دانش آموزان با بیماری های زمینه ای در اولویت واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ یاسین، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت دانش آموزان پرخطر با بیماری خاص در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، مکاتباتی انجام شده، امیدوارم زودتر شرایط واکسیناسیون فراهم گردد.

دانش آموزان با بیماری های زمینه ای در اولویت واکسیناسیون

علیرضا کاظمی امروز در حاشیه سومین اجلاسیه کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع وبلاگ یاسین اطلاع داد شروع سال تحصیلی از ابتدای مهر و بازگشایی مدارس به تدریج انجام می گردد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است و پیگیری لازم از سوی وزارت بهداشت و امور خارجه برای واردات شده است اما تا واکسن وارد نشده نمی توانیم زمان تعیینی برای آن اعلام کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش ادامه داد: مکاتبه ای در حال اجرا است تا یکی دو ماه آینده واکسیناسیون دانش آموزان پر خطر انجام گردد.

کاظمی درباره واکسیناسیون معلمان گفت: دز اول واکسیناسیون معلمان تا 90 درصد صورت گرفته که دز دوم هم تا 60 درصد برای معلمان تا سرانجام شهریور محقق می گردد.

وی درباره آمار بازماندگان از تحصیل برای سال تحصیلی تازه گفت: براساس سنجش سلامت نوآموزان، بیش از 90 درصد پایه اول ثبت نام شده اند و احتمالا این تعداد افزایش هم می یابد، به طور میانگین 94 درصد در دوره ابتدایی ثبت نام نموده اند بعلاوه بیش از 90 درصد هم دانش آموزان همه پایه ها نام نویسی داشته اند.

کاظمی تاکید نمود: آمار بازماندگان از تحصیل سال گذشته 210 هزار نفر بود که از این تعداد، 40 هزار دانش آموز شناسایی و جذب شدند، یکی از دغدغه های ما جذب بازماندگان از تحصیل است.

17 برنامه برای بازگشایی مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای بازگشایی 17 برنامه تعریف کردیم، اظهار کرد: در کنار شبکه شاد، ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه تلویزیونی و... تدوین الگوی بازگشایی است که تکلیف مدیران مدرسه را درباره نحوه حضور تعیین می نماید و طی یکی دو روز آینده ابلاغ می گردد.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی با همکاری دستگاه های مختلف شروع می گردد، درباره اختلالات سامانه سیدا گفت که این سامانه بسیار پروژه ای بزرگ است و وقتی 90 درصد دانش آموزان ثبت نام کردند یعنی اختلالات این سامانه رفع شده است، بخشی از مسائل را تایید می کنم اما بخش اعظم آن رفع شده است.

کاظمی افزود: بخشی از این مسائل هم به آموزش همکاران وابسته است و به علت کمبود زمان امکان پذیر نبود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم اظهار کرد: حدود 30 سالی است که این کمبود وجود دارد اما به وسیله نیروهای در آستانه بازنشستگی، حق التدریس و... مشکل را حل می کنیم. حدود 109 هزار معلم کمبود داریم که با حضور نو معلمان از دانشگاه فرهنگیان و روش های یاد شده رفع می گردد.

زمان کلاس ها در شاد

کاظمی درباره مدت زمان کلاس ها در شبکه شاد هم اعلام نمود که الگویی برای ساعت تدریس در نظر گرفتیم که در چند روز آینده اطلاع رسانی می گردد.

وی در سرانجام درباره پاداش سرانجام خدمت بازنشستگان فرهنگی اعلام کرد: یکی از مهم ترین کارها پیگیری مطالبات فرهنگیان در بخش های مختلف است و هر زمان که کار به نتیجه برسد، پرداخت برای معلمان معلوم می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "دانش آموزان با بیماری های زمینه ای در اولویت واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان با بیماری های زمینه ای در اولویت واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید