صادقی فر: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان گفت: 62هزار و 589 از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

صادقی فر: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش گروه مالی وبلاگ یاسین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، ابراهیم صادقی فر در حاشیه نشست شورای مسکن استان سمنان، مجموع ثبت نام کنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور را 358هزار نفر ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت برای یاری به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی، مستمری بگیر، زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری و دهک های یک تا سه کشور تسهیلات و یاری هایی را در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته است تا این قشر در ادامه پرداخت ها دچار مشکل نشوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود: برنامه های حمایتی از افرادی که آورده اولیه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن را پرداخت کردند به زودی اعلام می گردد.

وی بیان نمود: شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری 8 هزار و 951 نفر است و حدود 21 هزار و 724 نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک های یک تا سه قرار دارند و یاری این قشر از جامعه برای خانه دار شدن در اولویت دولت است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف گذاری شده است.

وی یادآور شد: از مجموع 850 هزار نفر ثبت نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور، 175 هزار نفر در فرایند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور که در فرآیند ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط معرفی شدند تا سرانجام دی سال جاری برای پرداخت اولیه آورده فرصت دارند.

بازنشستگان و کارگران تسهیلات مصالح ساختمانی می گیرند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان سفر خود به استان سمنان گفت: این وزارتخانه، برای خرید مصالح ساختمانی مورد احتیاج احداث مسکن بازنشستگان و کارگران تسهیلات می دهد.

صادقی فر در نشست شورای مسکن استان سمنان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت هایی دارد که در عرصه فراوری سیمان و فولاد فعال هستند و از آن جایی که عمده ساختمان ها به این دو کالا احتیاج دارند، در تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده برای گروه های هدف وزارت تعاون، این مصالح ساختمانی تامین گردد.

وی اضافه کرد: به این منظور بانک توسعه تعاون با تامین اعتباری بالغ بر هفت هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در این طرح و بقیه طرح های مسکن گروه های هدف وزارت خانه مشارکت خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی شده با اجرای این الگو قیمت تمام شده مسکن برای این افراد تا 20 درصد کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: مصالح دیگری در بخش های کاشی، سرامیک، درب و پنجره UPVC هم به فهرست مصالح ساختمانی دارای تسهیلات اضافه گردد.

صادقی فر اضافه کرد: شرکت های تعاونی که در زمینه ساخت مسکن کارگران فعال هستند، مسئله ای برای دریافت این تسهیلات ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صادقی فر: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی فر: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید