پیش بینی قیمت نفت جهانی با پیامدهای ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران: قیمت نفت پس از ریزش سنگینی که روز گذشته به دلیل تاثیر از پیامدهای منفی ویروس کرونا بر تقاضا داشت، در معاملات روز سه شنبه همسو با سایر بازارهای اقتصادی آرامش خود را بازیافت و افزایش پیدا کرد.

پیش بینی قیمت نفت جهانی با پیامدهای ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ یاسین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 21 سنت معادل 0.4 درصد افزایش پیدا کرد و به 54 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت 32 سنت معادل 0.6 درصد افزایش پیدا کرد و به 50 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت نفت برنت و نفت آمریکا از اوج خود در ششم ژانویه، بیش از 20 درصد نزول نموده اند.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، بهبود قیمت نفت برنت منعکس کننده بهبود فضای معاملات در منطقه آسیا-اقیانوسیه به دلیل تخفیف نگرانیها نسبت به شیوع ویروس کرونا است. بازارهای سهام آسیا بخشی از ضرر روز گذشته را جبران کردند. این بهبود قیمت تحت تاثیر خبر احتمال کاهش بیشتر فراوری اوپک و متحدانش در واکنش به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت روی داد.

به گفته منابع مطلع، تقاضای چین برای نفت از زمان شیوع ویروس کرونا، حدود سه میلیون بشکه در روز معادل 20 درصد از کل مصرف این کشور کاهش پیدا نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، سه منبع مطلع در اوپک پلاس اظهار کردند اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در حال آنالیز کاهش فراوری خود به میزان 500 هزار بشکه در روز دیگر به دلیل تاثیر منفی بیماری مرگبار بر تقاضا برای نفت هستند.

گروه اوپک پلاس از ژانویه سرگرم اجرای دور جدید کاهش فراوری به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز تا سرانجام ماه مارس است. منابع مطلع در اوپک اعلام نموده اند که تمدید مدت این پیمان یا کاهش بیشتر فراوری از جمله گزینه های مورد بحث بوده اند.

گلدمن ساکس: نوسان قیمت نفت بالا می ماند

در این حال بانک آمریکایی گلدمن ساکس بیان کرد شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی بر تقاضا ایجاد نموده و نوسان قیمتها در بازار معاملات محموله های تک را بالا نگه می دارد.

بر اساس یادداشت تحقیقاتی این بانک، بازار روی کاهش 500 هزار بشکه در روز تقاضا برای نفت در سال 2020 حساب می نماید. همچنین در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: قیمتهای نفت به سطحی نزول نموده است که انتظار می رود واکنش فراوریکنندگان اوپک و شیل را به دنبال داشته باشد و چین احتمال درصدد ایجاد مخازن نفت برخواهد آمد.

گلدمن ساکس همچنین بیان کرد بازار انتظار دارد شیوع ویروس کرونا 0.44 درصد از فراوری ناخالص داخلی جهانی کم کند.

ویروس کرونای جدید بیش از 400 نفر را به کشتن داده و هزاران نفت را در بیش از ده ها منطقه آلوده نموده و بیم متاثر شدن اقتصاد جهانی از این بیماری را برانگیخته است.

سیتی: احتمال سقوط قیمت نفت برنت به 47 دلار وجود دارد

بانک سرمایه گذاری سیتی پیش بینی قیمت خود در سال میلادی جاری را کاهش داد و پیش بینی کرد قیمت نفت برنت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ممکن است به رکورد پایین 47 دلار در هر بشکه نزول کند. این گروه اقتصادی اکنون بر این باور است که تاثیر منفی این ویروس مرگبار بر تقاضا برای نفت و اقتصاد، شدیدتر از پیش بینی قبلی خواهد بود.

سیتی پیش بینی خود از قیمت تمامی کالاها را پایین برد و قیمت نفت خام در بازبینی این بانک، شدیدترین نزول قیمت را داشت. بانک سیتی اکنون انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه اول سال 2020 به 54 دلار برسد که 15 دلار کمتر از پیش بینی قبلی 69 دلار است. همچنین پیش بینی کرد قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سه ماهه نخست به 50 دلار در هر بشکه کاهش پیدا کند که 15 دلار کمتر از برآورد قبلی 65 دلار است.

سیتی برآورد خود از قیمت نفت در سه ماهه های بعدی را نیز کاهش داد و پیش بینی کرد تاثیر شیوع ویروس کرونا طولانی تر خواهد بود و تا سه ماهه چهارم در سراسر بازار جهانی نفت انعکاس پیدا می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، در یادداشت سیتی قیمت نفت برنت در سه ماهه دوم 50 دلار و در سه ماهه سوم 53 دلار پیش بینی شد که کمتر از برآوردهای قبلی به ترتیب 68 دلار و 63 دلار است اما پیش بینی قیمت سه ماهه چهارم از 57 به 58 دلار بالا برده شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "پیش بینی قیمت نفت جهانی با پیامدهای ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت نفت جهانی با پیامدهای ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید