دانشگاه سمنان در زمینه مهندسی و فناوری پیروز به کسب رتبه 16 در رتبه بندی تایمز شد

به گزارش وبلاگ یاسین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از کسب رتبه شانزدهم این دانشگاه در جدید ترین رتبه بندی موضوعی تایمز در سال 2020 اطلاع داد.

دانشگاه سمنان در زمینه مهندسی و فناوری پیروز به کسب رتبه 16 در رتبه بندی تایمز شد

سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ یاسین، در مورد دستاورد های پژوهشی این دانشگاه گفت: دانشگاه سمنان پیروز به کسب رتبه شانزدهم در جدید ترین رتبه بندی موضوعی تایمز در سال 2020 گردد که در این رتبه بندی 33 دانشگاه ایرانی در میان بیش از هزار دانشگاه برتر مهندسی دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز نهاده شدند که دانشگاه سمنان توانست رتبه 501-600 را در سطح دنیای و رتبه 16 را در بین دانشگاه های کشور ایران از آن خود کند.

سعدالدین اضافه کرد: در این رتبه بندی برای موضوع مهندسی و فناوری از شاخص های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه های دنیای استفاده و مجدداً دانشگاه ها متناسب با رشته های خاص مورد سنجش نهاده شده اند.

وی با بیان اینکه در این رتبه بندی یک هزار و هشت دانشگاه در علوم مهندسی و فناوری آنالیز شده اند که نسبت به سال گذشته که 903 دانشگاه بوده اند، افزایش یافته است، توضیح داد: این فهرست دانشگاه هایی را نشان می دهد که در رشته های مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی پیشرو هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: 33 دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی حضور دارند که بالاترین رتبه دانشگاه های ایرانی متعلق به دانشگاه تهران با رتبه 201 - 205 است.

سعدالدین گفت: بالاترین رتبه دانشگاه آسیا متعلق به دانشگاه ملی سنگاپور است که در رده دوازدهم نهاده شده است و پس از آن دانشگاه پکن چین در رده سیزدهم دنیا نهاده شده است.

لازم به ذکر است، در شهریور سال جاری نیز دانشگاه سمنان در کلیه موضوعات برای نخستین بار در فهرست دانشگاه های مطرح در نظام رتبه بندی تایمز 2020 نهاده شد که از مجموع یک هزار و 396 دانشگاهی که از سراسر دنیا در نظام رتبه بندی 2020 تایمز شرکت نموده اند، تعداد 40 دانشگاه ایرانی پیروز به حضور در این رتبه بندی دنیای شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه سمنان در زمینه مهندسی و فناوری پیروز به کسب رتبه 16 در رتبه بندی تایمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه سمنان در زمینه مهندسی و فناوری پیروز به کسب رتبه 16 در رتبه بندی تایمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید