لزوم راه اندازی رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قم

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد قم گفت: راه اندازی و ایجاد رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد، ضرورت دارد.

لزوم راه اندازی رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ یاسین، محمدعلی کفایی فر معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد قم در جلسه شورای ورزشی دانشگاه آزاد قم که با حضور محمد حسنی مدرس فدراسیون ورزش های همگانی، گیتی تپه رشی عضو هیئت علمی و مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد قم، رضا هاشمی ماد مدیر تربیت بدنی دانشگاه و تعدادی از منتخبان انجمن های علمی دانشگاه برگزار گردید، گفت: با وجود ظرفیت های مطلوب ورزشی در این واحد دانشگاهی امیدواریم در آینده ای نزدیک رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی گردد.

کفایی فر با بیان اینکه ورزش برای ما بسیار مهم است، افزود: با توجه به ظرفیت موجود در این دانشگاه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی رشته های ارشد شاخص تربیت بدنی به ویژه حقوق ورزشی در این دانشگاه باشیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد قم ادامه داد: امکانات و جاذبه های ورزشی واحد قم باید به متقاضیان رشته های ورزشی در سطح استان و کشور معرفی گردد.

برگزاری کارگاه های تخصصی ورزشی با رویکرد اشتغال فارغ التحصیلان ورزشی

عضو هیئت علمی و مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد قم هم در این جلسه از افزایش تعداد استادان گروه تربیت بدنی واحد قم از 12 به 50 اطلاع داد و مطرح کرد: از زمان تشکیل گروه تربیت بدنی کوشش کردیم از ظرفیت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان استفاده کنیم؛ چراکه نشاط علمی دانشجویان برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد رشته های تخصصی ورزشی در این دانشگاه بتوانیم دانشجویان گروه تربیت بدنی را در عرصه های علمی ورزشی فعال کنیم؛ بنابراین کوشش کردیم در جذب استادان ورزشی از استادان مطرح علمی ورزشی استان و همچنین از نخبگان ورزشی استان برای تدریس در این واحد دانشگاهی استفاده کنیم.

تپه رشی اعلام کرد: کوشش می کنیم یک تیم کارآمد و دلسوز در دانشگاه فعالیت نمایند تا دانشجو هنگام فارغ التحصیلی توانایی مربیگری در یک رشته تخصصی را در عرصه جامعه داشته باشد.

وی تأکید کرد: زیرساخت های لازم برای ورود دانشجویان تربیت بدنی به دوره های ارشد در واحد قم فراهم شده است.

مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد قم با بیان اینکه انجمن های علمی ورزشی در این دانشگاه باید فعال شوند، شرح داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ضروری است فعالیت انجمن های علمی ورزشی در این دانشگاه تقویت گردد؛ بنابراین به همین دلیل در نظر داریم کارگاه های تخصصی ورزشی را در این دانشگاه برگزار کنیم.

وی یادآور شد: کوشش می کنیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم پس از فارغ التحصیلی بتوانند در عرصه جامعه مفید واقع شوند؛ بنابراین هدف از برگزاری کارگاه ها، توانمندسازی دانشجویان رشته های تربیت بدنی به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال آن ها پس از فراغت از تحصیل است.

تالار قهرمانان دانشگاه آزاد قم ایجاد و راه اندازی گردد

مدرس فدراسیون ورزش های همگانی استان قم نیز پیشنهاد کرد: تالار قهرمانان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با محور معرفی نخبگان و ظرفیت های علمی ورزشی این واحد دانشگاهی ایجاد و راه اندازی گردد.

حسنی بر لزوم مستندسازی نخبگان ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ساخت کلیپ ها و بروشور های مناسب برای معرفی به اقشار مختلف جامعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در عرصه های المپیک و پارالمپیک بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: تعداد محدودی از مراکز استان ها در عرصه المپیک و پارالمپیک وارد می شوند، این در حالی است که در سال های اخیر شاهد هستیم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد قم در مسابقات المپیک و پارالمپیک ورزشی حضور فعال دارند که ضروری است حضور فعال ورزشکاران این دانشگاه به عرصه جامعه معرفی شوند.

حضور فعال دانشجویان ورزشی واحد قم در بیش از 40 رشته ورزشی

مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد قم هم گفت: باید برای همه حوزه های دانشجویی در زمینه ورزش برنامه داشته باشیم؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف جلسات متعددی با حضور صاحب نظران استادان ورزشی برگزار می گردد.

هاشمی ماد با بیان اینکه ارتقای دانشجویان تربیت بدنی بسیار حائز اهمیت است و بنابراین انجمن های ورزشی باید تقویت شوند، افزود: دانشجویان ورزشی دانشگاه آزاد قم در بیش از 40 رشته ورزشی در عرصه های متعدد استانی، کشوری و ملی حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه از دانشجویان ورزشی در انجمن های ورزشی برای پیشبرد اهداف ورزشی دانشگاه استفاده گردد، ابراز کرد: راه اندازی نشریات تخصصی ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری، شناسایی قهرمانان استانی و معرفی دانشجویان عنوان دار ملی و بین المللی به جامعه در حضور حداکثری دانشجویان در دانشگاه بسیار مؤثر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لزوم راه اندازی رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قم" امتیاز دهید

1 کاربر به "لزوم راه اندازی رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم راه اندازی رشته حقوق ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید