6 فیلم خون آشامی رمانتیک که از افسانه گرگ و میش داستان عاشقانه تری دارند

به گزارش وبلاگ یاسین، اگر مانند بقیه افراد فضای مجازی هستید، پس احتمالا در میانه دوران پسا افسانه گرگ و میش قرار دارید که سبکی نو از داستان عاشقانه در سری های اوایل قرن نو بود. افزایش توجه به این حماسه هم چنین به معنای افزایش نقدها نسبت به آن است اما باید قبول کنیم که اغلب اوقات، عشق بین بلا و ادوارد مخرب بود. مطمئنا آگاهی همیشگی شخصیت ها در گرگ و میش، همواره مثبت نبود اما به هر حال، نمی توانید مجذوب کنندهیت تماشای عاشق شدن دسته ای از خون آشامان مجذوب کننده را انکار کنید.

6 فیلم خون آشامی رمانتیک که از افسانه گرگ و میش داستان عاشقانه تری دارند

تماشای عاشقانه های ممنوعه خارق العاده فیلم های خون آشامی مجذوب کنندهیت دارد اما اگر هرگز عشقی واقعی بین ادوارد یا جیکوب را احساس نکرده اید، بهتر است دور و بر خود را خوب نگاه کنید، چرا که فیلم های خون آشامی رمانتیک دیگری وجود دارند که تمام نیازهای خونخوارانه شما را رفع خواهند کرد.

6. دختری در شب تنها به خانه می رود (A Girl Walks Home Alone at Night)

  • کارگردان: آنا لیلی امیرپور
  • بازیگران: آنا لیلی امیرپور، شیلا وند، آرش مرندی
  • تاریخ انتشار: 2014
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10

دختری در شب تنها به خانه می رود، ترکیبی وسترن، عاشقانه و وحشتناک، یک فیلم فمینیستی و شایسته ستایش بسیار است. یک خون آشام (شیلا وند) که نامش معین نیست، در یک شهر فرسوده در ایران زندگی می نماید و اوقات خود را با یک اسکیت بورد سپری می نماید و با آن پرسه می زند. این زن خون آشام تنها که فقط برای چند نفر از ساکنان این شهر بد ناشناخته است، شب ها در خیابان ها رفت و آمد می نماید و مردانی را شکار می نماید که با زنان بدرفتاری می نمایند. او زندگی خود را بر اساس یک قانون اخلاقی سخت می گذراند اما فاقد هر گونه ارتباط معنادار انسانی است.

آرش (آرش مرندی)، یکی از شهروندان بسیار معمولی این شهر است که برای تامین مخارج خود و پدر معتادش، کار و کوشش می نماید. زنجیره ای از شرایط خونین، منجر به دیدار این دو با یک دیگر می شود و این دو نفر که از زندگی ناامید هستند، دوست ندارند ارتباط منحصر به فرد خود را قطع نمایند. دختری شب تنها به خانه می رود، به مقدار گرگ و میش، به خط داستانی عاشقانه وابسته نیست اما این فیلم، روایتی هیجان انگیز از دو فرد تنها است که در کنار یک دیگر آرامش می یابند و یک داستان عاشقانه اصیل را رقم می زنند. این فیلم با تصاویر سیاه و سفید ریز خود، برداشتی بسیار صمیمی و زیبا از این ژانر ارائه می دهد.

5. تنها عاشقان زنده ماندند (Only Lovers Left Alive)

  • کارگردان: جیم جارموش
  • بازیگران: تام هیدلستون، تیلدا سوینتون، میا واسیکوسکا
  • تاریخ انتشار: 2013
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.3 از 10

تنها عاشقان زنده ماندند با بازی ترکیب عجیب تیلدا سوینتون و تام هیدلستون، داستان یک زوج متاهل چند صد ساله را روایت می نماید که زندگی خون آشامی خود را با یک رابطه طولانی مدت سپری می نمایند. آدام (هیدلستون) که یک موسیقیدان است، از زندگی طولانی و بدون درک و آگاهی خود، خسته شده است. همسرش، ایو (سوینتون) پس از آگاهی از قصد خودکشی شوهرش، به او دلداری می دهد.

وقتی خواهر کوچک تر ایو (میا واسیکوسکا) به داستان اضافه می شود، پیوند شیرین این زوج به سرعت خراب می شود. ایو، خون آدام را می نوشد و او و خواهرش را مجبور می نماید تا برای وعده غذای بعدی خود شکار نمایند. داستان عاشقانه آدام و ایو بسیار بالغانه و پخته تر از بلا و ادوارد در گرگ و میش است و این ویژگی به نفع فیلم تمام می شود. این فیلم، داستانی از یک عشق تازه یا یک رابطه نو نیست. داستان تنها عاشقان زنده ماندند درباره پیامدهای یک عاشقانه چند صدساله و بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده است.

4. خون و رزها (Blood and Roses)

  • کارگردان: راجر وادیم
  • بازیگران: آنت وادیم، السا مارتینلی، راجر وادیم
  • تاریخ انتشار: 1960
  • امتیاز راتن تومیتوز: 68 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

فیلم ترسناک اروتیک خون و رزها، اقتباسی از رمان معروف کامیلا در سال 1960 است که داستانی درباره حسادت، شهوت و تبدیل شدن به یک خون آشام را به بینندگان ارائه می دهد. کامیلا (آنت وادیم) که فردی تنهاست، به شدت به نامزدی پسر عمویش (مل فرر) با دوستش، جورجیا (السا مارتینلی) حسادت می نماید. کامیلا با افزایش حسادتش به معشوقه پسر عمویش، کنجکاو می شود تا درباره سابقه خویشاوندان خون آشام خود بیشتر بداند.

پسر عموی او جشن ازدواج آینده خود را اعلام می نماید و کامیلا تصمیم می گیرد تا با همراهی روح خویشاوند خون آشام خود در این رویداد حاضر شود. این فیلم به برترین شکل ممکن، سرگرم نماینده است و اتفاقات عجیبی در خط داستانی خون آشامی آن رخ می دهند و تمام این موارد در فضای مجذوب کننده دهه 60 میلادی به تصویر کشیده می شود. این فیلم شباهت کمی با گرگ و میش دارد اما به هر حال انتخاب خوبی برای هر کسانی است که آرزو می کردند ای کاش آلیس و بلا در طول گرگ و میش، رابطه بهتری با هم می داشتند.

3. عطش (Thirst)

  • کارگردان: پارک چان ووک
  • بازیگران: کیم اوک بین، یونگ هان بو، شین ها کیون
  • تاریخ انتشار: 2009
  • امتیاز راتن تومیتوز: 80 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10

پارک چان ووک، کارگردان مشهور کره ای، با عطش که بر اساس رمانی از قرن 19 ساخته شده است، وارد جهان و ژانر وحشتناک خون آشامان شد. کشیش محبوبی به نام سان هیون (کانگ هو سونگ) داوطلب می شود تا به امید ایجاد واکسن برای یک ویروس کشنده، آزمایشاتی پزشکی بر روی او انجام شود. آزمایش شکست می خورد و کشیش در نتیجه تزریق خون، به ویروس آلوده می شود اما سان هیون به طرز معجزه آسایی بهبود می یابد که در واقع غیرممکن است.

سانگ هیون با دوست دوران کودکی خود، کانگ وو (شین ها کیون) و همسرش، تائه جو (کیم اوک بین) ارتباط مجدد برقرار می نماید و جذب همسر او می شود. سان هیون خیلی زود متوجه می شود که سلامت او تنها زمانی پایدار باقی می ماند که وی خون انسان بنوشد. این مرد، بین دوراهی ایمان کاتولیک خود و هوس خون و همسر برترین دوستش، قرار می گیرد. عطش برای کسی که از داستان عشقی گرگ و میش لذت می برد، مجذوب کننده و حتی روایتی هیجان انگیزتر است. فیلم جنبه ای از روابط عاشقانه ممنوعه را به تصویر می کشد اما آن را به طرز وحشتناکی ارائه می دهد.

2. دراکولای برام استوکر (Bram Stokers Dracula)

  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: گری اولدمن، وینونا رایدر، کیانو ریوز
  • تاریخ انتشار: 1992
  • امتیاز راتن تومیتوز: 75 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.4 از 10

این فیلم، داستان خون آشام اصلی، کنت دراکولا (گری اولدمن) را روایت می نماید که همسرش (وینونا رایدر) که یک پرنسسی قرن پانزدهمی بود خودکشی می نماید و دراکولا از خود بی خود می شود و تصمیم می گیرد عادات انسانی خود را کنار بگذارد و به یک خون آشام مشهور افسانه ای تبدیل شود. قرن ها بعد، یک وکیل (کیانو ریوز) برای یک معامله ملک به خانه دراکولا می رود. دراکولا عکسی از نامزد آن مرد را مشاهده می نماید و همسر فقیدش را می بیند. دراکولا که متقاعد شده است که او تناسخ معشوقه خودش است، جنگی را شروع می نماید تا او را به خانه خود بیاورد.

دراکولای فرانسیس فورد کوپولا طی سال های متمادی به دلیل داستان کلاسیک گوتیک خود، تاثیر بسیاری بر آثار مشابه بعدی گذاشته است و دلیل این اثرگذاری را می توان در بازی عالی اولدمن و هم چنین طراحی صحنه باشکوه ویکتوریایی آن پیدا کرد. گرچه فیلم هنوز منتقدان قابل توجه خود را دارد، به ویژه به خاطر لهجه نامناسب ریوز اما طبیعت فوق العاده و فضای فیلم باعث شده است تا از بسیاری دیگر از بازسازی های دراکولا متمایز باشد.

1. هوشیاری تمساح ها / جاودانگی (The Wisdom of Crocodiles / Immortality)

  • کارگردان: پوچی لونگ
  • بازیگران: جو لا، الینا لونسون، تیموتی اسپال
  • تاریخ انتشار: 1998
  • امتیاز راتن تومیتوز: 47 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10

جود لا نقش یک خون آشام سال خورده را بازی می نماید که با تغذیه از زنان مجرد درمانده به شهوت خون خود دامن می زند. این خون آشام که دیگر نمی تواند خود را از خون دور نگه دارد، در پی پلاسمای زنی جوان است که در ادامه، عاشق او می شود. او دانشمند زیبایی به نام آن (الینا لونسون) را تعقیب می نماید و این زن را به رابطه با خودش اغوا می نماید. احساسات عاشقانه بین این دو به طور متقابل افزایش می یابد اما خون آشام می داند که فقط یک نفر از این رابطه، زنده بیرون می آید.

اگر احساس می کنید انتها افسانه ای گرگ و میش را دوست داشته اید، این فیلم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. ماهیت بالغانه فیلم هوشیاری تمساح ها (که به جاودانگی هم معروف است) برترین عناصر عاشقانه داستان نوجوانانه گرگ و میش را دربر می گیرد و آن ها را بیشتر پیش می برد و مجذوب کنندهیتی ویژه و منحصر به فرد به آنها می بخشد. مطمئنا داستان و رابطه عاشقانه فیلم، سالم نیست اما بهتر است به یاد آورید که عاشقانه گرگ و میش هم سالم نبود.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 فیلم خون آشامی رمانتیک که از افسانه گرگ و میش داستان عاشقانه تری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فیلم خون آشامی رمانتیک که از افسانه گرگ و میش داستان عاشقانه تری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید