10 انیمه تماشایی که خلاقیت مخاطبان را تحریک می نمایند

به گزارش وبلاگ یاسین، همان طور که ساخت انیمه به خلاقیت زیادی احتیاج دارد، بسیاری از داستان هایی که به وسیله این رسانه نمایش داده می شوند هم می توانند بینندگان را ترغیب نمایند تا مداد، قلم یا ساز به دست بگیرند و با نیروی خلاقیت دست به آفرینش بزنند. در این انیمه ها با حضور شخصیت های خلاق، تمامی چشم اندازهای پیرامون موضوع خلاقیت و احساساتی که می تواند به همراه داشته باشد ترسیم شده است.

10 انیمه تماشایی که خلاقیت مخاطبان را تحریک می نمایند

شخصیت های انیمه ای زیادی وجود دارند که کوشش هایشان برای خلق آن چه در فکر دارند، منعکس نماینده شخصیت ما است و تماشای عزم، پشتکار و اشتیاقشان، می تواند هر کسی را به خلاق بودن تشویق نمایند، چه هنرمندی حرفه ای باشد و چه فردی که اصلاً باور ندارد خلاق است.

10. کارول و سه شنبه درباره قدرت موسیقی است که به قلب نفوذ می نماید

داستان کارول و سه شنبه (Carole & Tuesday) بر قهرمانان اصلی تمرکز دارد که در کوشش هستند تا در صنعت موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشند. تماشا دیدار این زوج و تشکیل گروهی از پایه، یادآور این است که همه از جایی آغاز می نمایند و هرکسی می تواند گیتار یا کیبوردی را دست بگیرد و آهنگ بنویسد.

راهی که کارول و سه شنبه باید طی نمایند، ساده نیست، اما آهنگ ها و خلاقیت آنها نیروی محرکه شان است و به آنها یاری می نماید تا با موانع اجتناب ناپذیری که در راستا موفقیت آنها قرار گرفته است، روبه رو شوند.

9. جنگ های غذایی به مخاطب یاری می نماید تا آشپز بهتری گردد

حجم انبوه ظروف پر از غذا در جنگ های غذایی (Food Wars)، که اکثراً تجربی یا با ترکیبی با غذاهای سنتی هستند، می توانند بینندگان را به خلاقیت در آشپزخانه ترغیب نمایند. این سریال در خصوص یک آموزشگاه آشپزی است که در آن دانش آموزان مسابقات آشپزی برگزار می نمایند. این مسابقات طبیعتاً خلاقیت زیادی را در بر می گیرد، زیرا رقبا سعی می نمایند یکدیگر را از صحنه به در نمایند.

این غذاها با چنان جزئیاتی به تصویر کشیده شده اند و برای خوردن خوب به نظر می رسد، که ممکن است برای بعضی الهام بخش باشد تا غذاهای منحصر به فرد و تازه در زندگی واقعی بپزند.

8. آرته درباره هنرمندی در قرن شانزدهم است که تمام چارچوب ها را در هم می شکند

داستان انیمه آرته (Arte) در فلورانس قرن شانزدهم اتفاق می افتد. آرته بانوی جوانی است که می خواهد هنرمند گردد، اما به علت این که از خانواده ای اشرافی است، پس از مرگ پدرش انتظار می رود با یک نجیب زاده ازدواج کند.

اگرچه در ابتدا سایرین آرته را از این که هنرمند زن باشد منع می نمایند، او استقامت به خرج می دهد و به توانایی خود به برای خلق نقاشی های زیبا فارغ از هر اتفاقی ایمان دارد.

7. باکومان می تواند شور و شوق خلق کردن را برافروزد

باکومان (Bakuman) انیمه ای درباره ساخت مانگا است. الهامات زیادی در این مجموعه برای هنرمندان و نویسندگان مشتاق وجود دارد، زیرا به آن چه در صنعت مانگا اتفاق می افتد و آن چه برای ساخت آن احتیاج است می پردازد. اما جدا از این هر کسی که به هنر علاقه دارد می تواند از تماشای باکومان الهام بگیرد، چراکه شخصیت های اصلی اشتیاق زیادی به کار خود دارند.

مانگای باکومان از طریق نویسنده و تصویرگر مانگای دفترچه مرگ (Death Note) ساخته شد و در سال 2015 فیلم لایو اکشنی هم از آن اکران شد.

6. بچه ها در شیب بداهه نوازی را ارج می نهد

داستان این انیمه حول محور گروهی از بچه ها می چرخد که در دهه 60 در ژاپن بزرگ می شوند و عاشق موسیقی جاز هستند. شخصیت اصلی، کائورو، درونگرا و خجالتی است، اما وقتی با سنتارو دیدار می نماید، به یادگیری نواختن موسیقی جاز تشویق می گردد و از پوسته خجالتی خود بیرون می آید.

درست است که همه موسیقی ها خلاقانه هستند، اما موسیقی جاز ارادت خاصی به بداهه نوازی دارد، و این مساله کاملا با موضوع انیمه بچه ها در شیب (Kids On The Slope) مرتبط است. شخصیت ها در این انیمه یاد می گیرند نه تنها هنگام نواختن موسیقی، بلکه در تمام لحظات زندگی بداهه سازی کند.

5. طرح هیداماری نشان می دهد که خلاق بودن تا چه حد سرگرم نماینده است

طرح هیداماری (Hidamari Sketch) انیمه ای بسیار آرام بخش در خصوص چهار دانشجوی هنر است که در یک آپارتمان زندگی می نمایند. این سریال اپیزودیک دلچسب بر این نکته تاکید دارد که هنر و خلاق بودن چقدر می تواند سرگرم نماینده باشد، به خصوص به همراه دوستان.

این واقعیت که شخصیت های انیمه دانش آموزانی در حال یادگیری هنر هستند نشان دهنده این است که تنش زیادی بر داستان حاکم نیست و بیشتر توجه بر یادگیری و سرگرم شدن با هنر است. طرح های هیداماری انیمه ای ساده، کمدی و باطراوت است که بینندگان را وادار به برداشتن مداد و کشیدن شکلک می نماید.

4. باغ واژه ها به بینندگانش یاد می دهد حتی در تقلب هم خلاق باشند

باغ واژه ها (The Garden of Words) داستانی صمیمانه و تاثیرگذار است که می تواند بینندگانش را ترغیب کند با وجود سختی ها از راه های خلاقانه برای موفقیت در شغلشان استفاده نمایند. تاکائو نوجوانی است که آرزو دارد کفاش گردد و بعضی روزها پس از فرار از مدرسه، وقت خود را در پارک به طراحی کفش می گذراند، یوکاری هم معلم ادبیات مدرسه تاکائو است.

پس از این که این دو مدتی بدون این که خود را معرفی نمایند، در پارک با هم وقت می گذرانند به تدریج با یکدیگر بیشتر آشنا می شوند و رابطه ای زیبا بین آن دو شکل می گیرد.

3. شیروباکو به ما می آموزد هرگز تسلیم نشویم

شیروباکو (Shirobako) انیمه ای درباره ساخت انیمه است و حتی برای کسانی که لزوماً مشتاق ساختن انیمه نیستند، نگاهی مجذوب کننده و عمیق به نحوه ساخت انیمه است.

این سریال داستان گروهی متشکل از پنج دوست صمیمی را دنبال می نماید که علی رغم مسائل و سختی هایی که در این راه با آن روبرو می شوند، رویای خود را که رسیدن به جایگاهی در در صنعت انیمه است را دنبال می نمایند. این نکته که دختران به تمامی خود را وقف هنرها و علاقه مندی های خود می نمایند، می تواند الهام بخش همه باشد تا هرگز از رویاهای خود دست نکشیم.

2. نجوای درون درباره دختری است که صدای خلاقیت خود را پیدا می نماید

شخصیت اصلی نجوای درون (Whisper of the Heart) دختری چهارده ساله به نام شیزوکو است که دوست دارد شعر بخواند و بنویسد. داستان که از طریق هایائو میازاکی نوشته شده است، ساده اما پر از مجذوب کنندهیت و جزئیات است. در طول تماشای این انیمه ما همیشه در حال آنالیز ظرایف افکار و احساسات شیزوکو در کوشش برای تحقق رؤیای خود برای نویسنده شدن هستیم.

این انیمه داستانی پر از اکشن و درام ندارد، ولی در عوض به زیبایی روایت شده، به خوبی ساخته شده است و تصویری صادقانه از یک دختر جوان که کوشش می نماید صدای درون خود را پیدا کند ارائه می دهد، چیزی که هر کسی می تواند از آن الهام بگیرد.

1. دوره آبی بر موضوع نمایش افکار و احساسات تمرکز دارد

در دوره آبی (Blue Period) بحث سر بیان خود از طریق هنر است. در سرتاسر سریال، یاگوچی یاتورا، قهرمان داستان، سبک ها و مدیوم های مختلفی را تجربه می نماید و تا بتواند شیوه ای را بیابد که از طریق آن خود را بیان کند.

کوشش های یاتورا برای به دست آوردن جایگاهی در دانشگاه هنرهای معتبر توکیو، او و خلاقیتش را به سمت لبه پرتگاه می کشاند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 انیمه تماشایی که خلاقیت مخاطبان را تحریک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انیمه تماشایی که خلاقیت مخاطبان را تحریک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید