هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه های شهری باشد

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، هوشمندسازی را بستر اصلی و زیرساخت پروژه های شهری عنوان نمود.

هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه های شهری باشد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمد رضا کاظمی در خصوص فراهم کردن زیرساخت های شهر هوشمند و رفع چالش های موجود در این جهت، بر لزوم فراگیری نگاه هوشمندسازی در تمامی پروژه های شهری تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تبریز ابراز کرد: نیازمند آن هستیم که توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه های شهری تبدیل شده و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.

وی ضمن اشاره به عملکرد ساختاری سازمان فناوری در چند سال اخیر مطرح نمود: تبدیل شدن این سازمان از یک نهاد خدمات دهنده صرف در سطح پشتیبانی به سازمانی پیشرو در حوزه فناوری و مدیریت هوشمندسازی در سطح کلانشهر تبریز علاوه بر تخصص و ارائه ایده های نوین در این جهت مستلزم نگاه و همراهی مسئولین مجموعه مدیریت شهری است.

کاظمی با اشاره به برخی تصورات نادرست از سازمان فناوری مطرح نمود: سازمان فناوری شهرداری بایستی به مرور از حوزه های خدماتی فاصله گرفته و جهت هوشمندسازی شهر و فرآیندهای درون سازمانی را در سطحی کلان تر دنبال کند.

کاظمی هوشمندسازی شهرها را ضرورتی انکارناپذیر مطرح نمود و اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و یک اقتصاد توسعه محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، راهی جز استفاده از فناوری های نوین بخصوص فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری کلان در این حوزه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تبریز نوآوری را یکی از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند عنوان و به تقویت آن در شهرداری تبریز تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: جهت رسیدن به شهر هوشمند باید از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد. یک بعد این است که برای تقویت زیرساخت ها چه مواردی ضروری است و بعد دیگرش هم شهروندان است، اینکه مردم چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند و چقدر این انتظارات برآورده شده است و باید به هر دو بعد توجه شود.

کاظمی مطرح نمود: ماموریت سازمان فناوری، به کارگیری قابلیت ها و ظرفیت ها در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، نوآوری و جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.

مدیرعامل سازمان فناوری در انتها ابراز کرد: ایجاد شهر هوشمند تنها کار شهرداری و یک سازمان نیست بلکه پیشنهادها و نقدها شهروندان برای محقق شدنش ضروری است. به همین علت از شهروندان و صاحب نظران این حوزه تقاضا داریم با مراجعه به سایت fava.tabriz.ir و بررسی پروژه ها و فعالیت های شهرداری تبریز، ایده ها و نظرات خود را به ایمیل [email protected] بنام سازمان فناوری شهرداری تبریز ارسال کنند و شهرداری را در ارائه خدمات هر چه بهتر در این زمینه یاری کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه های شهری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه های شهری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید