خبرنگاران روانشناسان بوشهری در حوزه بیماری کرونا ایفای نقش پررنگ داشته باشند

به گزارش وبلاگ یاسین، بوشهر- خبرنگاران - سرپرست دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر خواهان حضور و مشارکت جامعه روانشناسی این استان برای مقابله با بیماری کرونا در جامعه شد.

خبرنگاران روانشناسان بوشهری در حوزه بیماری کرونا ایفای نقش پررنگ داشته باشند

محمد مظفری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تعدادی از روانشناسان و جامعه شناسان استان بوشهر افزود: امروز جامعه بیش از هر وقت دیگری احتیاج به حضور پرنگ این قشر در تصمیم گیری ها و ارائه مشاوره به مدیران استان، جامعه و خانواده ها دارد.

وی با اشاره به عملکرد خوب استان بوشهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا بیان نمود: با مراقبت های اولیه اجرا شده و تعطیلی به موقع بسیاری از مراکز جمعیتی بخصوص مراکز آموزشی از گسترش این بیماری جلوگیری شد.

مظفری توضیح داد: در کنار اقدامات پیشگیرانه درمانی و بهداشتی باید به جنبه آرامش روانی جامعه نیز توجه گردد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: در راستای مقابه با کرونا ویروس، بیشتر فعالیت های آموزشی و اجتماعی درسطح شهرها و روستاها تعطیل شده و خانواده ها مجبورند بیشتر زمان شبانه روز را در منزل سپری نمایند که باید برای شرایط موجود برنامه ریزی ویژه ای از سوی متخصصان می طلبد.

مظفری یادآورشد: کنترل استرس و ایجاد فضای آرامش روانی در جامعه مهمترین اقدام هایی است که در کنار راهکارهای پیشگیرانه از کرونا باید در سطح استان مورد توجه واقع گردد.

وی افزود: در این رابطه همه مراکز مشاوره ای دولتی و خصوصی باید بصورت شبانه روزی به مردم ارائه خدمت داشته باشند.

مظفری گفت: بیشتر مراکز دولتی در حوزه های اجتماعی و دستگاه های اجرایی مرتبط برای شرایط خاص موجود در حال برنامه ریزی هستند و در این بین استفاده مفید و کاربردی از فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روانشناسان بوشهری در حوزه بیماری کرونا ایفای نقش پررنگ داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روانشناسان بوشهری در حوزه بیماری کرونا ایفای نقش پررنگ داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید