خبرنگاران تأکید ایران و افغانستان بر افزایش مبادلات مرزی نیمروز و زاهدان

به گزارش وبلاگ یاسین، کابل - خبرنگاران - نماینده وزارت امورخارجه ایران در امور افغانستان در خاتمه سفر خود به این کشور، با عزیمت به استان نیمروز با استاندار این استان دیدار و بر افزایش مبادلات مرزی تاکید کرد.

خبرنگاران تأکید ایران و افغانستان بر افزایش مبادلات مرزی نیمروز و زاهدان

در یدار پنجشنبه محمدابراهم طاهریان با سید ولی سلطان، دو طرف با اشاره به روابط خوب میان استان نیمروز افغانستان و استان های شرقی ایران بر امکان افزایش مبادلات مرزی تا 2 برابر ظرفیت تأکید کردند.

طاهریان سپس با بازدید از مرز میلک در مبادی گمرکی با مقامات مرزی ایران دیدار کرد و از نزدیک با مسائل و مسائل رانندگان و صاحبان کالا آشنا و تسریع انتقال محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق چابهار را خواستار شد.

وی در ادامه با سفر به زاهدان با احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار با تأکید بر لزوم ارتقاء روابط ایران با پاکستان و افغانستان، راه های رفع مسائل مرزی و گمرکی میلک و میرجاوه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین باتوجه به اعلام نیاز استاندار نیمروز افغانستان در خصوص ارسال کمک ایران به این استان برای مقابله با سیل و بیماری کرونا، ضرورت همکمک به منظور رفع نیازهای استان نیمروز را یادآور شد. استاندار سیستان و بلوچستان نیز آمادگی این استان را برای انجام هرگونه کمک در حد امکان خاطرنشان کرد.

نماینده وزارت امورخارجه ایران در امور افغانستان روز یکشنبه گذشته وارد کابل شد و در این مدت با مقامات افغان در باره فرایند صلح، حل بحران سیاسی پسا انتخاباتی این کشور، توسعه روابط دو کشور و راه آهن هرات- خواف گفت وگو و تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تأکید ایران و افغانستان بر افزایش مبادلات مرزی نیمروز و زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تأکید ایران و افغانستان بر افزایش مبادلات مرزی نیمروز و زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید