12 گیاه که پشه ها را از خانه شما دور می نمایند!

به گزارش وبلاگ یاسین، هوا دارد کم کم گرم می گردد و خیلی دور نیست آن زمانی که پشه ها و حشرات با نیش هاشان شما را کلافه نمایند! اگر می خواهید پشه ها را از خانه تان فراری دهید، این 12 گیاه را در درون خانه و یا در باغچه پرورش دهید.

12 گیاه که پشه ها را از خانه شما دور می نمایند!

این گیاهان به طور طبیعی پشه ها و دیگر حشرات را دور می نمایند.

هر چه باشد بوی گیاهان خیلی بهتر از بوی اسپری های حشره کش است! ماندگاری آن هم بیشتر است و بعد از کاشت گیاه در خانه دیگر احتیاج نیست کار دیگری انجام دهید، خود گیاه تمام کار را می نماید. البته گاهی ضروری است برای اینکه بوی گیاه بیشتر متساعد گردد برگ های گیاه را مقداری فشار داده و له کنید.

این شما و این هم 12 گیاهی که شما را از شر پشه ها و حشرات مزاحم نجات خواهند داد!

1- شمعدانی سیترونلا

همه انواع شمعدانی حشرات را فراری نمی دهند. اما این نوع خاص که بوی به خصوصی فراوری می نماید می تواند پشه ها را فراری دهد. روش پرورش گل شمعدانی در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آورده شده است.

2- گل ابری

اگرچه این گیاه قوی ترین گیاهی نیست که پشه ها را فراری می دهد، اما این گیاه آبی با گل های خوشرنگش عطری فراوری می نماید که پشه ها خیلی از آن خوششان نمی آید! اما جالب است که بدانید پروانه ها و مرغ مگس خوار (اگر در منطقه تان دارید!) بوی گل ابری را دوست دارند.

3- سیترونلا (علف لیمو)

از این گیاه در صنعت عطر سازی استفاده می گردد! عطر گیاهی و عصاره هایی که این گیاه فراوری می نماید آنقدر در فراری دادن پشه ها موثر است که از آن در ترکیب خیلی از بازدارنده های تجاری حشرات استفاده می گردد.

4- نعنا فلفلی

این عضو خانواده نعنا فواید بیشماری برای سلامتی دارد، بوی خوشی فراوری می نماید و روغن و عطر آن می تواند هر حشره ای را که در نزدکی باشد دور کند. پس با کاشت نعنا فلفلی در خانه یک تیر و 3 نشان خواهید زد!

5- بادرنجبویه

بوی قوی و لیمو مانندی که این گیاه فراوری می نماید، حاوی مقادیر بالایی مواد دور نماینده حشرات است. در هنگام کاشت این سبزی تنها باید مراقب یک نکته باشید. بادرنجبویه گیاهی سریع رشد است و به سرعت در باغچه تان پراکنده خواهد شد و حالتی مهاجم پیدا خواهد نمود. پس از همان ابتدا آن را در گلدان بکارید و خوب هرس کنید.

6- اسطوخودوس

فکر می کنم همه ما موافقیم که بوی اسطوخودوس از بوی اسپری حشره کش بهتر است! ممکن است باورش برای تان سخت باشد، چرا که بوی اسطوخودوس برای ما انسان ها بسیار خوشایند است، اما همین بو را پشه ها نمی توانند تحمل نمایند! بوی اسطوخودوس پشه ها، مگس ها و شب پره ها را از خانه شما دور می نماید. می توانید این گیاه را در باغچه بکارید و یا آن را در گلدانی بکارید و در خانه پرورش دهید. همانطور که گفتیم برای نتیجه بهتر بد نیست تعدادی از برگ های این گیاه را با دست اندکی فشار دهید و بخراشید تا بوی آن بهتر و بیشتر در فضا متساعد گردد.

اسطوخودوس گیاهی سر سخت است و آبیاری کم را به خوبی تحمل خواهد نمود.

7- علف گربه

اگر در خانه گربه دارید حتما این گیاه را پرورش دهید! علف گربه علاوه بر اینکه به مذاق گربه تان خوش می آید و او را به خود جذب می نماید، باعث فراری شدن پشه ها از خانه تان هم خواهد شد. این گیاه که از خانواده نعنا است ترکیب شیمیایی خاصی دارد که گربه ها را جذب می نماید و برعکس، حشرات را فراری می دهد.

8- ریحان

خودتان در خانه ریحان پرورش دهید! در این صورت علاوه بر اینکه غذایی لذیذ خواهید داشت، حشرات هم جرات نزدیک شدن به خانه تان را نخواهند داشت! ریحان یکی از گیاهانی است که عطرش به قدری قوی است که برای دور کردن حشرات احتیاجی نیست برگ هایش را له کنید. تحقیقات نشان داده عصاره ریحان برای لارو پشه ها سمی است!

9- نعنا

برگ های ترد و تازه نعنا یکی دیگر از دور نماینده های موثر پشه ها است! به علاوه، عصاره نعنا می تواند جای نیش پشه ها را هم بهبود ببخشد.

10- سیتروسوم

این گیاه چند ساله به عنوان گیاهی موثر در دور کردن پشه ها شناخته می گردد. البته گفته می گردد این گیاه در دور کردن حشراتی که نیش می زنند کاربرد زیادی ندارد، اما صحت این گفته معین نیست و کاشت چند بوته از آن در خانه بد نیست!

11- مریم گلی

با دوستان تان دور آتش جمع شده اید و گل می گویید و گل می شنوید؟! شاید بد نباشد چند شاخه مریم گلی هم داخل آتش بیاندازید تا حشرات مزاحم تان نشوند (از رزماری هم برای این کار می توان استفاده کرد).

12- همواره بهار

نه تنها زیبا به نظر می آیند، بلکه حشرات را هم فراری می دهند. این گیاه دلفریب حاوی عصاره ای است که در خیلی از اسپری های دور نماینده حشرات پیدا می گردد.

منبع: فوت و فن / countryliving.com

به "12 گیاه که پشه ها را از خانه شما دور می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 گیاه که پشه ها را از خانه شما دور می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید