چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟

به گزارش وبلاگ یاسین، به گزارش تجار ت نیوز، در 10 ماهه سال جاری بیش از 3312 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 175 فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است. البته در این مدت 403 مورد ثبت نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شد یعنی حدود 43.4 درصد متقاضیان پیروز به دریافت تسهیلات شدند.

چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟

طبق اطلاعات که در 9 ماهه سال جاری منتشر شد. از بین استان ها، تهران بیشترین تسهیلات واحدهای صادراتی را به خود اختصاص داده است. از بین استان ها، شش استان شامل اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

البته اطلاعات مربوط به تسهیلات به واحدهای صادراتی از شروع اعطای آن یعنی خرداد 1399 تا آخر دی سال جاری هم منتشر شد. در این مدت بیش از 4565 میلیارد تومان در قالب 249 فقره پرداخت شده است.

طی این مدت 683 ثبت نام برای دریافت این تسهیلات صورت گرفته بود که 354 مورد از آن ها برای دریافت بیش از 7444 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شدند. اما 249 فقره تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد؛ یعنی حدود 36.5 درصد متقاضیان پیروز به دریافت این تسهیلات شدند.

جزئیات منتشر شده در 9 ماهه سال جاری نیز نشان می دهد که از خرداد سال گذشته تا آذر سال جاری، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت کردند. اما به شش استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافته است.

جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات صادراتی

درخواست متقاضیان پس از ثبت در سامانه مذکور، به صورت اتوماتیک مورد پردازش قرار گرفته و پس از تایید به یکی از بانک های عامل (توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون، خاورمیانه، کار آفرین، تجارت، ملی ایران، رفاه کارگران، صادرات ایران، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، کشاورزی و پارسیان) جهت تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال خواهد شد. منابع در نظر گرفته شده برای تسهیلات بصورت تلفیقی به نسبت 50 درصد منابع صندوق توسعه ملی و 50 درصد منابع بانک عامل است. بعلاوه نرخ سود تسهیلات به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

اولویت های اعطای تسهیلات براساس اولویت های کالایی، اولویت های کشوری، واحدهای تولیدی-صادارتی، اشخاص حقوقی، صادرکنندگان کالا به وسیله توسعه زنجیره ارزش در صنایع منتخب و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.(ایسنا)

منبع: تجارت نیوز

به "چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر وام صادراتی در کشور پرداخت شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید