رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین 1398 لرستان

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران/لرستان کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل فروردین ماه 1398 لرستان) نوشته علی گودرزیان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین 1398 لرستان

امروز یازدهم فروردین ماه، به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل، آیین رونمایی از کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل 12 فروردین ماه لرستان) نوشته علی گودرزیان (ع - پایدار) با حضور احمدحسین فتایی، مهدی پازوکی، رضا نیازی و استاد علیمردان عسگری عالم و شهرام شرفی از چهره های شاخص فرهنگی و رسانه ای استان در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار گردید.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی و اعیاد شعبانیه، گفت: فصل تمایز و نقطه عطف سیل استان لرستان با سیل استان های خوزستان و گلستان، حضور پررنگ و مؤثر وبلاگ یاسین و اصحاب رسانه از شروعین ساعت وقوع این حادثه بود که موجب شکل گیری حمایت های گسترده مردمی و دولتی از خسارات دیدگان شد که در نوع خود بی نظیر محسوب می گردد.

وی توضیح داد: پس از مخابره دقیق و به موقع اخبار مناطق سیل زده لرستان توسط وبلاگ یاسین صدیق استان بود که شاهد حضور نهادهای مختلف دولتی، نظامی، انتظامی و به خصوص سازمان های مردم نهاد در پلدختر، کوهدشت، خرم آباد، چگنی و سایر مناطق خسارت دیده بودیم که سیل مهربانی ها را جاری ساخت تا جراحت های روحی سیل زدگان به سرعت التیام یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: مستندسازی و مستند نگاری این گونه اتفاقات موجب روشن تر شدن زوایای پنهان و نادیده این رخدادهای طبیعی است و کتاب سیل نامه به خوبی توانسته بخش های ناپیدای حادثه سیل فروردین ماه را به تصویر بکشد تا علاوه بر تلخی ها و مصائب، تصویری روشن و امیدبخش از همدلی و نوع دوستی را نمایان سازد.

فتایی اضافه نمود: حمایت ازاین گونه آثار یکی از مهم ترین برنامه های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که می تواند علاوه بر افزایش آگاهی های افکار عمومی نسبت به رخدادهای این چنینی، زمینه ساز توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در سطح استان باشد.

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این مراسم نیز با اشاره به اینکه ایران جزو ده کشور حادثه خیز جهان است، گفت: در این حادثه بیش از 1370 پروژه زیرساختی استان آسیب دید و در مجموعه 11 هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد آمد که علی رغم تمام محدودیت ها و تحریم های ظالمانه، فرایند بازسازی ها با حمایت های دولتی و مردمی به سرعت شروع و نزدیک به 35 هزار واحد مسکونی بازسازی یا نوسازی و بالغ بر 1250 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های استان اختصاص یافت.

وی توضیح داد: همچنین نزدیک به 3500 میلیارد تومان یاری در قالب تسهیلات، یاری های بلاعوض و یاری نهادهای بین المللی به خسارت دیدگان اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان اعلام کرد: لازم بود که این حادثه و زوایای مختلف آن در قالب های مختلف مستندسازی و مستند نگاری گردد تا آیندگان به خوبی از تجربیات آن استفاده نمایند و کتاب سیل نامه که توسط یکی از وبلاگ یاسین نکته سنج استان به رشته تألیف در آمده به خوبی این نقش را ایفا می نماید.

همچنین در این مراسم رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جمهوری اسلامی، گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ، ناشران و نویسندگان استان یکی از مهم ترین اولویت های ماست که در سال گذشته و سال 1400 به دنبال تحقق آن در به اشکال مختلف هستیم.

علی گودرزیان نویسنده کتاب سیل نامه نیز در این مراسم ضمن تشکر از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت بحران استان، گفت: سیل نامه ادای دینی است به تمامی اقشار و افرادی که در این حادثه، خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشتی در صحنه حضور داشتند تا زخم های مردم سیل زده را التیام بخشند.

وی اضافه نمود: این کتاب با موضوع خدمات رسانه ای تدوین و نگارش شده و اشک هایی را که در خفا و تنهایی ریخته شد و دیده نشد به تصویر می کشد تا این بخش از تاریخ لرستان برای آیندگان به تصویر کشیده گردد.

لازم به ذکر است، در خاتمه این مراسم ضمن اهداء لوح به نویسنده کتاب سیل نامه از این اثر رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین 1398 لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین 1398 لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید