نمی نمایند. مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، طی 37 روز پیروز شدند یک ونتیلاتور فشارقوی جدید که برای بیماران کروناویروس مناسب است، بسازند. این دستگاه مرحله آزمایشی را در دانشکده پزشکی ایکان نیویورک گذراند.

اگرچه آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا به طور معمول به ساخت فضاپیما مشغول است نه تجهیزات پزشکی، اما مهندسان ناسا به دلیل محدود بودن دستگاه ونتیلاتور در آمریکا، به یاری بیماران کرونا آمده اند.

به گفته ناسا، این فناوری VITAL نامیده شده است و می توان سریع تر، آسان تر و با قطعات کمتری نسبت به یک دستگاه ونتیلاتور معمولی، آن را ساخت.

یکی از مهندسان در خصوص این پروژه گفت: ما پتانسیل نجات جان انسان ها را داریم، و این کار خدمت به همسایگان، خانواده هایمان و غیره می باشد که بسیار شگفت انگیز است.

ناسا به دنبال این است تا سریعاً تأیید این دستگاه را از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بگیرد تا در این شرایط بحرانی از آن ها در بیمارستان ها استفاده گردد.

لازم به ذکر است ویروس کرونا در ایالات متحده تا به امروز بیش از 925هزار نفر را مبتلا نموده و همچنین باعث مرگ 52هزار و 217نفر شده است.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ساخت دستگاه ونتیلاتور فشار قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه ونتیلاتور فشار قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید