درد دل های خودمانی فرماندار بهشهر در یک جلسه

به گزارش وبلاگ یاسین، خبرنگاران/مازندران فرماندار بهشهر از همکاری نکردن بعضی از مردم شهرستان و جلوگیری از عملیاتی شدن بعضی از پروژه های مالی که موجب اشتغال زایی و توسعه شهرستان می گردد گلایه کرد.

درد دل های خودمانی فرماندار بهشهر در یک جلسه

به گزارش وبلاگ یاسین، فرماندار بهشهر در نخستین نشست تخصصی چالش ها و راهکارهای توسعه شهرستان بهشهر اظهار کرد: بعضی از مردم شهرستان بهشهر می گویند که این شهرستان برنامه ندارد و یا کاری تا به امروز انجام نشده اما این حرف کاملا بی انصافی است و شاید به این دلیل که مردم به برنامه محوری عادت نکردند بلکه تقاضا محور هستند و به همین دلیل دچار روزمرگی می شوند و همواره نباید ضعف را از جانب مسئولان دانست بلکه باید بپذیریم که مردم نیز گاها همکاری های لازم را انجام نمی دهند.

سجادی اظهار داشت: مردم از دارایی های خود به درستی استفاده نمی نمایند به طور مثال افراد زیادی در شهرستان بهشهر هستند که در مناطق کوهستانی، دشت یا حاشیه شهر یک قطعه زمین یک هکتاری و یا بیشتر دارند اما بدون استفاده رها شده است و دائما از بیکاری و مسائل مالی شکایت می نمایند در حالی که می توانند با برنامه ریزی و مدیریت درست، از زمین خود درآمد کسب نمایند و در این میان افراد تحصیلنموده می توانند پیروز تر باشند.

فرماندار بهشهر گفت: 38 هکتار زمین متعلق به آموزش و پرورش بهشهر برای احداث خانه علم اختصاص داده شده بود که قطعا با اجرایی شدن و بهره برداری از آن سالانه تعدادی مسافر و گردشگر در آن اقامت پیدا می نمایند و تبعا تعداد زیادی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می گردد اما متاسفانه مردم آن منطقه مانع از شروع عملیات اجرایی پروژه شدند و حتی با آوردن تبر برخورد شدیدی نسبت به مدیریت آموزش و پرورش نشان دادند و این موضوع بیانگر آن است که اگر مردم توسعه شهرستان را می خواهند باید همکاری داشته باشند.

سجادی اظهار کرد: اداره امور آب بهشهر 36 هکتار اراضی در منطقه پایین دست شهرستان دارد که دولت به این نهاد واگذار نموده است. چند ماه قبل یک شرکت خصوصی که از حامیان محیط زیست بود با اداره آب بهشهر قراردادی را منعقد کرد تا این اراضی را تبدیل به نهالستان کند و نهال های درختان جنگلی را به صورت رایگان در سطح استان های شمالی توزیع کند و این شرکت برای ایجاد نهالستان قصد به کارگیری 70 کارگر از همین شهرستان را داشت و در برابر 70 شغل مستقیم حداقل 150 شغل غیرمستقیم به وجود می آمد اما دو روستای همجوار با دعوا و درگیری اجازه نمی دهند که از این اراضی استفاده گردد. این امر نشان می دهد بعضی از مردم برای اشتغال زایی و توسعه مالی شهرستان همکاری نمی نمایند.

وی ادامه داد: 300 هکتار زمین خشک و پوشیده از سازیل و نی زار در منطقه پایین دست شهرستان متعلق به امور اراضی استان است. بانک زمین اعلام نموده که این اراضی را احیا نموده و در 50 هکتار از اراضی آن پرورش ماهی احداث می نماید و سپس اراضی احیا شده را به مردم روستاهای همجوار واگذار می نماید و فقط هزینه احیا زمین را با اقساط 10 ساله و کم بهره از مردم دریافت می نماید که این موقعیت بسیار خوبی است اما با وجود برگزاری جلسات متعدد هنوز مردم روستاهای آن منطقه راضی نشدند در حالی که معاون سیاسی امنیتی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر امور زراعی استان، فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در دفترخانه تعهد دادند که اراضی احیا شده طبق لیست ارائه شده از خود مردم روستاهای آن منطقه به آن ها واگذار می گردد اما همچنان مشاهده کردیم که با پیمانکار پروژه که با دستگاه لودر برای احیای اراضی به آن منطقه رفته بود بدترین برخورد را نشان داده و از عملیات اجرایی جلوگیری کردند.

فرماندار بهشهر اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای توسعه شهرستان بهشهر مهیا است اما با همکاری و تعامل نداشتن میان مردم و مسئولان، توسعه امکان پذیر نیست و یا توسعه بسیار به کندی پیش می رود به همین دلیل توسعه مستلزم همکاری همه جانبه است.

به گزارش وبلاگ یاسین، ایجاد کارگروه تخصصی بهشهرشناسی به منظور شناخت استعدادها، ظرفیت ها و آسیب های موجود در شهرستان، حمایت مسئولان از ان جی اوهای حمایت از حیوانات به منظور عقیم سازی سگ های بیابانی، استفاده از نخبگان شهرستان به منظور استفاده از خرد جمعی در مسائل مختلف، ایجاد سند راهبردی، رسیدگی به شرایط آثار تاریخی بهشهر برای توسعه گردشگری، گسترش وظایف فرهنگی متولیان فرهنگ و فرصت آزاد اندیشی به اصحاب رسانه از مهم ترین مطالبات ان جی او ها، فرهیختگان و اعضای گروه های مجازی این شهرستان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درد دل های خودمانی فرماندار بهشهر در یک جلسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد دل های خودمانی فرماندار بهشهر در یک جلسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید