نخست وزیر ژاپن پس از آزمایش موشکی کره شمالی: همچنان مایل به گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون هستم

به گزارش وبلاگ یاسین، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای چندمین بار گفت با وجود آزمایش موشک های کوتاه برد توسط پیونگ یانگ همچنان مایل به مذاکره و گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

نخست وزیر ژاپن پس از آزمایش موشکی کره شمالی: همچنان مایل به گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون هستم

به گزارش ایرنا از کیودو نیوز، آبه دوشنبه شب بعد از تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص مسایل مالی و نحوه تعامل با کره شمالی اضافه نمود: در این مکالمه تلفنی، تصمیم گرفته شد آمریکا و ژاپن با یکدیگر به اقدامات کره شمالی پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه با رییس جمهوری آمریکا درباره خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی توافق دارد گفت: دو کشور درک مشابهی در خصوص نحوه تعامل با کره شمالی در ارتباط با آزمایش های هسته ای و بمب های کوتاه برد این کشور دارند.

آبه توضیح داد: ما به طور کامل خواستار توافق میان ایالات متحده و کره شمالی هستیم و می خواهیم مذاکرات دو کشور به سرعت از سر گرفته گردد.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای گفت که رهبران دو کشور در این مکالمه تلفنی بر رسیدن به راهی واحد برای چگونگی دستیابی به خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی تایید نموده اند.

بر اساس این بیانیه دو طرف همچنین در خصوص ملاقات ترامپ در اواخر ماه می (10 خرداد) از ژاپن و مسائل مربوط به تجارت منطقه ای و دو جانبه بحث و گفت و گو نموده اند.

ترامپ همچنین در این گفت و گو بر حمایت قوی خود از کشاورزان آمریکایی تأکید نموده است که نشان می دهد او ممکن است از آبه خواسته باشد تا تعرفه محصولات کشاورزی آمریکایی را کاهش دهد.

این مکالمه چند روز بعد از آن صورت گرفت که کره شمالی یک موشک کوتاه برد ناشناس را در دریای شرقی آزمایش نموده است.

این آزمایش موشکی دومین آزمایش کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ در 28 فوریه (9 اسفند 97) در شهر هانوی ویتنام بود.

منبع: انتخاب

به "نخست وزیر ژاپن پس از آزمایش موشکی کره شمالی: همچنان مایل به گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن پس از آزمایش موشکی کره شمالی: همچنان مایل به گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید