فارس من، اینترنت در بعضی اپراتورهای موبایل گران شد

به گزارش وبلاگ یاسین، در حالی که گزارش های مردمی از افزایش قیمت اینترنت در بعضی شرکت های اینترنت ثابت حکایت دارد، کاربران فارس من می گویند که بسته های اینترنت در بعضی از اپراتورهای موبایل هم گران شده است.

فارس من، اینترنت در بعضی اپراتورهای موبایل گران شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت وبلاگ یاسین، بعضی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از افزایش قیمت اینترنت در بعضی از اپراتورهای موبایل اطلاع دادند.

سردبیر سوژه انتقاد از ناهمخوانی سرعت و قیمت اینترنت همراه اول مشترک اپراتور همراه اول است و می گوید: اخیرا همراه اول به نوعی بسته های اینترنت خود را گران نموده است.

دارابی کاربر 43 ساله موبایل از استان اصفهان است و درباره مطالعه خود به خبرنگار شرح داد: اخیرا گفته می گردد که اینترنت ثابت گران شده است و بعضی شرکت های اینترنتی قیمت بسته ها را حتی تا دو برابر افزایش داده اند.

وی ادامه داد: هدف من از ثبت این سوژه این بود که اعلام کنم که علاوه بر اپراتورهای ثابت، بعضی از اپراتورهای همراه هم افزایش قیمت اینترنت داشته اند.

وی گفت برای مثال پیش از این بسته سه ماهه 16 گیگابایت بر ثانیه را 44 هزار تومان از همراه اول می خریدم که اکنون این بسته به دو ماهه 12 گیگابیت بر ثانیه قیمت 44 هزار تومان تغییر نموده است.

وی افزود: این در حالی است که قبل از خاتمه سال سرعت اینترنت کم شده بود و در رتبه بندی های جهانی نیز کاهش سرعت اینترنت در کشور مشهود بود؛ در این شرایط مسئولان به جای اینکه کیفیت اینترنت را بهتر نمایند آن را گران نموده اند؟

دارابی اضافه نمود: مسئولان می گویند مردم نگران نباشند وقتی اینترنت گران گردد صرف توسعه می گردد و می گویند که از همراه اول خواسته اند که افزایش تعرفه را صرف توسعه زیرساخت ها کند؛ اما تضمین کار چیست؟

بسته های کم حجم تر شده اند

خبرنگار برای آنالیز بیشتر موضوع، نظر چند مشترک دیگر را هم جویا شد.

مهدوی دیگر کاربر این اپراتور هم از حذف بعضی بسته های پرحجم در این اپراتور اطلاع داد.

وی گفت: بسته هایی که حذف شده اند بسته های به صرفه تر برای مشترک بوده اند و بسته های تازه با حجم کمتر ارائه شده اند.

او می گوید: این تغییر برای مشترکان کم مصرف شاید خیلی مهم نباشد اما مشترکان پر مصرف باید هزینه های به مراتب بیشتری را بپردازند.

حذف بسته های بلند مدت

محسنی دیگر کاربر این اپراتور از تجربه خود در خرید بسته تازه اینترنتی به خبرنگار، گفت: بسته بلند از فهرست بسته های این اپراتور حذف شده است.

وی با تایید تغییر بسته های اینترنت این اپراتور، گفت: اغلب همواره بسته یک ساله ای را از این اپراتور خریداری می کردم که در تمدید بسته متوجه شدم این بسته حذف شده است.

اپراتور چه شرحی دارد؟

خبرنگار این موضوع را با اپراتور عنوان کرد.

در پیگیری از همراه اول، این اپراتور شرح داد: قیمت ها افزایش نیافته است؛ فقط تعدادی از بسته ها که از سال 95 و 96 ارایه شده بود حذف شده است. بسته های قبلی در راستای سیاست های قبلی اپراتور مبنی بر تشویق به افزایش مصرف بوده است اما سیاست تازه شرکت مبنی بر مصرف منطقی و عادلانه است و بسته های تازه به زودی جایگزین می شوند.

رگولاتوری درباره تغییرات قیمت اینترنت موبایل چه می گوید؟

آن طور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید دارد دستور و مصوبه ای برای افزایش قیمت ها نیست.

بنابر اعلام این سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که بالاترین رکن تصمیم گیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، هیچگونه مصوبه تازهی در خصوص تعرفه اینترنت نداشته است.

آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال 95 و برای دسترسی ثابت مربوط به سال 96 است که طی آنها سقف و کف قیمت مشخص شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، اینترنت در بعضی اپراتورهای موبایل گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، اینترنت در بعضی اپراتورهای موبایل گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید