دعوت از جفری ساکس نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است

به گزارش وبلاگ یاسین، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی طی نامه ای به وزیر علوم نوشت: دعوت از جفری ساکس توسط مرکز مطالعات و همکاری های بین المللی وزارت علوم کشورمان نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است.

دعوت از جفری ساکس نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ یاسین، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی طی نامه ای در واکنش به دعوت از جفری ساکس برای یک همایش مالی به منصور غلامی وزیر علوم نوشت: دعوت از دیوید جفری ساکس به عنوان مهمان ویژه همایش اقتصاد جهانی و تحریم ها توسط مرکز مطالعات و همکاری های بین المللی وزارت علوم کشورمان نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید یکی از اولین و مبنایی ترین شعار ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران، موضوع استقلال و پیروی از ولایت فقیه بوده و هست، آرمان هایی که بار ها و بار ها توسط اشخاص و جریان های متعدد خدشه دار شده است؛ و با تاسف فراوان امروز نیز برای چندمین بار شاهد تکرار این اتفاق تلخ آن هم از سوی نهاد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی هستیم.

دعوت از دیوید جفری ساکس به عنوان مهمان ویژه همایش اقتصاد جهانی و تحریم ها توسط مرکز مطالعات و همکاری های بین المللی وزارت علوم کشورمان نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است.

آیا کسی که مشاور ارشد جورج سورسِ یهودی، پدر انقلاب های رنگی، بوده و عقیده دارد به جای تغییر رژیم، باید نیرو های همسو با سیاست هایمان در کشور ها تربیت کنیم، شخص مناسبی برای نظریه پردازی و سخنرانی در همایشی است که از سوی جمهوری اسلامی برگزار میشود؟

به راستی حضور فردی که نظریه پرداز مالی نئولیبرال هاست در همایشی که با عنوان اقتصاد جهانی در ایران برگزار میشود چه معنایی دارد؟ آیا همچنان قرار است دم از اقتصاد مقاومتی بزنیم و به نسخه های نئولیبرالی وفادار باشیم؟

آیا با دعوت از کسی که تئوری هایش اقتصاد کشور های زیادی را به نابودی کشانده و موجب فروپاشی آن ها شده، قرار است اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری به اجرا درآورد یا قرار است جناب ساکس برای نجات اقتصاد ما نسخه ای دیگر از تفکرات مالی و حتی سیاسی شان را تجویز نمایند؟

و البته که این اولین حضور جفری ساکس در ایران نیست؛ خرداد 95 هم ایشان به دعوت مقامات ایرانی به کشورمان سفر کردند و جلسات و دیدار های مختلفی داشتند. جلسات و مصاحبه هایی که اجرایی شدن سند 2030 را در پی داشت؛ سندی که بار ها رهبری درباره اجرایی شدن مخفیانه آن تذکرات شفافی داده اند. واقعا جای سوال است که چه رابطه ای میان حضور افرادی با چنین سابقه مشخصی در ایران و عملیاتی شدن برنامه های استکبار جهانی در کشورمان وجود دارد؟ آیا حذف دیرهنگام نام ایشان از لیست سخنران این همایش بدون هیچ عذر خواهی و شرحی میتواند سرپوشی بر اصل این اقدام از طرف نهاد رسمی جمهوری اسلامی ایران باشد؟

مگر رهبرمان نفرموده اند: باید در مقابل دشمنان حساس بود و در مقابل هر پیشنهاد آن ها از جمله نسخه های سیاسی و مالی احتیاط کرد

آیا چنین دعوتی باز کردن راه نفوذ دشمن به کشور و اقتصاد و معیشت مردم نیست؟ آن هم درست در زمانی که شاهرگ اصلی حیات کشور ما معطوف به مسئله اقتصاد شده ودر شرایط جنگ مالی به سر می بریم.

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، به عنوان نماینده دانشجویان انقلابی، ضمن اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به این اقدام وزارت علوم، از شما وزیر خواهان است نسبت به مورد پیش آمده شرح داده و با نظارت قوی تر بر عملکرد مراکز و موسسات تحت مدیریت خود، اجازه نفوذ بیگانگان به کشور با پوشش همایش های علمی و تحقیقاتی را نداده و وظیفه انقلابی خود در حفظ و حراست از مرز های هویتی ایران اسلامی و مردم عزیزمان را به بهترین نحو به انجام رسانید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دعوت از جفری ساکس نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از جفری ساکس نمایانگر بی توجهی آشکار به آرمان های اصیل انقلاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید