عراقچی:دیپلمات ها در زمان جنگ از حقانیت مردم ایران دفاع کردند

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: دیپلمات ها در زمان جنگ، در عرصه های بین المللی از حقانیت و مظلومیت مردم ایران دفاع نموده، مشروعیت دفاع مقدس را آشکار ساختند.

عراقچی:دیپلمات ها در زمان جنگ از حقانیت مردم ایران دفاع کردند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ یاسین، هنرستان شهدای وزارت امور خارجه که با همت و مشارکت کارکنان وزارت امور خارجه در شهرسوسنگرد ساخته شده است، امروز همزمان با سالگرد آزادسازی این شهر افتتاح شد.

مراسم مجازی افتتاح از تهران و با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، مدیرکل آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش و اعضای پویش احسان کریمانه وزارت امور خارجه و در شهرستان سوسنگرد با حضور شریعتی استاندار خوزستان و مدیران کل آموزش و پروش و توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس این استان و مقامات محلی شهرستان سوسنگرد و دشت آزادگان برگزار گردید.

در این مراسم مسئولان استان خوزستان از مشارکت کارکنان وزارت امور خارجه در ساخت این مدرسه تشکر و قدر دانی کردند و استاندار خوزستان از کوشش های کارکنان وزارت امور خارجه در جریان جنگ تحمیلی و بعد از آن برای یاری به مردم و دفاع از حقانیت ملت ایران سخن گفت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی در این مراسم از همه مشارکت کنندگان در ساخت این هنرستان اعم از وزارت آموزش و پرورش، جامعه خیرین مدرسه ساز در تهران و خوزستان، استاندار خوزستان و همچنین کارکنان وزارت امور خارجه که در تامین هزینه ها مشارکت کردند، تشکر کرد.

وی همچنین از سردار سلامی فرمانده کل سپاه که به درخواست وزارت امور خارجه دستور آماده سازی جاده خاکی منتهی به این هنرستان را صادر نموده است نیز تشکر و قدر دانی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه توضیح داد: هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد، دومین هنرستانی است که کارکنان وزارت امور خارجه در قالب پویش احسان کریمانه در ساخت آن یاری کردند. نخستین مدرسه پس از زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب ساخته و به نام شهدای وزارت امور خارجه مزین شد.

عراقچی با اشاره به نقش دیپلماسی و وزارت امور خارجه در زمان جنگ تحمیلی توضیح داد: دیپلمات ها در زمان جنگ، در عرصه های بین المللی از حقانیت و مظلومیت مردم ایران دفاع نموده، مشروعیت دفاع مقدس را آشکار ساختند و به تامین احتیاج های کشور یاری کردند و پس از جنگ هم کار بزرگی صورت گرفت و رژیم صدام به عنوان متجاوز شناخته شد که این یک دستاورد سیاسی و حقوقی بزرگی بود.

وی با یادآوری حضور گسترده کارکنان وزارت امور خارجه در خطوط مقدم در جنگ تحمیلی گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه در عرصه میدانی در جنگ شرکت داشتند. هم شهدا، هم جانبازان و هم آزادگانی را تقدیم کردند. ایثارگران وزارت امور خارجه اعم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بالاترین رقم را نسبت به سایر دستگاه ها تشکیل می دهند و فکر می کنم رتبه دوم ایثارگری در زمینه مناصب و مشاغل در اختیار وزارت امور خارجه است.

عراقچی اضافه نمود:همچنین وزارت امور خارجه شهدای گرانقدری را در عراق، افغانستان، بوسنی و یمن تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

لازم بذکر است هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد در زمینی به مساحت 5988 متر شامل ساختمان های اداری، آموزشی، کارگاهی و سالن های چند منظوره احداث شده وظرفیت پذیرش 240 دانش اموز را دارد.

براساس براورد ها نزدیک به 15 میلیارد تومان برای این پروژه با یاری و همیاری کارکنان وزارت امور خارجه هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عراقچی:دیپلمات ها در زمان جنگ از حقانیت مردم ایران دفاع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی:دیپلمات ها در زمان جنگ از حقانیت مردم ایران دفاع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید