پیونگ یانگ به خاطر کاهش تحریم ها، با خلع سلاح اتمی موافقت نمی کند

به گزارش وبلاگ یاسین، مشاور ویژه امنیت ملی و امور خارجی رئیس جمهور کره جنوبی تاکید نمود: بعید است کره شمالی به خاطر دستیابی به کاهش تحریم ها علیه کشورش، با خلع تسلیحات اتمی موافقت کند.

پیونگ یانگ به خاطر کاهش تحریم ها، با خلع سلاح اتمی موافقت نمی کند

به گزارش وبلاگ یاسین، مون چانگ، این مشاور ویژه امنیت ملی و امور خارجی رئیس جمهور کره جنوبی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور همچنان به کره شمالی می گویند که تا زمانی که خلع تسلیحات اتمی به طور کامل انجام نشود، هیچ کاهش تحریمی در کار نخواهد بود. به احتمال خیلی زیاد کره شمالی تحت چنین شرایطی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: واشنگتن باید پیغام صریحی به پیونگ یانگ ارسال کند دال بر اینکه تمایلاتش کاملاً محبت آمیز است.

این مشاور در ادامه گفت: آمریکا باید چنین ژستی را بگیرد و نشان دهد که قصدش کاهش تنش هاست و هیچ تمایل خصمانه ای نسبت به کره شمالی ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه برای سفری دو روزه وارد کره جنوبی شد. وی روز گذشته به وسیله توئیتر از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز دعوت کرد تا در روزهای آینده با وی در منطقه غیرنظامی بین دو کره ملاقات کند.

کیم و ترامپ ماه هاست که با هدف خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره با یکدیگر وارد مذاکره شده اند. در ژوئن 2018 میلادی این دو رهبر در نخستین نشست دوجانبه شان در سنگاپور تعهد خود را نسبت به خلع تسلیحات اتمی ابراز کردند. اما دور دوم مذاکرات که در فوریه سال 2019 میلادی در ویتنام برگزار گردید، به طور کاملاً ناگهانی و بدون هیچ توافقی انتها یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیونگ یانگ به خاطر کاهش تحریم ها، با خلع سلاح اتمی موافقت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ به خاطر کاهش تحریم ها، با خلع سلاح اتمی موافقت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید